Knoep in het stuur

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
Gustaf Larson
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
Locatie: Arnhem

Dit geweldige probleem is weken niet aanwezig geweest, maar kwam vanmorgen terug met een wraakactie...
De stuurbekrachtigings vloeistof lijkt te lekken, de knoep in het stuur is plots terug, INCLUSIEF een tik in de stuurstang, dus waarschijnlijk het lager waar WIM 300 op wees EN... Bij lagere toerentallen insturen schud het stuur en de wielen dat het een lieve lust is...

Dit alles nadat hij een nachtje op een helling heeft geslapen ipv horizontaal. De neus stond een meter hoger dan de kont.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
Gebruikersavatar
Gustaf Larson
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
Locatie: Arnhem

Stuurbekrachtigingsvloeistof bijgevuld. Probleem met schudden blijft. Wel heeel iets minder. Bij garage langsgeweest en heeft even gespiekt. "Kan kruiskoppeling zijn, kan een lager zijn, kan stuurbekrachtigingspom zijn, of misschien wel het stuurhuis..." Goh, dank je wel?

Dus, waar ik dacht misschien wel van het probleem af te zijn voordat ik ook maar een onderdeel had vervangen, ben ik terug van af en zelfs verder terug.

Gevraagd jullie wijze advies.
Welke volgorde van onderdelen controleren kan ik het best aanhouden? En hoe controleer ik bij voorbeeld de stuurbekrachtigingspomp?
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
Gebruikersavatar
Gustaf Larson
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
Locatie: Arnhem

Stuur eens uiterst links en recht gedraaid, was de lucht eruit en deed alles weer naar behoren.
Stuurhuis gekocht op marktplaats. Volgende week ophalen. Pomp is oke.
Als de boel los ligt ergens in de aankomende weken zal ik de kruiskoppelingetjes en lagers ook controleren.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
Gebruikersavatar
Gustaf Larson
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
Locatie: Arnhem

Via marktplaats stuurhuis gekocht uit een 940 LPT van '98 met 280.000 km op de teller. NU ergens de tijd en moed vinden om er aan te beginnen.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

280000km is ook al een aardige km stand,zou je dat wel doen?
Zoveel werk is het overigens niet,ik las al dat de airbag en het stuur eraf moet enz,dat is niet het geval.
Het is een vrij simpel klusje en je kunt overal makkelijk bij,alleen even uitlijnen daarna!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Gustaf Larson
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
Locatie: Arnhem

Nee, joh; die was net ingereden.
Die van mij staat nu op 379.000 km.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”