Hallo
Kan een automaat van stand veranderen zonder de knop in te drukken ?
Het ging in een Geartronic het van D naar N door een tikje tegen de pook bij 30 kmh. De R heb ik maar niet geprobeerd.
En uit de P mag je alleen als je de rem intrapt, toch? Of hoe zat dat precies ?
Hoe weet je of de bak nog OK is ?
Grt Jak
Vraagje automaat GT
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 17:50
- Locatie: Leeuwarden
Klopt. Van de D naar de N gaat zonder de knop. Als ie in de P staat moet je de rem intrappen om te ontgrendelen en dan met ingedrukte knop uit de P halen. Zoals jij het omschrijft is er niets aan de hand.
De risico's zijn vergrendeld, anders niet.
De risico's zijn vergrendeld, anders niet.
Volvo 460 1.8i DL LPG 1993
Mitsubishi Carisma Royal Class 1.9TD (Help me!) 1998
Volvo 460 TD airco 1996
Volvo V40 1.9D PhaseII 2000
Volvo V70 2.5D Aut. bomvol 1999
Volvo S60 2.4 Intro Edition LPi 2001
VW Touran 1.9 TDI Athene 7-persoons 2004
VW Passat Variant 1.9 TDI Sportline 2004
Volvo V70 2.4D EditionII geartronic MY 2005
VW Passat Variant Sportline 1.6 TDI 2012 (leasebak)
Volvo V60 Ocean Race D3 2012
Mitsubishi Carisma Royal Class 1.9TD (Help me!) 1998
Volvo 460 TD airco 1996
Volvo V40 1.9D PhaseII 2000
Volvo V70 2.5D Aut. bomvol 1999
Volvo S60 2.4 Intro Edition LPi 2001
VW Touran 1.9 TDI Athene 7-persoons 2004
VW Passat Variant 1.9 TDI Sportline 2004
Volvo V70 2.4D EditionII geartronic MY 2005
VW Passat Variant Sportline 1.6 TDI 2012 (leasebak)
Volvo V60 Ocean Race D3 2012
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20.11.2006 - 22:59
Andersom ook...Beers! schreef:Klopt. Van de D naar de N gaat zonder de knop. Als ie in de P staat moet je de rem intrappen om te ontgrendelen en dan met ingedrukte knop uit de P halen. Zoals jij het omschrijft is er niets aan de hand.
De risico's zijn vergrendeld, anders niet.
Rem lichtjes intrappen (het gaat puur om de remschakelaar te activeren), dan uit de P halen, stukje achteruit in R, dan nagenoeg stilstaan, maar niet de voet op de rem, klak-klak via N naar D.
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Euh, even nieuwsgierig, kan je ook van D naar R al rijdend ?alex9719 schreef:Andersom ook...Beers! schreef:Klopt. Van de D naar de N gaat zonder de knop. Als ie in de P staat moet je de rem intrappen om te ontgrendelen en dan met ingedrukte knop uit de P halen. Zoals jij het omschrijft is er niets aan de hand.
De risico's zijn vergrendeld, anders niet.
Rem lichtjes intrappen (het gaat puur om de remschakelaar te activeren), dan uit de P halen, stukje achteruit in R, dan nagenoeg stilstaan, maar niet de voet op de rem, klak-klak via N naar D.
Jak
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Probeer het uit en post hier de resultaten :roll:Jak schreef:Euh, even nieuwsgierig, kan je ook van D naar R al rijdend ?alex9719 schreef:Andersom ook...Beers! schreef:Klopt. Van de D naar de N gaat zonder de knop. Als ie in de P staat moet je de rem intrappen om te ontgrendelen en dan met ingedrukte knop uit de P halen. Zoals jij het omschrijft is er niets aan de hand.
De risico's zijn vergrendeld, anders niet.
Rem lichtjes intrappen (het gaat puur om de remschakelaar te activeren), dan uit de P halen, stukje achteruit in R, dan nagenoeg stilstaan, maar niet de voet op de rem, klak-klak via N naar D.
Jak
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 06.03.2009 - 20:05
- Locatie: het oost'n
Jak schreef:Euh, even nieuwsgierig, kan je ook van D naar R al rijdend ?alex9719 schreef:Andersom ook...Beers! schreef:Klopt. Van de D naar de N gaat zonder de knop. Als ie in de P staat moet je de rem intrappen om te ontgrendelen en dan met ingedrukte knop uit de P halen. Zoals jij het omschrijft is er niets aan de hand.
De risico's zijn vergrendeld, anders niet.
Rem lichtjes intrappen (het gaat puur om de remschakelaar te activeren), dan uit de P halen, stukje achteruit in R, dan nagenoeg stilstaan, maar niet de voet op de rem, klak-klak via N naar D.
Meestal wel 1 keer..........![]()
Volvo V40 CC T3 2019,Crystal White met en een Afneembare trekhaak Volvo V60 Business Edition D4 2018, Scandinavian line, Onyx Black en Afneembare trekhaak,Volvo V70 D5 Geartronic M'08 Momentum, Silver Metallic en Trekhaak
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Yup, je stick wel.Jak schreef:Euh, even nieuwsgierig, kan je ook van D naar R al rijdend ?alex9719 schreef:Andersom ook...Beers! schreef:Klopt. Van de D naar de N gaat zonder de knop. Als ie in de P staat moet je de rem intrappen om te ontgrendelen en dan met ingedrukte knop uit de P halen. Zoals jij het omschrijft is er niets aan de hand.
De risico's zijn vergrendeld, anders niet.
Rem lichtjes intrappen (het gaat puur om de remschakelaar te activeren), dan uit de P halen, stukje achteruit in R, dan nagenoeg stilstaan, maar niet de voet op de rem, klak-klak via N naar D.
Jak
Alleen zal de bak niet schakelen (als het goed is).
En nee ik gaat het niet proberen :evil: .
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8518
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Dit is, als ik me goed herinner, ooit in "Mythbusters" uitgeprobeerd en er gebeurde niks, maar ik ga het ook niet zelf proberen 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21553
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
dat wou ik ook schrijven Ivo want ik heb die uitzending gezien. Dat was twee maanden geleden en er gebeurde inderdaad niets: de automaat is elektronisch en er gebeurde hoegenaamd niets.
Zelfs een handbak kregen ze niet in R tijdens vooruitrijden.
Zelfs een handbak kregen ze niet in R tijdens vooruitrijden.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Zolang de automaat een signaal krijgt dat de auto vooruit rijdt zal de bak niet in achteruit schakelen.Msuidgeest schreef:dat wou ik ook schrijven Ivo want ik heb die uitzending gezien. Dat was twee maanden geleden en er gebeurde inderdaad niets: de automaat is elektronisch en er gebeurde hoegenaamd niets.
Zelfs een handbak kregen ze niet in R tijdens vooruitrijden.
Ik heb ooit gezien bij een tractor dat het wel ging.
Was geen sk6.
Iedereen vondt het prachtig dat de tractor vooruit ging en dat de wielen achteruit draaide.
Ging trouwens om een ford met selecto speed, dit was 1 van de eerste automaten die je onder volle belasting kon schakelen.
Hij ging dus aan zijn eigen SK6 ten onder.
Sindsdien ook nooit iets gezien waar men deze fout maakte.
Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE