Maar een s60 is waarschijnlijk iets minder zwaar...???sju_art schreef:Mijn 140 pk 2.4 haalt de 1:10-1:11 wel op LPG, in daadwerkelijk liters die ik moet bij tanken. Als je een beetje er om denkt (cruise control & rustig rijden) moet dit te doen zijn.
1:8 als je lekker door trekt en probeert overal de eerste te zijn. Lager dan dat heb ik het ook nog nooit mee gemaakt. Afgeladen (dak koffer vol, kofferbak vol + 4 volwassenen) deed hij iets van 1:7-1:8.
Dus als je rustig rijd, ontloop je sommige D5 rijders niet eens zoveel(1:13-1:14).
LPG verbruik V70 2.4 140pk
- ajschot
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.02.2009 - 09:50
- Locatie: Lelystad
Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
De keuze voor diesel of LPG zou ik zelf maken als ik jouw was. Die discussies willen hier nog wel eens in oorlog eindigen
.....
Personlijk kan ik je een NA 2.4 op LPG aanraden, Laat hem naast de volvo keuring ook naar een specialist brengen van het betreffende LPG installatie merk. Kan ie alles voor je uitlezen. Zou je een totaal plaatje moeten geven.
Luister naar je verstand.
(alhoewel ik mijn 2.4T automaat benzine dagelijks mis....).

Personlijk kan ik je een NA 2.4 op LPG aanraden, Laat hem naast de volvo keuring ook naar een specialist brengen van het betreffende LPG installatie merk. Kan ie alles voor je uitlezen. Zou je een totaal plaatje moeten geven.
Luister naar je verstand.
(alhoewel ik mijn 2.4T automaat benzine dagelijks mis....).
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Ik gebruik dit http://www.valve-protector.de/ajschot schreef:Dan ga ik denk ik stoppen met 1 dag lesgeven en dat scheelt toch 16000km per jaar.M@rcel schreef:Wat gaat er vanaf juni 2012 gebeuren?ajschot schreef:ok dank dat valt me nog wel mee maar dan is het verschil met een 2.4 diesel niet zo eg groot...
maar vanaf juni 2012 wel.
Ik wil wel LPG gaan rijden maar ik zit met het idee van slijtage, ik heb er 1 gezien met vaille lpi maar ik heb hier al mensen positief en negatief gezien.
LPG-ers moeten jullie de kleppen vaak laten stellen?
Ik weet niet of deze met flashlube js uitgerst.
systeem werkt beter (nauwkeuriger) dan flash lube
Mijn klepspeling is na 380000 km nog steeds goed (0.4mm uitlaat en 0.25mm inlaat), nog nooit gesteld.
hij had wel al 150000 km op benzine gelopen
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- ajschot
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.02.2009 - 09:50
- Locatie: Lelystad
Kijk dat klinkt goed misschien toch lpg...Johan s60 schreef:
Ik gebruik dit http://www.valve-protector.de/
systeem werkt beter (nauwkeuriger) dan flash lube
Mijn klepspeling is na 380000 km nog steeds goed (0.4mm uitlaat en 0.25mm inlaat), nog nooit gesteld.
hij had wel al 150000 km op benzine gelopen
Iemand een idee waar ik op moet letten bij een V70 2.4i met vaille lpi installatie?
En voor het testen van een 2.4d en een D5?? Van 2004/2005
Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
De klepspeling (laten) controleren, kijk ook of alle injectorhouders vast zitten in het spruitstuk (een klein beetje bewegen doen de injectors zelf )wel.ajschot schreef:Kijk dat klinkt goed misschien toch lpg...Johan s60 schreef:
Ik gebruik dit http://www.valve-protector.de/
systeem werkt beter (nauwkeuriger) dan flash lube
Mijn klepspeling is na 380000 km nog steeds goed (0.4mm uitlaat en 0.25mm inlaat), nog nooit gesteld.
hij had wel al 150000 km op benzine gelopen
Iemand een idee waar ik op moet letten bij een V70 2.4i met vaille lpi installatie?
En voor het testen van een 2.4d en een D5?? Van 2004/2005
Controleer koud en warm starten op LPG, motor start op benzine en schakeld (afh. vd buiten temp) na ong 2 min. over op LPG.
Motor moet gewoon goed lopen zowel op LPG als op benzine
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Nog even terugkomend op je verbruiksvraag geef ik je mijn ervaringen:
Mijn vorige auto was een S60 D5 163pk 2002. Die werd 4 dagen per week gebruikt voor woon-werkverkeer; enkele reis 43km, dus per dag 86km. Na werktijd en de weekenden stond ie stil, mijn vrouw least en die heeft ook de bijtelling, dus word alles anders dan mijn woon-werk met haar auto gedaan.
Die 86km per dag zijn opgebouwd uit 20km stadsverkeer, 24km snelweg, overig zijn doorgaande secundaire 80km/u wegen. Verbruik op de BC kwam iedere tank op 4,3 l/100km. Aan de pomp resulteerde dat in 1:19-1:20. De BC is optimistisch.
Nu heb ik vorig jaar december mijn S60 ingeruild op en V70 benzine 140pk 2006. Het woon-werk verkeer is niet veranderd. Ook nu staat de auto buiten woon-werk stil en ook is mijn rijstijl niet veranderd. De BC geeft nu bij ieder tankbeurt 7,2 l/100km aan. Aan de pomp resulteerd dat in 1:12-1:13. Ook hier een optimistische BC.
Van wat ik altijd heb begrepen zijn verbruikscijfers van rijden op gas hoger. Ik ken een volvo-monteur (dealer) die een S60 op gas heeft en die heeft het over gebruikscijfers van 1:10-1:11. Ik weet dat omdat ik naar mijn zoektocht naar een V70 ook heb getwijfeld over gas en hem om advies heb gevraagd.
Toch heb ik geen gas gekozen omdat de km-standen van gas-auto's vaak al wat hoger zijn, om van diesels nog maar niet te spreken. Dat wil/hoeft natuurlijk niets te zeggen over de staat van de auto.
Het was bij mij een afweging tussen budget, lage km-stand, opties/uitvoering van de auto en voor mijn vrouw kwam daar nog bij dat het een dealerauto moest zijn met garantie.
Mijn V70 was bij aankoop 4 jaar en 4 mnd oud, had 53000km gelopen en was precies wat ik zocht. Achteraf gas inbouwen heb ik onlangs ook nog eens bekeken, rekensom gemaakt en met de huidige benzineprijzen zou ik puur op brandstof €1100,- besparen per jaar. Ik zou dan wel in een goede gasinstallatie moeten investeren en dat zou ergens rond de €2500,- uitkomen, dus puur alleen naar brandstok kijkend kleine 3 jaar rijden om de kosten eruit te halen.
Toch gaat er geen gas in mn auto komen. Ik gebruik ook een caravan en mijn ervaring afgelopen jaar is dat dat met (maar) 140pk goed gaat, echter op gas waarbij je vermogen inlevert heb ik mijn twijfels. Ook motortemperatuur ben ik dan wat huiverig voor, het wordt toch allemaal wat heter. Onderhoud zou ook wat meer zijn en ook ik lees hier de slechte (maar ook de goede) ervaringen op gas: al-met-al ben ik nog steeds terughoudend. Better be safe then sorry :roll:
Ik heb voor de aanschaf van mijn benzine V70 goed gerekend wat betreft hogere kosten t.o.v. diesel. Per maand is het verschil met mijn kilometrage zo'n €70,- dat ik nu meer uitgeef, en dat is met alles gerekend, ook met belasting, onderhoud etc. (en dat komt goed overeen met wat ik van te voren had ingeschat en wat ik er voor over heb)
Bedenk dus van te voren goed dat ondanks dat je op gas gaat rijden het hoogstwaarschinlijk niet goedkoper zal gaan zijn als dieselen.
Mijn vorige auto was een S60 D5 163pk 2002. Die werd 4 dagen per week gebruikt voor woon-werkverkeer; enkele reis 43km, dus per dag 86km. Na werktijd en de weekenden stond ie stil, mijn vrouw least en die heeft ook de bijtelling, dus word alles anders dan mijn woon-werk met haar auto gedaan.
Die 86km per dag zijn opgebouwd uit 20km stadsverkeer, 24km snelweg, overig zijn doorgaande secundaire 80km/u wegen. Verbruik op de BC kwam iedere tank op 4,3 l/100km. Aan de pomp resulteerde dat in 1:19-1:20. De BC is optimistisch.
Nu heb ik vorig jaar december mijn S60 ingeruild op en V70 benzine 140pk 2006. Het woon-werk verkeer is niet veranderd. Ook nu staat de auto buiten woon-werk stil en ook is mijn rijstijl niet veranderd. De BC geeft nu bij ieder tankbeurt 7,2 l/100km aan. Aan de pomp resulteerd dat in 1:12-1:13. Ook hier een optimistische BC.
Van wat ik altijd heb begrepen zijn verbruikscijfers van rijden op gas hoger. Ik ken een volvo-monteur (dealer) die een S60 op gas heeft en die heeft het over gebruikscijfers van 1:10-1:11. Ik weet dat omdat ik naar mijn zoektocht naar een V70 ook heb getwijfeld over gas en hem om advies heb gevraagd.
Toch heb ik geen gas gekozen omdat de km-standen van gas-auto's vaak al wat hoger zijn, om van diesels nog maar niet te spreken. Dat wil/hoeft natuurlijk niets te zeggen over de staat van de auto.
Het was bij mij een afweging tussen budget, lage km-stand, opties/uitvoering van de auto en voor mijn vrouw kwam daar nog bij dat het een dealerauto moest zijn met garantie.
Mijn V70 was bij aankoop 4 jaar en 4 mnd oud, had 53000km gelopen en was precies wat ik zocht. Achteraf gas inbouwen heb ik onlangs ook nog eens bekeken, rekensom gemaakt en met de huidige benzineprijzen zou ik puur op brandstof €1100,- besparen per jaar. Ik zou dan wel in een goede gasinstallatie moeten investeren en dat zou ergens rond de €2500,- uitkomen, dus puur alleen naar brandstok kijkend kleine 3 jaar rijden om de kosten eruit te halen.
Toch gaat er geen gas in mn auto komen. Ik gebruik ook een caravan en mijn ervaring afgelopen jaar is dat dat met (maar) 140pk goed gaat, echter op gas waarbij je vermogen inlevert heb ik mijn twijfels. Ook motortemperatuur ben ik dan wat huiverig voor, het wordt toch allemaal wat heter. Onderhoud zou ook wat meer zijn en ook ik lees hier de slechte (maar ook de goede) ervaringen op gas: al-met-al ben ik nog steeds terughoudend. Better be safe then sorry :roll:
Ik heb voor de aanschaf van mijn benzine V70 goed gerekend wat betreft hogere kosten t.o.v. diesel. Per maand is het verschil met mijn kilometrage zo'n €70,- dat ik nu meer uitgeef, en dat is met alles gerekend, ook met belasting, onderhoud etc. (en dat komt goed overeen met wat ik van te voren had ingeschat en wat ik er voor over heb)
Bedenk dus van te voren goed dat ondanks dat je op gas gaat rijden het hoogstwaarschinlijk niet goedkoper zal gaan zijn als dieselen.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- ajschot
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.02.2009 - 09:50
- Locatie: Lelystad
Je vergeet misschien dat je ook nog op benzine kan rijden... overiens heb ik geen mooi rijdend huis....dieselpower schreef:Toch gaat er geen gas in mn auto komen. Ik gebruik ook een caravan en mijn ervaring afgelopen jaar is dat dat met (maar) 140pk goed gaat, echter op gas waarbij je vermogen inlevert heb ik mijn twijfels. Ook motortemperatuur ben ik dan wat huiverig voor, het wordt toch allemaal wat heter.
nou rekensommetjes geven mij een verschil met mijn huidige V40 (waar ik nu aan onderhoud/reparaties toch bijna 2 jaar circa 3000! euro kwijt ben op 7500 (excl. vezekering)
'Nieuwe' V70 (+/- 2005) diesel zou als deze wat jong en niet te veel heeft iets goedkoper omdat ik verwacht dat het onderhoud (maar elke 30.000 beurt) 1500 Kom dan uit op circa 6400
LPG verie zou meer onderhoud vergen omdat i naar de gasboer moet elk jaar om de boel te checken (geen BiFuel) schat per jaar 2000 euro...
6200
Zijn dit gemiddeld genomen realistische prijzen? voor de 2 schetsen van de V70? of oet ik meer rekenen voor et onderhoud. Tijd ongeveer 40.000 per jaar.
Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Een 2.4 5-cylinder hoeft ook maar iedere 30000km een beurt, of eens per jaar, net wat je het eerste bereikt.
Een diesel heeft echter wél ieder jaar APK na de eerste periode van 4 jaar en een benzine niet. Dat is achtereenvolgens om de 4 jaar, 2 jaar, 2 jaar en daarna ieder jaar APK.
Ik ben heel eerlijk (en uit eigen ervaring): als je een brandstofvriendelijke auto wilt rijden dan moet je gewoon geen V70 doen, dan zijn er genoeg goedkopere alternatieven. Ik heb achterenvolgens een V40, S70, S60 (diesel, dat wel) en nu dus V70 gereden en de V70 is verreweg de dorstigste. Ik heb echter gekozen voor deze auto voor het tijdloze uiterlijk en de mooie "vierkante" achterkant. Verbruik boeide me niet eens zoveel, had ie 1:7 gedaan was ie er ook gekomen, gewoon omdat het me waard is/was.
De 1600kg droog helpen ook niet wat betreft zuinigheid en ook het motorconcept word al wat gedateerd. Tegenwoordig gaan ze toch allemaal naar een kleinere motorinhoud met hetzelfde vermogen, ook bij volvo, dat is ook voor de zuinigheid.
Meteen nog even voor je na gekeken: de beurten (bij een dealer, dat wel) kosten ook (afhankelijk of het een 30k of een 60k is) €409,- of resp. €537,- voor een 2.4 benzine en dan moet er verder nog niets aan de hand zijn.
Een diesel heeft echter wél ieder jaar APK na de eerste periode van 4 jaar en een benzine niet. Dat is achtereenvolgens om de 4 jaar, 2 jaar, 2 jaar en daarna ieder jaar APK.
Ik ben heel eerlijk (en uit eigen ervaring): als je een brandstofvriendelijke auto wilt rijden dan moet je gewoon geen V70 doen, dan zijn er genoeg goedkopere alternatieven. Ik heb achterenvolgens een V40, S70, S60 (diesel, dat wel) en nu dus V70 gereden en de V70 is verreweg de dorstigste. Ik heb echter gekozen voor deze auto voor het tijdloze uiterlijk en de mooie "vierkante" achterkant. Verbruik boeide me niet eens zoveel, had ie 1:7 gedaan was ie er ook gekomen, gewoon omdat het me waard is/was.
De 1600kg droog helpen ook niet wat betreft zuinigheid en ook het motorconcept word al wat gedateerd. Tegenwoordig gaan ze toch allemaal naar een kleinere motorinhoud met hetzelfde vermogen, ook bij volvo, dat is ook voor de zuinigheid.
Meteen nog even voor je na gekeken: de beurten (bij een dealer, dat wel) kosten ook (afhankelijk of het een 30k of een 60k is) €409,- of resp. €537,- voor een 2.4 benzine en dan moet er verder nog niets aan de hand zijn.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- ajschot
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.02.2009 - 09:50
- Locatie: Lelystad
Ik weet dat er zuinigere alternatieven zijn... maar ik werk ook naast mijn baan als geluidstechnicus en ik heb de ruimte dan echt nodig en 2 auto's is nog duurder dan 1!dieselpower schreef:Een 2.4 5-cylinder hoeft ook maar iedere 30000km een beurt, of eens per jaar, net wat je het eerste bereikt.
Een diesel heeft echter wél ieder jaar APK na de eerste periode van 4 jaar en een benzine niet. Dat is achtereenvolgens om de 4 jaar, 2 jaar, 2 jaar en daarna ieder jaar APK.
Ik ben heel eerlijk (en uit eigen ervaring): als je een brandstofvriendelijke auto wilt rijden dan moet je gewoon geen V70 doen, dan zijn er genoeg goedkopere alternatieven. Ik heb achterenvolgens een V40, S70, S60 (diesel, dat wel) en nu dus V70 gereden en de V70 is verreweg de dorstigste. Ik heb echter gekozen voor deze auto voor het tijdloze uiterlijk en de mooie "vierkante" achterkant. Verbruik boeide me niet eens zoveel, had ie 1:7 gedaan was ie er ook gekomen, gewoon omdat het me waard is/was.
De 1600kg droog helpen ook niet wat betreft zuinigheid en ook het motorconcept word al wat gedateerd. Tegenwoordig gaan ze toch allemaal naar een kleinere motorinhoud met hetzelfde vermogen, ook bij volvo, dat is ook voor de zuinigheid.
Meteen nog even voor je na gekeken: de beurten (bij een dealer, dat wel) kosten ook (afhankelijk of het een 30k of een 60k is) €409,- of resp. €537,- voor een 2.4 benzine en dan moet er verder nog niets aan de hand zijn.
2x onderhoud, wegenbelasting enz.
Mijn V40 red het net aan qua inhoud maar dan ligt hij ook tot het dak aan toe vol! Bij de meeste klussen.
Enige goedkopere is dan misschien een bus huren... maar dat kost dan ook weer wat en dat 10x per jaar (2dagen) is net zoveel als een iets grotere auto. V70 heeft ruim 1600liter dat is 200 meer dan nu dat zou in de toekomst met steeds grotere klusjes wel een uikomst zijn!
Daarom 1 wagen, mijn V40 heeft nu 342.000 en ik heb steeds meer kosten steeds is er weer iets en ik merk dat hij ouder word en minder betrouwbaar (misschien gevoel... maar dat is wel belangrijk!), voor woon-werk verkeer niet zo erg maar als ik een mooie klus heb is het wel onprofessioneel als ik te laat kom en het hele concert loopt in de soep.
Goede auto is dus belanrijk dus betaal ik liever wat meer dan dat ik het risico loop wat ik nu loop met mijn V40.
Natuurlijk wil ik wel genieten en dus moet hij arico hebben en cruise control en moeten de stoelen netjes en goed zijn. Ik ben zelf altijd erg zuinig geweest op mijn V40. Altijd met de hand wassen en lekker in de was zetten poetsen op z'n tijd (gem. 3x in een jaar).
Moet goed betrwoubaar en lang meegaan en eerlijk is eerlijk ik zie mijn V40 echt de 5 ton niet halen hoe graag ik dat ook zou willen.... Voor een V70 is dit toch minder moeite als ik iedereen hier mag geloven.
Ik neig daarom toch steeds naar een iets duudere diesel... waarschijnlijk wegen de kosten van LPG met 40.000km niet op tegen tegen de extra onderhoudskosten
Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
hahaha
Ik heb het al lang in de gaten, je hebt je zinnen gezet op een V70.
Helamaal niets mis mee. Je ziet (steeds meer) reviews en testen dat my2000 t/m my2006 gedateerd is, qua uiterlijk en zeker qua interieur. Ik krijg vaak de indruk er twee soorten mensen zijn, of je vindt 'm geweldig en trekt je niets aan van wat de rest denkt, of je gaat met de techniek en mode mee en vindt 'm verouderd en niet meer zo spannend(ouwel*llenbak).
Hier knapt het echter van de eerste categorie liefhebbers en ook ik vindt het een heerlijke comfortabele auto. Ik zou mijnes niet ruilen tegen een nieuwe toyota avansis station, peugot 508 of zo.

Ik heb het al lang in de gaten, je hebt je zinnen gezet op een V70.
Helamaal niets mis mee. Je ziet (steeds meer) reviews en testen dat my2000 t/m my2006 gedateerd is, qua uiterlijk en zeker qua interieur. Ik krijg vaak de indruk er twee soorten mensen zijn, of je vindt 'm geweldig en trekt je niets aan van wat de rest denkt, of je gaat met de techniek en mode mee en vindt 'm verouderd en niet meer zo spannend(ouwel*llenbak).
Hier knapt het echter van de eerste categorie liefhebbers en ook ik vindt het een heerlijke comfortabele auto. Ik zou mijnes niet ruilen tegen een nieuwe toyota avansis station, peugot 508 of zo.

V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- ajschot
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.02.2009 - 09:50
- Locatie: Lelystad
nou dat ook, hoewel ik het nieuwe model ook mooi vind, maar die is zeker te prijzig ik moet nu al behoorlijk tot de bodem van de buideltasten....
Mooie goede wagen met minimaal 1600l inhoud is moeilijk te vinden of ik moet aan een mini van (lees Espace).... ze zien me aankomen dan denken mijn ouders meteen dat de klein kinderen snel komen
Beter een ouwel*bak dan een waar ik zelf geen vertrouwen in heb, en ehhh dat valt toch eigenlijk wel mee... toch nog wel redelijk hip, toch?
ik weet duur en andere merken zijn de onderdelen goedkoper maar moeten ook vaker vervangen worden.... te merken aan mijn V40 die toch uit goedkopere onderdelen bestaat dan de gerenomeerde 'tanks' (stevigere volvo modellen).
Mooie goede wagen met minimaal 1600l inhoud is moeilijk te vinden of ik moet aan een mini van (lees Espace).... ze zien me aankomen dan denken mijn ouders meteen dat de klein kinderen snel komen

Beter een ouwel*bak dan een waar ik zelf geen vertrouwen in heb, en ehhh dat valt toch eigenlijk wel mee... toch nog wel redelijk hip, toch?
ik weet duur en andere merken zijn de onderdelen goedkoper maar moeten ook vaker vervangen worden.... te merken aan mijn V40 die toch uit goedkopere onderdelen bestaat dan de gerenomeerde 'tanks' (stevigere volvo modellen).
Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16.08.2010 - 13:03
Ik heb een volvo 2.4 2001 met een Viale G3. Er staat 420.000 op de teller en heb bij 390.000 de bobines vervangen (Motor begon in te houden) die waren rond de 500 euro en laatst de relais van het G3 systeem vervangen, maar dat zijn de kosten niet. verder nog geen problemen.
Oja, ik rij rond de 1:10.
Succes met je beslissing!
Oja, ik rij rond de 1:10.
Succes met je beslissing!

-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
+1!dieselpower schreef:hahaha![]()
Ik heb het al lang in de gaten, je hebt je zinnen gezet op een V70.
Helamaal niets mis mee. Je ziet (steeds meer) reviews en testen dat my2000 t/m my2006 gedateerd is, qua uiterlijk en zeker qua interieur. Ik krijg vaak de indruk er twee soorten mensen zijn, of je vindt 'm geweldig en trekt je niets aan van wat de rest denkt, of je gaat met de techniek en mode mee en vindt 'm verouderd en niet meer zo spannend(ouwel*llenbak).
Hier knapt het echter van de eerste categorie liefhebbers en ook ik vind het een heerlijke comfortabele auto. Ik zou mijnes niet ruilen tegen een nieuwe toyota avansis station, peugot 508 of zo.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- ajschot
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.02.2009 - 09:50
- Locatie: Lelystad
het ziet er naar uit na afwegen van kosten (onderhoud) en het gemak enz. en de markt dat het een V70 2.4D wordt uit 2006.
Nog even de Dekra keuring afwachten en de reparaties (distributieriem, spanrollen en watepomp).
Maar iedereen bedankt voor zover!
Nog even de Dekra keuring afwachten en de reparaties (distributieriem, spanrollen en watepomp).
Maar iedereen bedankt voor zover!
Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro