Vraagje automaat GT

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jak
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27

Hallo

Kan een automaat van stand veranderen zonder de knop in te drukken ?
Het ging in een Geartronic het van D naar N door een tikje tegen de pook bij 30 kmh. De R heb ik maar niet geprobeerd.

En uit de P mag je alleen als je de rem intrapt, toch? Of hoe zat dat precies ?

Hoe weet je of de bak nog OK is ?

Grt Jak
Beers!
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 29.07.2007 - 17:50
Locatie: Leeuwarden

Klopt. Van de D naar de N gaat zonder de knop. Als ie in de P staat moet je de rem intrappen om te ontgrendelen en dan met ingedrukte knop uit de P halen. Zoals jij het omschrijft is er niets aan de hand.

De risico's zijn vergrendeld, anders niet.
Volvo 460 1.8i DL LPG 1993
Mitsubishi Carisma Royal Class 1.9TD (Help me!) 1998
Volvo 460 TD airco 1996
Volvo V40 1.9D PhaseII 2000
Volvo V70 2.5D Aut. bomvol 1999
Volvo S60 2.4 Intro Edition LPi 2001
VW Touran 1.9 TDI Athene 7-persoons 2004
VW Passat Variant 1.9 TDI Sportline 2004
Volvo V70 2.4D EditionII geartronic MY 2005
VW Passat Variant Sportline 1.6 TDI 2012 (leasebak)
Volvo V60 Ocean Race D3 2012
Gebruikersavatar
Jak
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27

Ok bedankt, een zorg minder
Grt, Jak
alex9719
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 20.11.2006 - 22:59

Beers! schreef:Klopt. Van de D naar de N gaat zonder de knop. Als ie in de P staat moet je de rem intrappen om te ontgrendelen en dan met ingedrukte knop uit de P halen. Zoals jij het omschrijft is er niets aan de hand.

De risico's zijn vergrendeld, anders niet.
Andersom ook...

Rem lichtjes intrappen (het gaat puur om de remschakelaar te activeren), dan uit de P halen, stukje achteruit in R, dan nagenoeg stilstaan, maar niet de voet op de rem, klak-klak via N naar D.
Gebruikersavatar
Jak
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27

alex9719 schreef:
Beers! schreef:Klopt. Van de D naar de N gaat zonder de knop. Als ie in de P staat moet je de rem intrappen om te ontgrendelen en dan met ingedrukte knop uit de P halen. Zoals jij het omschrijft is er niets aan de hand.

De risico's zijn vergrendeld, anders niet.
Andersom ook...

Rem lichtjes intrappen (het gaat puur om de remschakelaar te activeren), dan uit de P halen, stukje achteruit in R, dan nagenoeg stilstaan, maar niet de voet op de rem, klak-klak via N naar D.
Euh, even nieuwsgierig, kan je ook van D naar R al rijdend ?

Jak
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Jak schreef:
alex9719 schreef:
Beers! schreef:Klopt. Van de D naar de N gaat zonder de knop. Als ie in de P staat moet je de rem intrappen om te ontgrendelen en dan met ingedrukte knop uit de P halen. Zoals jij het omschrijft is er niets aan de hand.

De risico's zijn vergrendeld, anders niet.
Andersom ook...

Rem lichtjes intrappen (het gaat puur om de remschakelaar te activeren), dan uit de P halen, stukje achteruit in R, dan nagenoeg stilstaan, maar niet de voet op de rem, klak-klak via N naar D.
Euh, even nieuwsgierig, kan je ook van D naar R al rijdend ?

Jak
Probeer het uit en post hier de resultaten :roll:
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
daag407welkomV70
2nd Gear member
Berichten: 159
Lid geworden op: 06.03.2009 - 20:05
Locatie: het oost'n

Jak schreef:
alex9719 schreef:
Beers! schreef:Klopt. Van de D naar de N gaat zonder de knop. Als ie in de P staat moet je de rem intrappen om te ontgrendelen en dan met ingedrukte knop uit de P halen. Zoals jij het omschrijft is er niets aan de hand.

De risico's zijn vergrendeld, anders niet.
Andersom ook...

Rem lichtjes intrappen (het gaat puur om de remschakelaar te activeren), dan uit de P halen, stukje achteruit in R, dan nagenoeg stilstaan, maar niet de voet op de rem, klak-klak via N naar D.
Euh, even nieuwsgierig, kan je ook van D naar R al rijdend ?






Meestal wel 1 keer.......... :lol: 8)
Volvo V40 CC T3 2019,Crystal White met en een Afneembare trekhaak Volvo V60 Business Edition D4 2018, Scandinavian line, Onyx Black en Afneembare trekhaak,Volvo V70 D5 Geartronic M'08 Momentum, Silver Metallic en Trekhaak
Gebruikersavatar
V70 classic
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28

Jak schreef:
alex9719 schreef:
Beers! schreef:Klopt. Van de D naar de N gaat zonder de knop. Als ie in de P staat moet je de rem intrappen om te ontgrendelen en dan met ingedrukte knop uit de P halen. Zoals jij het omschrijft is er niets aan de hand.

De risico's zijn vergrendeld, anders niet.
Andersom ook...

Rem lichtjes intrappen (het gaat puur om de remschakelaar te activeren), dan uit de P halen, stukje achteruit in R, dan nagenoeg stilstaan, maar niet de voet op de rem, klak-klak via N naar D.
Euh, even nieuwsgierig, kan je ook van D naar R al rijdend ?

Jak
Yup, je stick wel.
Alleen zal de bak niet schakelen (als het goed is).
En nee ik gaat het niet proberen :evil: .
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8518
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Dit is, als ik me goed herinner, ooit in "Mythbusters" uitgeprobeerd en er gebeurde niks, maar ik ga het ook niet zelf proberen :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21553
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

dat wou ik ook schrijven Ivo want ik heb die uitzending gezien. Dat was twee maanden geleden en er gebeurde inderdaad niets: de automaat is elektronisch en er gebeurde hoegenaamd niets.
Zelfs een handbak kregen ze niet in R tijdens vooruitrijden.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
V70 classic
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28

Msuidgeest schreef:dat wou ik ook schrijven Ivo want ik heb die uitzending gezien. Dat was twee maanden geleden en er gebeurde inderdaad niets: de automaat is elektronisch en er gebeurde hoegenaamd niets.
Zelfs een handbak kregen ze niet in R tijdens vooruitrijden.
Zolang de automaat een signaal krijgt dat de auto vooruit rijdt zal de bak niet in achteruit schakelen.

Ik heb ooit gezien bij een tractor dat het wel ging.
Was geen sk6.
Iedereen vondt het prachtig dat de tractor vooruit ging en dat de wielen achteruit draaide.
Ging trouwens om een ford met selecto speed, dit was 1 van de eerste automaten die je onder volle belasting kon schakelen.
Hij ging dus aan zijn eigen SK6 ten onder.

Sindsdien ook nooit iets gezien waar men deze fout maakte.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”