Brambo67 schreef:...., wat bleek; veel te laag... Ik meen ook ergens te hebben gelezen dat Volvo's sowieso wat aan de 'lage' kant staan afgesteld.
Dat is ook mijn ervaring, ik ben al meerdere keren na de APK terug geweest naar de dealer om de xenon lampen hoger te laten afstellen (met zowel de V40 als de XC70 (1x), stonden "ruim" onder het maximum)
Brambo67 schreef:Overigens twijfel ik er wel aan of mijn automatische hoogteverstelling nog functioneert... Ik merk totaal niets van correcties. Ook als ik over een slechte weg rij met kuilen en bobbels lijkt he niet of de bewegingen van de lichtbundel gecompenseerd zijn, gaat eigenlijk 1:1 mee met de stuiterbewegingen van de auto. Dit weekend staat de auto op de brug; iemand een suggestie hoe ik dit kan testen?
Op zicht een goed teken dat je het niet merkt, dat zou ook moeten. Al rijdend merk ik er ook weinig van, als ik b.v. bij het parkeren met 1 achterwiel op de stoep kom (einde parkeerhaven o.i.d.) of in een gat dan is het soms waar te nemen.
Om te testen:
Zet je auto voor een muur o.i.d. (of voor de meetapparatuur bij de bevriende garagehouder) en laat iemand (of meerdere personen) in de geopende achterbak gaan zitten, auto veert achter in en lichtbeeld zou dan automatisch naar beneden bijgesteld moeten worden. (c.q. zou nog op dezelfde hoogte moeten staan op de meetapparatuur)
Of bij dealer aan de computer, zelfde test en de correctie in graden zou moeten wijzigen.