Volvo V70 is het best verkochte model in Zweden

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

je hebt gelijk, maar dat had ik reeds eerder gecorrigeert, Volvo doet meer V70's in Zweden dan in om het even welk ander land, jammer dat in je tabelletje 2008 mist..
Volvo for life
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1600
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Was dat niet het overgangsjaar van 'model 2' naar 'model 3', of vergis ik me nu/
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Dat was 2007.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ruuds70 schreef:Was dat niet het overgangsjaar van 'model 2' naar 'model 3', of vergis ik me nu/
V70/285 liep idd t/m 2008, maar de V70/135 liep al in 2007, ik trof ergens iets van 100.000 Volvo's voor Zweden aan in dat jaar...
Volvo for life
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Peptalk is altijd leuk maar het moet niet worden overdreven :P

Het totaal aantal verkochte Volvo's in Zweden voor 2008 was: 47.775

Het totaal aantal verkochte V70's wereldwijd voor 2008 was 59,152


http://www.volvocars.com/intl/top/about ... 10_ENG.pdf
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik heb de exacte getallen niet in mn bezit en moet deze ook van het net plukken, kwam die onwaarschijnlijke 100.000 voor 2008 in een zweeds tijdschrift tegen en miste hem in de opsomming.
Volvo for life
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Volvo's zijn ook nog steeds behoorlijk duidelijk aangepast op de thuismarkt, kijk maar naar bv. de aankomende 'Eland detectie', de versterkte A stijlen, en de breed leverbare standkachel. Minder positief is dat soms wel duidelijk merkbaar is dat je in Zweden nergens hard kan en mag rijden, anders was het weggedrag en toerental van de GT's wel anders op Autobahn snelheden..
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

De topsnelheid valt in de regel samen met het motortoerental waarbij het maximale vermogen geleverd word. Dat is een natuurkundig dingetje.

Persoonlijk vind ik het met een Volvo goed toeven op de Autobahn :D
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21455
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Mwoh, een kleine 220 vindt ik voor een dieseltje hard zat.
Maar jij schijnt iets met snelheid en remmen te hebben, in NL ben je het rijbewijs en voor sommige hun mannelijkheid :wink: zo kwijt.
Ik lees in het plaatselijk sufferdje http://www.dvhn.nl/ regelmatig invorderingen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
480DenniS
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 23.06.2007 - 16:22
Locatie: Rotterdam

Was met mijn C30 in Zweden inderdaad een bijzonderheid, zeker ook nog eens met bodykit en dubbele uitlaat. Ik heb meer 740-pickups omgebouwd tot brommobiel gezien dan C30's met alles er op en er aan.
In bestelling: Volvo V40 T3 Summum Passion Red
Volvo C30 1.8 Sport Cosmic white - Business Line I, quartz lederen bekleding - Java Pearl Body Kit - Dubbele eindpijp - 17"; Zaurak - R-design klokkenset
VW Fox 1.2 (don't shoot, is een voorloop auto...)
Volvo 480 GT Turbo 1995
Volvo 480 S 2.0 1993
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

DawnBlueED schreef:De topsnelheid valt in de regel samen met het motortoerental waarbij het maximale vermogen geleverd word. Dat is een natuurkundig dingetje.

Persoonlijk vind ik het met een Volvo goed toeven op de Autobahn :D
Waar ik op doel is het toerental van bv. een D5 Geartronic bij bv. 130km/u. Dat is substantieel hoger dan bv. bij één van de 'Duitse Drie' of een Jaguar XF. Ik heb het dan over uitvoeringen met ongeveer gelijk vermogen. Volvo kiest voor relatief korte overbrengingen, en dat heeft miss te maken met dat je in Zweden anders rijdt dan bij 'ons'. Een korte '1' is in de Fjorden vast fijn, maar hier en in Deutschland is een langere 6 weer prettiger :wink:
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

De marge voor de keuze van de oversbrengverhouding van de hoogste versnelling is beperkt. In de lagere versnellingen zijn er meer mogelijkheden tot het maken van keuzes.

Wijkt een fabrikant te ver af van de ideale overbrengingsverhouding dan word de topsnelheid niet meer gehaald. Je hebt dan een overdrive ........
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

De techniek geloof ik wel, het is gewoon jammer omdat minder toeren ook minder geluid en verbruik/uitstoot tot gevolg heeft. Concurrenten doen dat beter.
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1956
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Thom schreef:De techniek geloof ik wel, het is gewoon jammer omdat minder toeren ook minder geluid en verbruik/uitstoot tot gevolg heeft. Concurrenten doen dat beter.
Dat is maar net de vraag... want zo simpel werkt het dus echt niet.
Ik heb persoonlijk een hekel aan te lange eindoverbrengingen, ik vind de huidige 6 lang zat. Nog langer en het haalt alle levendigheid uit een auto, of het verlangd vaker terugschakelen, en dat is ook niet per definitie comfortabeler of zuiniger autorijden. Kortom, voor de dagelijkse praktijk heb ik er geen probleem mee, en bij 150-160 op de autobahn gaat het nog prima. De momenten dat het veilig en langdurig nog sneller kan, zijn immers maar zeer zelden.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

hoe goed die concurrenten ook zijn, in zweden breken ze geen potten als je de aantallen van volvo ziet
Volvo for life
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Nu helemaal, Volvo krijgt er een flink stukje Saab kopers bij.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
guidof
4th Gear member
Berichten: 698
Lid geworden op: 18.10.2007 - 18:16
Locatie: Vaxholm, Zweden
Contacteer:

De meeste SAAB rijders stappen overigens niet over naar Volvo, maar eerder naar Volkswagen en Audi. Dit zie ik om mij heen en is ook zichtbaar in de verkoopcijfers in Zweden.

Verkoopcijfers 2007
1 VOLVO V70 22466
2 SAAB 9−3 14185
3 VOLVO V50 11772
4 SAAB 9−5 10699
5 VW PASSAT 9325
6 VW GOLF 9274
7 VOLVO V70II 9203
8 FORD FOCUS 8658

In 2011 (t/m augustus)
1 VOLVO V70II 13872
2 VW PASSAT 9558
3 VW GOLF 8923
4 VOLVO V60 6661
5 VOLVO V50 6349
6 KIA CEE’D 4460
7 VOLVO XC60 4293
8 AUDI A4 4197
/Guido

2020 KIA eNIRO EV
2011 Volvo V70 II DRIVe Momentum
1999 Volvo S40 1.8 Europa

AfbeeldingAfbeelding
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dat waren er toch een kleine 25000 in Zweden....die zitten niet allemaal in die 1000 meer Passats en Golfjes.

Volvo pakt daar zeker een flink aantal van mee...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”