sinds enige tijd produceerd mijn S60 een grote witte rookwolk als ik het gas flink in trap, bij zo'n 4000 toeren zie ik achter me een flinke witte rookwolk
na wat zoeken bleek de aandrijfas besmeurd te zijn met olie, even schoongemaakt en stukje gereden, daarna zat deze weer vol met olie, bij hogere snelheden komt deze olie denk ik tegen de uitlaat
we kunnen echter niet herleiden waar deze olie vandaan komt, het is schone motorolie, (vervangen bij 160dkm)
het viel me ook op dat de auto wat minder soepel schakelde dan toen ik hem kocht. versnellingsbak olieniveau is in orde.
Volvo S60 2002 benzine 2.4 170PK
rook bij 4000 toeren
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
sorry voor de late reactie,...
ik heb het blok en de de aandrijfas goed gekuist met remreiniger etc, echter na een keer flink optrekken toch weer die walm, auto weer op de brug en er hingen weer druppels olie aan de aandrijf as. de olie is helder(olie is 6000km geleden ververst, 160dkm beurt). Ik heb de olie van de bak gechecked en deze is gewoon vol, dikke doffe olie.
ik denk dat de olie van de olie koeler afkomt, deze blijft smerig.
ik heb het blok en de de aandrijfas goed gekuist met remreiniger etc, echter na een keer flink optrekken toch weer die walm, auto weer op de brug en er hingen weer druppels olie aan de aandrijf as. de olie is helder(olie is 6000km geleden ververst, 160dkm beurt). Ik heb de olie van de bak gechecked en deze is gewoon vol, dikke doffe olie.
ik denk dat de olie van de olie koeler afkomt, deze blijft smerig.