Hallo Allemaal,
Ik ben al tijden aan het orienteren voor de aanschaf van een andere auto, tweedehands wel te verstaan.
Nu lees ik hier allerlei doemverhalen over vroege modellen s40/v50, maar het meerendeel lijkt zich voor te doen bij v50 diesel.
Mijn oog is gevallen op een s40 2.4 5-cil. (140pk)
Alle advies is welkom, wat te mijden, waar op letten etc...
Alvast bedankt.
Aankoop Advies S40
- Paul
- Geartronic member
Met die motor heb ik nog nooit problemen gehoord en kijk je bij de dealer dan zijn de klachten minimaal, af en toe dat hij niet start ofzo, sofware update en probleem is opgelost.
Voor de rest go for it!! En zodra je hem hebt FOTO's!!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Michael_2
- 1st Gear member
Zal nog wel even duren hoor, minimaal een paar maanden. Het zou dus zeker niet gek zijn om bij aankoop van een occasion bij de afleverbeurt een software update hierin te bedingen. Is dat trouwens controleerbaar of dit wel of niet is gebeurd?Paul schreef:Met die motor heb ik nog nooit problemen gehoord en kijk je bij de dealer dan zijn de klachten minimaal, af en toe dat hij niet start ofzo, sofware update en probleem is opgelost.
Je stelt me in ieder geval een beetje gerust.
- Summum
- 6th Gear member
Michael,
Je keuze voor een nieuw model S40 kan ik van harte onderschrijven. Ik rij zelf een V50, maar wel met de 2.4 vijfcilinder (140 pk). Heerlijke machine, het geluid kan je kippenvel bezorgen. De algehele kwaliteit van de auto kan ik, na 15 maanden en 36000 km, niet anders omschrijven als prima. Tot nu toe geen enkel motorisch probleem, alleen 1 x gehad dat de audio, RTI en telefoon vast liepen. Dat is inderdaad met een software update verholpen en nooit meer teruggekeerd.
Tips? Ja, overweeg om een versie met geartronic te nemen. Zijdezacht schakelende automaat, die zeer veel comfort toevoegt. Zeker eens in proefrijden!
Verder adviseer ik je om goed op het audiosysteem te letten. Aangezien er achteraf bijna geen upgrades mogelijk zijn, is het van belang dat af fabriek het juiste systeem is gemonteerd. Ga minimaal voor het High Performance audio. Ben je muziekliefhebber, dan is het Premium Systeem echt genieten. En als het budget het toelaat is het natuurlijk erg prettig om een Momentum of zelfs Summum uitvoering te kiezen!
Succes met je keuze.
Je keuze voor een nieuw model S40 kan ik van harte onderschrijven. Ik rij zelf een V50, maar wel met de 2.4 vijfcilinder (140 pk). Heerlijke machine, het geluid kan je kippenvel bezorgen. De algehele kwaliteit van de auto kan ik, na 15 maanden en 36000 km, niet anders omschrijven als prima. Tot nu toe geen enkel motorisch probleem, alleen 1 x gehad dat de audio, RTI en telefoon vast liepen. Dat is inderdaad met een software update verholpen en nooit meer teruggekeerd.
Tips? Ja, overweeg om een versie met geartronic te nemen. Zijdezacht schakelende automaat, die zeer veel comfort toevoegt. Zeker eens in proefrijden!
Verder adviseer ik je om goed op het audiosysteem te letten. Aangezien er achteraf bijna geen upgrades mogelijk zijn, is het van belang dat af fabriek het juiste systeem is gemonteerd. Ga minimaal voor het High Performance audio. Ben je muziekliefhebber, dan is het Premium Systeem echt genieten. En als het budget het toelaat is het natuurlijk erg prettig om een Momentum of zelfs Summum uitvoering te kiezen!
Succes met je keuze.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
- Michael_2
- 1st Gear member
Goed te horen over je positieve ervaringen.Summum schreef:Michael,
Succes met je keuze.
Over de audio, de keuze voor (in ieder geval) high performance was al genomen, alhoewel volgens mij volvo standaard ook al erg veel aandacht hieraan besteedt. Mijn broer heeft een V40 en het audiosysteem daarin is ook van goede kwaliteit, hij heeft van een monteur in een volvo garage een subwoofer kunnen overnemen die het geheel net even afmaakt.
Heeft er hier iemand ervaringen met een subwoofer in de S40, is het nodig?
Momentum kan er wel vanaf, summum weet ik niet, kan natuurlijk altijd een leuke aanbieding tegenkomen.
Wat mij wel opvalt is dat er nu relatief veel jong gebruikte s40's worden aangeboden, is hier een bepaalde reden voor of heb ik gewoon een gunstig moment uitgekozen om te gaan shoppen? Veel inruil en dealerdemo's die van de hand gaan?
- Bossie
- 1st Gear member
Beste Michael,
Heb de S40 2,5 140 pk nu ruim een maand en ben er zeer tevreden over. Zonder problemen naar Italie geweest.
Was ook aan het twijfelen over de subwoofer maar heb deze (mede op aanraden van de dealer) niet genomen. Geen spijt van. De bas van de high perf audio vind ik al aan de zware kant.
Heb de S40 2,5 140 pk nu ruim een maand en ben er zeer tevreden over. Zonder problemen naar Italie geweest.
Was ook aan het twijfelen over de subwoofer maar heb deze (mede op aanraden van de dealer) niet genomen. Geen spijt van. De bas van de high perf audio vind ik al aan de zware kant.
S40 Edition II - 2.4 140 - Scotia - Calcite Cream - Bi-Xenon - Arrow Nav - Parrot
-
- 1st Gear member
Hi Michiel,
Heb sinds 2 maanden ook een S40 2.4 (foto komen binnenkort) en ding bevalt prima. Ben zelf ook ruim 1.90 en zit er prima in. Juist het zitcomfort was voor mij doorslaggeved om een S40 te kopen.
Ook ik heb niet de subwoofer genomen. Heb je echt niet nodig. Investeer liever in een sportchassis o.i.d. Heb je veel meer lol van!
Heb sinds 2 maanden ook een S40 2.4 (foto komen binnenkort) en ding bevalt prima. Ben zelf ook ruim 1.90 en zit er prima in. Juist het zitcomfort was voor mij doorslaggeved om een S40 te kopen.
Ook ik heb niet de subwoofer genomen. Heb je echt niet nodig. Investeer liever in een sportchassis o.i.d. Heb je veel meer lol van!
S40 2.4 Edition II / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Sagitta 17"; / off-black(dala T/Tec)
S40 2.0d Edition II MY2008 / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Spartacus 17"; / black leder
S40 2.0d Edition II MY2008 / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Spartacus 17"; / black leder
- Michael_2
- 1st Gear member
Aangezien de aanschaf nu toch wel erg dichtbij gaat komen, zou ik even willen weten wat jullie van deze vinden? Hier zit toch wel alles op wat mijn hartje begeert. Heb al even proefgezeten, twijfelde toch of ik goed zou passen, maar dat is mij alles meegevallen, niet minder ruimte als mijn huidige auto (Rover 416, 1998)
Even een paar specifieke vragen...
1. Prijs niet te hoog ivm bouwjaar en km-stand? ANWB Koerslijst geeft waarde van 28.000 (bij aankoop merkdealer) (zonder extra's die niet in het summum pakket zitten. Volgens mij: Mobility line, Parkeersensoren, spoiler achter en de sideskirts).
2. Wel of geen High Performance audio? Ik neem aan van wel, alle s40's werden begin 2004 standaard voorzien van de audio-line optie en vanwege RTI e.d. is dit toch het minimale audio niveau?
3. Wat zijn dit voor velgen? 17-inch sculptor?
Hier komt ie:

Graag jullie meningen....
1. Prijs niet te hoog ivm bouwjaar en km-stand? ANWB Koerslijst geeft waarde van 28.000 (bij aankoop merkdealer) (zonder extra's die niet in het summum pakket zitten. Volgens mij: Mobility line, Parkeersensoren, spoiler achter en de sideskirts).
2. Wel of geen High Performance audio? Ik neem aan van wel, alle s40's werden begin 2004 standaard voorzien van de audio-line optie en vanwege RTI e.d. is dit toch het minimale audio niveau?
Hier komt ie:

- Dick@Volvo
- 3rd Gear member
Whauw! Hele mooie auto goede kleur en lekker in de accessoires. Het enige wat ik niet mooi vind is het houd inleg. Ik zou liever voor de alu uitvoering gaan. Maar dat is persoonlijk. Zelf rijd ik sinds aug in een gebruikte S40 2.4i. Fijne auto waarin ik ook goed kan zitten. Ben zelf ook 1,90 en kan alles goed verstellen. Hoofdruimte geen gebrek. Het Premium sound system met 6-cd wisselaar is perfect.
Volvo V60 T3 Powershift Momentum/150pk/Power Blue/Pandora 17"/juni 2014/Business Pack/Sensus Connect
Volvo V50 2.4i Geartronic Edition II/170pk/Electric Silver/Cordellia 16"/mrt 2010/High Performance/Leder
Volvo V50 2.4 Geartronic Edition II/140pk/Electric Silver/Caligo 16";/sept 2006/High Performance/Estate-line
Volvo S40 2.4i/170pk/Silver Metallic/Cygnus 16";/mei 2004/Premium Sound
Volvo V50 2.4i Geartronic Edition II/170pk/Electric Silver/Cordellia 16"/mrt 2010/High Performance/Leder
Volvo V50 2.4 Geartronic Edition II/140pk/Electric Silver/Caligo 16";/sept 2006/High Performance/Estate-line
- Michael_2
- 1st Gear member
Het hout is te vervangen volgens mij...
http://acctest.semcon.se/en-GB/S40-V50/ ... 251739.htm
Alleen de kosten ben ik erg benieuwd naar.
-
- 2nd Gear member
Auw auw mijn ogen. Wat is dat hout lelijk!Michael_2 schreef:Aangezien de aanschaf nu toch wel erg dichtbij gaat komen, zou ik even willen weten wat jullie van deze vinden? Hier zit toch wel alles op wat mijn hartje begeert. Heb al even proefgezeten, twijfelde toch of ik goed zou passen, maar dat is mij alles meegevallen, niet minder ruimte als mijn huidige auto (Rover 416, 1998)
Hier komt ie:
Voor de rest topbak, en hout is weg te halen. Ik heb zelf ook het RTI systeem, en het werkt prima. Het enige nadeel is dat hij nogal veel praat

Ik ben zelf 1.96 en zit prima in mijn V50, dus 1.90 mag echt geen probleem zijn.
Mooi in de opties ook hoor, Xenon lijkt me ook heerlijk.
4 September 2006: Dankbaar en blij met de geboorte van mijn Volvo V50 Edition II Sports Mobility Line. Huidskleur Titanium Grey Pearl. Wij noemen hem V50.
- Oceanracer
- Geartronic member
Afgezien van het hout vind ik het een hele mooie auto. Ook echt een mooie kleur! En heerlijk compleet. Verder is het mijzelf nog nooit gelukt een auto bij de dealer te kopen voor de prijs die de ANWB opgeeft. Ik vind het verschil zelf niet bijzonder groot. Misschien dat ie ook 2.000 meer inruil geeft bovenop de inruilprijs van de ANWB?
Ik zou zeggen: Doen!
Ik zou zeggen: Doen!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Michael_2
- 1st Gear member
Hoe meer ik naar dat hout kijk, hoe minder het past in deze auto. Dat zou zeker vervangen moeten worden. De prijs ben ik al wat minder over aan het twijfelen, 1750 boven de ANWB, maar daar worden de overige opties niet in meegeteld, al met al best schappelijk denk ik. Beetje onderhandelen en je zit al snel 750-1000 euro lager.
- Summum
- 6th Gear member
Heee...deze auto ken ik! Althans, ik ken de dealer
en heb de auto daar laatst gezien. Ik zou er een auto durven te kopen.. 
Erg mooie wagen, inderdaad zou ik wel even onderhandelen over een alu-inlay setje.

Erg mooie wagen, inderdaad zou ik wel even onderhandelen over een alu-inlay setje.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2020) Audi E-tron
- Dick@Volvo
- 3rd Gear member
Ik ben zelf ook bezig om mijn bauxiet dashboard inleg te laten vervangen voor alu. Kosten via de Volvo dealer tegen de € 300,-. Via de sloop is er moeilijk aan te komen omdat vaak complete dashboards worden verhandeld. Ik weet nu nog niet of ik het ga vervangen maar jij kan wellicht onderhandelen met de verkoper.Michael_2 schreef:Het hout is te vervangen volgens mij...
Volvo V60 T3 Powershift Momentum/150pk/Power Blue/Pandora 17"/juni 2014/Business Pack/Sensus Connect