Super gedaan Elianmars!
Ik had in mijn V70R ook aftermarket koplampen met xenon.
Kreeg er alleen maar complimenten op, laat ze maar .........
Mvg,
Huub.
Problemen met aftermarket xenon in V70 2005 *opgelost*
-
- 1st Gear member
-
- 6th Gear member
Foto!!! Van een Rrrrrrrrrrrrr worden we wel blij...Huub du Bois schreef:Super gedaan Elianmars!
Mvg,
Huub.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Jers3n
- 5th Gear member
Klein resumé:
Wel af-fabriek xenon, (tot nog toe) geen hoogte afstelling zichtbaar bij starten:
- Brambo
- Diesel 01
- Quota
- Thijs
- Blastaway
- Jers3n
Dan lijkt mij, zeker gezien Blastaway's laatste post, dat het of niet gebeurt of heel moeilijk waarneembaar is. Bijvoorbeeld omdat de afstelling in 95% van de gevallen bij het opstarten al goed staat o.i.d.
Dat het bij allen kapot is lijkt me sterk, zeker omdat bij Diesel01 en mij de hoogte afstelling in andere situaties wel waarneembaar is.
Wel af-fabriek xenon, (tot nog toe) geen hoogte afstelling zichtbaar bij starten:
- Brambo
- Diesel 01
- Quota
- Thijs
- Blastaway
- Jers3n
Dan lijkt mij, zeker gezien Blastaway's laatste post, dat het of niet gebeurt of heel moeilijk waarneembaar is. Bijvoorbeeld omdat de afstelling in 95% van de gevallen bij het opstarten al goed staat o.i.d.
Dat het bij allen kapot is lijkt me sterk, zeker omdat bij Diesel01 en mij de hoogte afstelling in andere situaties wel waarneembaar is.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
-
- 8th Gear member
Nu je het "probleem" voor jezelf een beetje kleiner gemaakt hebt, voelt het vast een stuk beter.
(knipoog)
Wat ik weet (maar dat is niet zoveel) gaat een originele xenon lamp 's morgens als je start de juiste positie zoeken.
Dat is bij alle merken zo. Maar nogmaals, ik weet er niet veel van.
Wat ik weet (maar dat is niet zoveel) gaat een originele xenon lamp 's morgens als je start de juiste positie zoeken.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 1st Gear member
Er zit een handmatige hoogteverstelling op dus waar maken we ons druk om?....
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
met xenon verlichting is automatische verstelling verplicht, werkt dit niet = afkeur APK.Huub du Bois schreef:Er zit een handmatige hoogteverstelling op dus waar maken we ons druk om?....
dit hebben wij helaas ook mee gemaakt afgelopen jaar :?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 1st Gear member
ik rij er al een jaar of 7 mee rond, nog nooit last van gehadLaguna-S60 schreef:met xenon verlichting is automatische verstelling verplicht, werkt dit niet = afkeur APK.Huub du Bois schreef:Er zit een handmatige hoogteverstelling op dus waar maken we ons druk om?....
dit hebben wij helaas ook mee gemaakt afgelopen jaar :?
- Oceanracer
- Geartronic member
Bij af-fabriek xenon zit er toch niet zo'n wieltje op de lichtschakelaar en bij halogeen juist wel?Huub du Bois schreef:Er zit een handmatige hoogteverstelling op dus waar maken we ons druk om?....
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 3rd Gear member
Klopt , bij mijn vorige S60 (MY 2002 ), voorzien van glazen koplamp ,met wissers zat een wieltje voor de halogeen hoogte verstelling.Heb toen een Pilot
xenon setje gekocht , shunt eerst doorboord en toen met een weerstand gemonteerd ervoor gezorgd dat de foutmelding kwam als er een lamp defect zou zijn ( nooit gebeurd in de 3 jaar gebruik )Met de handmatige verstelling
kon ik er altijd voor zorgen dat tegenliggers nooit verblind werden .Met de huidige V70 (MY 2006 ) af fabriek xenon , koplamp voorzien van sproeinstallatie , en automatische hoogteregeling, dus GEEN handwieltje , bleek wel bij controle dat de lichthoogte te laag stond afgesteld .
xenon setje gekocht , shunt eerst doorboord en toen met een weerstand gemonteerd ervoor gezorgd dat de foutmelding kwam als er een lamp defect zou zijn ( nooit gebeurd in de 3 jaar gebruik )Met de handmatige verstelling
kon ik er altijd voor zorgen dat tegenliggers nooit verblind werden .Met de huidige V70 (MY 2006 ) af fabriek xenon , koplamp voorzien van sproeinstallatie , en automatische hoogteregeling, dus GEEN handwieltje , bleek wel bij controle dat de lichthoogte te laag stond afgesteld .
- Thijs
- 7th Gear member
Eerste aanname is de juiste. Met af fabriek xenon zit er geen wieltje voor de hoogteverstelling.Oceanracer schreef:Bij af-fabriek xenon zit er toch niet zo'n wieltje op de lichtschakelaar en bij halogeen juist wel?Huub du Bois schreef:Er zit een handmatige hoogteverstelling op dus waar maken we ons druk om?....
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- sbv
- 6th Gear member
Bij mijn weten is dat richten alleen van toepassing bij de adaptieve xenon die af fabriek gemonteerd is. Mijn V70n D5(MY06) heeft af fabriek xenon, maar die zie ik niet richten. Ik heb recentelijk wel met 1 gereden met adaptieve xenon en die leek zich wel in te stellen/richten
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 3rd Gear member
Bij adaptieve xenon wordt bij het starten de lampen ingesteld. Er is geen instel wieltje. Bij het starten zie de dat de lampen zich even "oprichten".
V60T8Rh,TVR Chimeara 500, Porsche 356, VW up.
BMW 318D,Volvo S80 AWD V8, Fiat 500 Abarth, MK-Indy (2.3L Cosworth)
BMW 318D,Volvo S80 AWD V8, Fiat 500 Abarth, MK-Indy (2.3L Cosworth)
- sbv
- 6th Gear member
Bij af fabriek xenon zit ook geen instel wieltje daar deze netjes automatische hoogte verstelling hebben
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Oceanracer
- Geartronic member
Dacht al dat ik seniel aan het worden was. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
toch geloof ik niet dat het zo hoort, heb meerdere auto's met bi xenon gehad en adaptieve bi xenon, beide stelden zich na het startenblastaway schreef:Is niet kapot zei de dealer. hoort zo. Net even geweest. Maakte me ff zorgen. Neem aan dat de dealer het wel weet...
Volvo for life
- Jers3n
- 5th Gear member
Tja, had ik net weer een wat positiever gevoel na mijn resumé, maak ik me nu toch weer meer zorgen. Ik had gehoopt dat na elke keer starten de juiste hoogte opgezocht word, niet alleen 's morgens.....945i schreef:Nu je het "probleem" voor jezelf een beetje kleiner gemaakt hebt, voelt het vast een stuk beter.(knipoog)
Ik maak me overigens geen zorgen hoor, voorzover ik weet/ervaar werkt de automatische hoogteafstelling gewoon. Ik wil alleen graag weten waarom ik het instellen van de koplampen met het starten niet zie.
De automatische hoogteafstelling zit op alle auto's met af-fabriek xenon, zowel met adaptieve als met vaste xenon koplampen (evenals een koplampreinigingssysteem). Of het exact dezelfde manier werkt in combinatie met adaptieve lampen weet ik niet.
-
- 5th Gear member
Speciaal voor joujpwg001 schreef:Foto!!! Van een Rrrrrrrrrrrrr worden we wel blij...Huub du Bois schreef:Super gedaan Elianmars!
Mvg,
Huub.

V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Jers3n
- 5th Gear member
Nou, ik heb er, zoals gezegd, speciaal op gelet, zowel bij daglicht (als het adaptieve niet werkt) als in het donker. (ook dan werkt het meedraaien niet meteen maar pas al de auto rolt, vanaf ca. 5 km/h oid.).
Ik heb tot op heden nog steeds niet kunnen waarnemen dat de koplampen zich instellen op de juiste hoogte.
Het instellen/oprichten/controleren van de juiste hoogte, dat ongetwijfeld plaats vind, zal denk ik gebeuren in de opstartcyclus, waardoor het niet (meer) waarneembaar is als de lampen op volle sterkte zijn.
Maar er zal dus zeker iets gebeuren bij het opstarten. Immers lijkt me dat de lampen in het geval dat de automatische hoogteregeling niet werkt, en dat doet hij dus (waarneembaar) al rijdend wel, in de laagste stand "terugvallen".
Ik blijf er nog wel op letten, zal ook eens proberen of het wel zichtbaar is als ik de lampen pas na het starten inschakel.
Ik heb tot op heden nog steeds niet kunnen waarnemen dat de koplampen zich instellen op de juiste hoogte.
Het instellen/oprichten/controleren van de juiste hoogte, dat ongetwijfeld plaats vind, zal denk ik gebeuren in de opstartcyclus, waardoor het niet (meer) waarneembaar is als de lampen op volle sterkte zijn.
Maar er zal dus zeker iets gebeuren bij het opstarten. Immers lijkt me dat de lampen in het geval dat de automatische hoogteregeling niet werkt, en dat doet hij dus (waarneembaar) al rijdend wel, in de laagste stand "terugvallen".
Ik blijf er nog wel op letten, zal ook eens proberen of het wel zichtbaar is als ik de lampen pas na het starten inschakel.
- V70 classic
- 3rd Gear member
Ik zal er wel eens een filmpje van in dit topic plempen.
Grts Ronald
Grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE