Als ik de deur open doe knippert binnenverlichting licht, buitenverlichting doet dit niet. Kan het zijn dat de spanningsregelaar op de dynamo vervangen zou moeten worden?
Heeft iemand hier ervaring mee en wat is de oplossing
Deur open en zacht knipperende binnenverlichting
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Is dit ook zo wanneer het motorblok loopt?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Laguna-S60 schreef:Is dit ook zo wanneer het motorblok loopt?
Als je motor niet loopt,doet je werkt je spanningregelaar niet,dus dat kan het niet zijn,precies wat Laguna ook zegt.
Meestal zit het in een contactje in de binnenverlichting of het schakelaartje.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Dan denk ik dat je toch naar de dynamo zelf moet kijken...., maar ik ben geen ster in elektronica...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat knipperen,daar is ook een verklaring voor,de spanningregelaar regelt de laadspanning af tussen de 13,2 en 14,8 volt,bij het inschakelen van verbruikers met lopende motor kan het voorkomen dat de dashboard of binnenverlichting daar weinig op reageerd,opzich niet zo veel aan de hand.
De laadstroom laten meten is de enige afdoende oplossing,ook meten bij inschakeling van alle stroomverbruikers,zoals airco,achterruitverwarming.groot licht enz enz.
Schommelt deze tussen de 13.2 en plus-minus 14 volt,dan is er niets aan de hand..
Controleer voor de zekerheid de massa verbindingen van de accu en naar de carrosserie.
De laadstroom laten meten is de enige afdoende oplossing,ook meten bij inschakeling van alle stroomverbruikers,zoals airco,achterruitverwarming.groot licht enz enz.
Schommelt deze tussen de 13.2 en plus-minus 14 volt,dan is er niets aan de hand..
Controleer voor de zekerheid de massa verbindingen van de accu en naar de carrosserie.
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Bij de aankoopkeuring van mijn S60 bij de dealer bleek dat de spanning tussen de 12.7 en 13.7 ofzo schommelde. Daar is dus wat loos.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat ligt er hoeveel verbruikers er aanstaan,13.7 is goed mogelijk..Morgenstond schreef:Bij de aankoopkeuring van mijn S60 bij de dealer bleek dat de spanning tussen de 12.7 en 13.7 ofzo schommelde. Daar is dus wat loos.
Het beste is te laten meten,zowel het voltage als het amperage!
http://carok.nl/doe-het-zelf/diagnose/l ... ontroleren
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Het ging mij meer om de ondergrens. Volgens de dealer zag de dynamo er nog vrij nieuw uit.
Ik ga morgen even langs bij iemand om een klapsleutel te solderen en heb zo'n vermoeden dat hij wel een multimeter heeft. Dank voor de link in elk geval
Ik ga morgen even langs bij iemand om een klapsleutel te solderen en heb zo'n vermoeden dat hij wel een multimeter heeft. Dank voor de link in elk geval

2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Ook met verbruikers aan?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Ik vind die 11,8 wel wat aan de lage kant , misschien 1 cel in de accu aan het overlijden.
(tenzij er een hoop aanstaat in de auto )
(tenzij er een hoop aanstaat in de auto )
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998