Ik sta op het punt een nieuwe auto te kopen en mijn oog is gevallen op de Volvo V50. Het zal mijn eerste Volvo worden. Het idee dat ik heb van Volvo is dat het oerdegelijk en betrouwbaar is... Maar dat blijkt sinds het Chinese verhaal wat minder te zijn (geweest). Ik wil dat dus graag vermijden, al weet je dat natuurlijk nooit bij een tweedehands wagen...
Ik vang toch veel signalen op (vooral internet) dat er problemen zijn met lekkages, roetfilter, airco, noodloop, etc... Vooral in de V50's van 2005 en 2006. Blijkbaar zou dat vanaf 2007 beter zijn. Kan iemand dat beamen?
Ik had in eerste instantie een Volvo V50 1.6 van december 2006 op oog: 90.000km, enorm veel opties, €12.250, een jaar garantie bij een erkende Volvo dealer, onderhoudshistoriek met weinig verrassende onkosten op vermeld, leasing wagen geweest en de leasing company brengt ze nu aan de man bij particulieren. Meer info: http://bit.ly/r8o1QD
Zou ik hier voor gaan (mits een grondige check van Touring positief advies geeft) of raden jullie me toch een 2007 model, al dan niet vanaf de facelift, aan? En dan heb ik het niet over dat één jaartje verschil, maar dus door het eventuele feit dat de modellen van 2007 betrouwbaarder zou zijn.
Heeft nog iemand wat tips of extra nuttige informatie voor mijn zoektocht en beslissing?
Alvast bedankt!
2006/2007 Volvo V50 1.6 op het oog, maar...
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
De Chinezen hadden nog niets met Volvo te maken in 2007. Ford des te meer.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 11.09.2011 - 13:56
Ok, heb ik dat verkeerd begrepen... Ford dan. 

- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
hedkandiaan schreef:Ok, heb ik dat verkeerd begrepen... Ford dan.
De auto ziet er verder mooi uit. Helaas kan ik je niet verder helpen met de technische kwaaltjes, maar een jaar garantie is toch niet verkeerd?

2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Is een topline uitvoering.
Heb ik ook maar dan voor de s40.
Heb eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad tot nu toe. Slot van rechter voorportier bleef soms hangen als je hem van binnenuit wou openen via het 2x trekken. Steun van uitlaat afgebroken. Alletwee onder garantie gefixt.
Airco stond beetje weinig druk op na 90k km's en interieurfilter was echt smerig. Maar dat heb je bij elke auto denk ik.
En nu een scheurtje in de luchtaanvoerslang.
Enige dat je moet weten is dat bij 120k km's je roetfilter moet vervangen worden en dat is nogal een dure grap.
Verder onderhoud is om de 20k km's en qua prijs valt het eigenlijk wel mee.
Radio speelt geen mp3-cd's af, en is niet te vervangen. Is echter wel mogelijk via fm-modulator of inbouwen van een parrot.
Standaard speakers zijn maar so-so, maar dat is bij bijna elke auto als je base audio hebt. Upgraden met compo-set geeft al een enorm verschil. Als je beetje handig bent zijn beide zaken zelf te doen. Als audio je geen moer kan schelen, dan hoeft dit niet natuurlijk
Jammergenoeg zijn er in BE slechts weinig te vinden met high performance audio of dynaudio.
Ik zie verder wel dat hij precies een ferme neep gehad heeft aan de nummerplaat vooraan. Misschien toch eens kijken of er buiten de nummerplaat nog verdere schade is.
Verder op 4.5j tijd 90k km's is niet veel voor een diesel, als hij bokkig durft lopen of durft haperen zou je EGR-klep wel eens lastig kunnen doen. Maar je hebt een jaar garantie dus geen stress
Heb ik ook maar dan voor de s40.
Heb eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad tot nu toe. Slot van rechter voorportier bleef soms hangen als je hem van binnenuit wou openen via het 2x trekken. Steun van uitlaat afgebroken. Alletwee onder garantie gefixt.
Airco stond beetje weinig druk op na 90k km's en interieurfilter was echt smerig. Maar dat heb je bij elke auto denk ik.
En nu een scheurtje in de luchtaanvoerslang.
Enige dat je moet weten is dat bij 120k km's je roetfilter moet vervangen worden en dat is nogal een dure grap.
Verder onderhoud is om de 20k km's en qua prijs valt het eigenlijk wel mee.
Radio speelt geen mp3-cd's af, en is niet te vervangen. Is echter wel mogelijk via fm-modulator of inbouwen van een parrot.
Standaard speakers zijn maar so-so, maar dat is bij bijna elke auto als je base audio hebt. Upgraden met compo-set geeft al een enorm verschil. Als je beetje handig bent zijn beide zaken zelf te doen. Als audio je geen moer kan schelen, dan hoeft dit niet natuurlijk

Jammergenoeg zijn er in BE slechts weinig te vinden met high performance audio of dynaudio.
Ik zie verder wel dat hij precies een ferme neep gehad heeft aan de nummerplaat vooraan. Misschien toch eens kijken of er buiten de nummerplaat nog verdere schade is.
Verder op 4.5j tijd 90k km's is niet veel voor een diesel, als hij bokkig durft lopen of durft haperen zou je EGR-klep wel eens lastig kunnen doen. Maar je hebt een jaar garantie dus geen stress

- audio_nl
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 02.01.2011 - 20:21
- Locatie: Groningen
Knappe auto ! Alleen beetje jammer van de kleine velgen.
Ik zou zeggen 1 jaar garantie gewoon doen. Zo'n v50 rijd heerlijk
Ik zou zeggen 1 jaar garantie gewoon doen. Zo'n v50 rijd heerlijk
Volvo v50 2.0d momentum high performance mystic silver my05 17"; Sculptor Pilot Pro Xenon 6000k
Vw Lupo 1.4 16v open air alles zwart in de lak my00 15"; schmidt Modern line Kamei grille in kleur Remus sportuitlaat midden
Suzuki Gsxr 1000 k5 Full Delcevic titanium exhaust, K&N, Titax
Vw Lupo 1.4 16v open air alles zwart in de lak my00 15"; schmidt Modern line Kamei grille in kleur Remus sportuitlaat midden
Suzuki Gsxr 1000 k5 Full Delcevic titanium exhaust, K&N, Titax
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Als je 1 jaartje garantie hebt, dan neem je toch geen risico?
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- sean850
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.12.2008 - 10:25
- Locatie: Dronten
Voor een jaar garantie erbij zal ik het doen, verder vind ik persoonlijk de versnellingsbak onhandig. Toeren liggen niet lekker bij de snelheden. Als je bijvoorbeeld 50 in z'n 3 rijd dan draai je 2150 tpm schakel je dan door naar z'n 4 dan draai je in een keer weer 1200 tpm rijd prima tot dat je ook maar iets hoeft af te remmen, dan mag je weer terug schakelen. zo ben je in de stad erg veel aan het schakelen.
De 5e en 6e versnelling zijn duidelijk wat langer en dat merk je ook met optrekken, 1 2 3 4 gaat prima en erg lekker schakel je dan door naar z'n 5 merk je dat er wat meer moeite mee heeft en niet zo snel meer door pakt hetzelfde geld voor de 6e versnelling.
De 5e en 6e versnelling zijn duidelijk wat langer en dat merk je ook met optrekken, 1 2 3 4 gaat prima en erg lekker schakel je dan door naar z'n 5 merk je dat er wat meer moeite mee heeft en niet zo snel meer door pakt hetzelfde geld voor de 6e versnelling.
opel astra 1.4 '94
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
- Exeres
- 6th Gear member
- Berichten: 2762
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
- Locatie: Het rustige Waasland
Ik rij zelf ook in een 1.6D in Topline uitvoering, en heb ook nog geen noemenswaardige problemen gehad. Enkel de EGR klep is eens vervangen geweest en een trillingsdemper die het opeens begeven had. Zit ondertussen al een eindje boven de 200.000km en rij nog steeds in alle tevredenheid rond.
Ik zie trouwens ook dat je een 'rokerspakket' hebt. Heb je dan geen last van vreemde geuren in de auto?
@sean: de 1.6D heeft een 5 versnellingsbak. De verhoudingen liggen dus iets anders. Als ik in 3 de 50km/u rij, lig ik rond de 1800rpm, net zoals 70km/u in 4de...
Ik zie trouwens ook dat je een 'rokerspakket' hebt. Heb je dan geen last van vreemde geuren in de auto?
@sean: de 1.6D heeft een 5 versnellingsbak. De verhoudingen liggen dus iets anders. Als ik in 3 de 50km/u rij, lig ik rond de 1800rpm, net zoals 70km/u in 4de...
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 11.09.2011 - 13:56
Thanks voor de reacties! Stemt me al wat gerust... 
Maar een rokerspakket? Waar zie je dat? De auto rook iig heel netjes. Was ook grondig gepoetst.

Maar een rokerspakket? Waar zie je dat? De auto rook iig heel netjes. Was ook grondig gepoetst.
- sean850
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.12.2008 - 10:25
- Locatie: Dronten
Exeres schreef:Ik rij zelf ook in een 1.6D in Topline uitvoering, en heb ook nog geen noemenswaardige problemen gehad. Enkel de EGR klep is eens vervangen geweest en een trillingsdemper die het opeens begeven had. Zit ondertussen al een eindje boven de 200.000km en rij nog steeds in alle tevredenheid rond.
Ik zie trouwens ook dat je een 'rokerspakket' hebt. Heb je dan geen last van vreemde geuren in de auto?
@sean: de 1.6D heeft een 5 versnellingsbak. De verhoudingen liggen dus iets anders. Als ik in 3 de 50km/u rij, lig ik rond de 1800rpm, net zoals 70km/u in 4de...
Oh dat wist ik niet, klinkt wel een stuk beter kwa toeren. Kun je net wat beter wisselen met snelheid in de zelfde versnelling
opel astra 1.4 '94
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05