En reken maar dat die heffing er gaat komen.bart simpson schreef:Ik zie zo snel er een mrb heffing gebaseert op CO2 uitstoot komt de markt van veel CO2 uitstotende auto's in de vrije val gaan.
CO2 heffing maakt fabrikanten noodgedwongen innovatief.
Volvo gaat enkel nog viercilinders maken
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 21.08.2006 - 01:12
- Contacteer:
We worden gezamelijk voor de gek gehouden door de overheid, elke "sukkel" weet dat een auto die op LPG loopt, veel schoner is dan een die op benzine loopt, en toch draaien ze je een poot uit.
Mij 5 cylinder met Turbo net ingelopen, stoot minder uit dan de gemiddelde nieuwe auto (aldus de keurmeester elk jaar weer en ook het RDW bij de keuring)
En schoonrijden deden ze 20 jaar geleden in Duitsland al, alleen onze overheid verbood dat, omdat ze dan te veel belasting misliepen.
Dus lekker aan de 5 cylinder die hoort in een Volvo thuis
Mij 5 cylinder met Turbo net ingelopen, stoot minder uit dan de gemiddelde nieuwe auto (aldus de keurmeester elk jaar weer en ook het RDW bij de keuring)
En schoonrijden deden ze 20 jaar geleden in Duitsland al, alleen onze overheid verbood dat, omdat ze dan te veel belasting misliepen.
Dus lekker aan de 5 cylinder die hoort in een Volvo thuis
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Als het maar geld opbrengt.V480-S60 schreef:En reken maar dat die heffing er gaat komen.bart simpson schreef:Ik zie zo snel er een mrb heffing gebaseert op CO2 uitstoot komt de markt van veel CO2 uitstotende auto's in de vrije val gaan.
CO2 heffing maakt fabrikanten noodgedwongen innovatief.
Het milleu dondert ze niets.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03.02.2011 - 21:59
- Locatie: Tussen huisnummer 105 en 109 anders onderweg.
Dan moet ik m'n werkgever maar om loonsverhoging gaan vragen
Er moet toch genoeg geld in het laatje komen om de 5 cilinder aan te blijven stoken.
Dan erbij, hoe moet ik dan mijn sleurhut meenemen van 1600kilo?
Of komt de overheid mij die op de plek van bestemming brengen?
Er moet toch genoeg geld in het laatje komen om de 5 cilinder aan te blijven stoken.
Dan erbij, hoe moet ik dan mijn sleurhut meenemen van 1600kilo?
Of komt de overheid mij die op de plek van bestemming brengen?

- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Voor bbs2307 is de V60 Plug-In de oplossing. 

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
caravans wogen niet altijd 1600kg, zie deze

http://www.blocket.se/alvsborg/Smv_550_ ... ?ca=17&w=3
5,5 meter caravan met 6 slaapplaatsen en een beladen gewicht van 1200kg (leeg 950kg)

http://www.blocket.se/alvsborg/Smv_550_ ... ?ca=17&w=3
5,5 meter caravan met 6 slaapplaatsen en een beladen gewicht van 1200kg (leeg 950kg)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
MOOOOI.
Maar niet te veel off topic gaan aub.
Maar niet te veel off topic gaan aub.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Als we die richting op gaan zie ik meer in een kilometerheffing. Alleen men heeft er gelijk big brother ideeen bij.V480-S60 schreef:En reken maar dat die heffing er gaat komen.bart simpson schreef:Ik zie zo snel er een mrb heffing gebaseert op CO2 uitstoot komt de markt van veel CO2 uitstotende auto's in de vrije val gaan.
CO2 heffing maakt fabrikanten noodgedwongen innovatief.
Een maandelijkse / jaarlijkse heffing voor een auto ongeacht hoeveel hij rijd is per definitie oneerlijk voor de gebruikers.
Ben wel benieuwd met de ontwikkelingen Voor de vier cilinders. Ik snap alleen nei geheel waarom ze dan ook net de nieuwe lijn vijf cilinders diesel hebben ontwikkeld.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Als jij het NIET innen van (onterechte=BPM) belastingen subsidie vindt, is dat juist gedacht. Maar zo zie ik het niet.945i schreef:Aan de andere kant is een caravan uit den boze als er een subsidie op een auto zit vanwege de lage uitstoot. IMHO

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03.02.2011 - 21:59
- Locatie: Tussen huisnummer 105 en 109 anders onderweg.
@OGA244
Ik vind hem heel mooi maar hij voldoet niet aan de comfort eisen van tegenwoordig. Ik wil graag meer comfort in een caravan...
Maar aan de andere kant mijn huidige V70 kan dat ding wel mooi meenemen...
En die 5 cilinders komen dan goed van pas.
Ik vind hem heel mooi maar hij voldoet niet aan de comfort eisen van tegenwoordig. Ik wil graag meer comfort in een caravan...
Maar aan de andere kant mijn huidige V70 kan dat ding wel mooi meenemen...
En die 5 cilinders komen dan goed van pas.
Privé: 854 blauw 2.5 20V GLT 1992
Privé: V70 Classic 2.5T 20V AWD 1997
Werk: DAF 95XF 380PK euro 3 2005
Privé: V70 Classic 2.5T 20V AWD 1997
Werk: DAF 95XF 380PK euro 3 2005
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
De overheid heeft nog nooit de mogelijkheid tot het invoeren van een heffing onbenut gelaten.
Daarom betaal ik ook waterbelasting, water is immers schaars, toch?
Daarom betaal ik ook waterbelasting, water is immers schaars, toch?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21359
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
De leaserijder met 14% gaat zelfs meer rijden omdat het toch bijna niets kost. Weg voordeel voor het milieu.
Mijn keuze is eigenlijk om alle belastingen op een auto af te schaffen en dat in de brandstofprijs te stoppen. Dan betaal je werkelijk naar verbruik van je voertuig.
Overigens kan een zuinige 6-cilinder ook: de Mazda 323 was er toch net 1,8 liter 6-cilinder? Vijftien jaar terug ofzo? U weet we: die 6 springende dwergen in de reclame.
Mijn keuze is eigenlijk om alle belastingen op een auto af te schaffen en dat in de brandstofprijs te stoppen. Dan betaal je werkelijk naar verbruik van je voertuig.
Overigens kan een zuinige 6-cilinder ook: de Mazda 323 was er toch net 1,8 liter 6-cilinder? Vijftien jaar terug ofzo? U weet we: die 6 springende dwergen in de reclame.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Off topic: Mark, dat was de MX3.
Off topic2: Ook Solifer is nog licht naar verhouding. Maar net als SMV behoorlijk prijzig.
Off topic2: Ook Solifer is nog licht naar verhouding. Maar net als SMV behoorlijk prijzig.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
De brandstofpas leidt i.d.d. tot aanzienlijke extra vervuiling en verbruik van schaarse grondstoffen.Msuidgeest schreef:De leaserijder met 14% gaat zelfs meer rijden omdat het toch bijna niets kost. Weg voordeel voor het milieu.
Mijn keuze is eigenlijk om alle belastingen op een auto af te schaffen en dat in de brandstofprijs te stoppen. Dan betaal je werkelijk naar verbruik van je voertuig.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03.02.2011 - 21:59
- Locatie: Tussen huisnummer 105 en 109 anders onderweg.
Maar zoals elke Nederlander wil ik ook veel voor weinig.
Veel caravan voor weinig geld.
Evenzo voor auto's veel auto voor weinig.
Onze vorige wagen was een 850 nu hebben we een V70 classic 2.5T AWD.
Een tank van een wagen, maar super comfortabel
Veel caravan voor weinig geld.
Evenzo voor auto's veel auto voor weinig.
Onze vorige wagen was een 850 nu hebben we een V70 classic 2.5T AWD.
Een tank van een wagen, maar super comfortabel

Privé: 854 blauw 2.5 20V GLT 1992
Privé: V70 Classic 2.5T 20V AWD 1997
Werk: DAF 95XF 380PK euro 3 2005
Privé: V70 Classic 2.5T 20V AWD 1997
Werk: DAF 95XF 380PK euro 3 2005
- Misha
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 17:48
- Locatie: Midden NL
Het leukste is dat er nog steeds mensen zijn die denken dat de ozonlaag en CO2 uitstoot serieuze problemen vormen waar de mensheid daadwerkelijk een invloed van betekenis op heeft in de tijd gezien.
Zo heerlijk dom kuddegedrag en gebrek aan zelf denken..
Zo heerlijk dom kuddegedrag en gebrek aan zelf denken..
C70 convertible 2.0T AT8 - Mystic Silver
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Resumerend kunnen we vaststellen dat Volvo op temijn... Alleen nog 4 cilinders in zijn/haar auto's plaatst. Zouden die allemaal in eigen ontwikkeling en productie komen? Of een dealtje met BMW misschien..
(het dealtje van VM);)

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt