jpwg001 schreef: Een vierpitter kan qua beleving en geluid niet tippen aan die fijne 5-pitter. Mensen kopen een 850 om het geluid. En dan komen ze erachter dat het ook nog een mooie en goede auto is.
Dat over het geluid en een 850 is helemaal waar, maar een 4 pitter kan ook leuk klinken hoor!
(pump up the volume)
Of deze (de shiffers gaan down je spain, if joe catsch my drift)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
945i schreef:Maar een 5 cilinder is duurder, zwaarder en neemt meer ruimte in, bovendien moeilijker "schoon" te krijgen.
En?
welkom in 2011, waar door de overheid emotie naar de reservebank wordt gebonjourd
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Waar is het gat in de ozonlaag ?
Toen ik jong(er) was hadden we het over zure regen is dat opgelost ?
Ik denk dat 80% enkel voor een "groene" kiest vanwege de bijtelling maar dat is dan ook de enige reden.
Persoonlijk vindt ik een 5 cylinder bij Volvo en Audi horen
Er zijn merken die de geitenwollen sokken prima bedienen.
Kunnen jullie niet op die fora gaan zeuren.
Een auto van 1600 Kg hoort niet in de 0 bijtelling.
Daar heb je die truttenschudders voor.
Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe V70 T6 AWD MTE
Ik ben petrolhead in hart in nieren. Heb daarnaast een "liefde" voor het merk Volvo en rij daar dan ook in omdat het voor mij te betalen is.
Andere "liefhebbers" auto's (voor mij dan!!!) zijn mij op dit moment gewoon te duur.
Ik ben dus voor benzineslurpers en dieselburners. De zogenaamde gasguzzlers.
Maar gek genoeg ben ik afgestudeerd in de milieukunde (ja echt waar!) En werk ik ook in die branche.
Ik heb dus heel wat voor met het milieu en de rest van de omgeving. En omdat ik in die branche werk kom ik ook heel veel misverstanden tegen. Maar dat is andere koek.
Waar het mij om gaat is dat ik heel goed begrijp waarom er nu "schonere" auto's komen. Dat is gewoon nodig (Hoewel de auto lang niet de grootste boosdoener is maar dat is politiek en daar ga ik niet op verder!)
Ik ben dus persoonlijk ook voor de vergroening van het wagenpark. En daarom juich ik persoonlijk de V60 Plug-in Hybrid toe. (ook al is dat dan geen 4 cylinder ).
(Even kort reactie op BS en 945i, de gemiddelde leaserijder zal de uitstoot inderdaad worst wezen en de auto alleen kiezen voor de 14% bijtelling (en geen 0%))
Met alleen de huidige generatie motoren krijg je het wagenpark niet groener. Er moet meer gebeuren, Volvo heeft daar nu weer geld voor en zal op betrekkelijk korte termijn met meer nieuws komen.
En wat mij betreft mag elke auto die voldoet aan de norm BPM vrijstelling (of straks CO2 tax) krijgen en geen MRB betalen. Ook een 1600 kg zware auto.
Nu weer terug naar het onderwerp zelf:
Er zijn genoeg mooi draaiende 4-cylinder motoren. De cylinders moeten alleen even plat gelegd worden en tegenover elkaar liggen.
gat in de onzon laag? als ik nu naar buiten kijk zie ik niks hoor. Laat volvo nou maar 5 cilinders maken, is de crisis ook weer voorbij. Of laat de amerikanen weer 7,7L V8's maken
Volvo 854 Alter I 2,5 20V 601
Volvo 244 DL 1981 B230FD
Tja, de Ampera/Volt wat moet ik daar nog over zeggen.
Dit: Niet voor mij geschikt (mag géén caravan trekken) maar wel goed voor het "imago" van GM.
En het belooft een leasetopper te worden.
Dat hele "groene"gedoe slaat helemaal nergens op, er is aangetoond dat de norm alleen op een testbaan te behalen is en dat in de praktijk gewoon de hogere uitstoot gerealiseerd wordt.
Locatie: Tussen huisnummer 105 en 109 anders onderweg.
Als de rest nu eens in een "Groene" auto gaat blijft rijden zonder bijtelling blijf ik wel rond tuffen in m'n 5 cilinder AWD. De rest compenseert het milieu dan zodat ik nog jarenlang mijn huidige volvo kan blijven rijden.
Je hebt gelijk dat ze de norm niet halen in de dagelijkse praktijk (helaas).
Maar het "groene gedoe" heeft er wel degelijk toe geleid dat er minder uitstoot van schadelijke stoffen plaatsvindt. En dat bij meer auto's dan ooit.
Ik zie zo snel er een mrb heffing gebaseert op CO2 uitstoot komt de markt van veel CO2 uitstotende auto's in de vrije val gaan.
CO2 heffing maakt fabrikanten noodgedwongen innovatief.