s40 trilt in de d en r stand
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 23:07
hallo allemaal,ik heb een volvo s40 uit 1997,het is een 2,0l ik heb de auto nu een half jaar in bezit,ik heb al van de eerste dag problemen met de automaat!het hele daschbord trilt als ik hem in de d stand zet ook in de r stand,ik ben met het probleem bij de dealer geweest die weten ook geen raad,ik heb zelf al de olie van de bak vervangen,die was koffie kleur,heb zelf al een spoeling gedaan,de retoer slang los gemaakt alles er uit laten pompen,nieuwe olie er in gedaan,en dat zo een paar keer gedaan tot de olie rood bleef,het probleem was ff weg tot vorge week was het probleem weer terug,hij trilt schakeld te vroeg of te laat,het pijltje knipperd op het instrumentenpaneel,het gekke er van is dat het probleem zig van zellf weer hersteld,het gaat dan 3 4 dagen goed dat komt het probleem weer terug.kan mij iemand vertellen wat ik kan doen?of iemand anders het zelfde probleem heeft?
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 23:07
ik heb hem vandaag laten uitlezen,dtc at-341 overbruggingsfunctie kan mij iemand vertellen waar ik moet zoeken?
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
De overbruggingsfunctie is de lock-up, dus daar is iets mis mee volgens de interne computer. Wist men het niet bij de dealer? Misschien is het de keuzeschakelaar?
Is de olie trouwens nog steeds normaal van kleur? Ook originele Volvo-ATF gebruikt? Automaatbakken van de S/V40 gaan overigens vrijwel nooit kapot, dus hopelijk is het iets kleins.
Is de olie trouwens nog steeds normaal van kleur? Ook originele Volvo-ATF gebruikt? Automaatbakken van de S/V40 gaan overigens vrijwel nooit kapot, dus hopelijk is het iets kleins.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 23:07
hoi bedank voor je reatie!ik heb geen orginele olie van volvo gebruikt,gewoone dekstron 3 van gomma was het merk,dat was me voorgeschreven bij de automatrialen zaak,zou het daar iets mee te maken hebben?
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 23:07
de olie is weer een beetje gekleurd,maar ze hadden me ook verteld dat er 6,5 liter in de bak moet,maar als ik met draaiende moter 3 tot 4 in doe geeft hij al vol aan,dat is ook vreemd,is net als de olie niet goed seerkaleed door de retoer leidingen!
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Ik zou er als ik jou was heel snel een expert naar laten kijken! Er zijn diverse goede bedrijven in Nederland, zoals Autrans.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
6.5 liter olie klopt al niet,dat is veel te veel,er loopt maar net twee liter olie uit als je de bak aftapt,als je er daarna 6 liter in kiepert,dan gaat het mis.
Het trillen kan veroorzaakt worden door loszittende boutjes van de koppelomvormer,dat kwam wel is voor in die tijd.
Die bakken gaan eigenlijk nooit stuk,dus controleer goed het olie niveau en controleer de boutjes.
Het trillen kan veroorzaakt worden door loszittende boutjes van de koppelomvormer,dat kwam wel is voor in die tijd.
Die bakken gaan eigenlijk nooit stuk,dus controleer goed het olie niveau en controleer de boutjes.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 23:07
dan moet de bak er zeker af?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
De bak hoeft er niet af om de boutjes te controleren,er zit een opening waardoor je de boutjes kunt zien zitten.Onder de auto dus.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 23:07
het probleem is weer opgelost ik heb je juiste olie gekocht bij de volvo dealer
vanmiddag er in gedaan,toen heb ik test gereden toen was het hele probleem verholpen vreemt hè,wat de juiste olie niet kan doen
vanmiddag er in gedaan,toen heb ik test gereden toen was het hele probleem verholpen vreemt hè,wat de juiste olie niet kan doen
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Maar nu zijn er twee soorten olie gemengd; ik hoop maar dat dit goed gaat.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 23:07
wat je zij over de boutjes,anders had ik nu ook het getril moeten merken?hij schakeld weer als nieuw geen trillingen meer en geen lager geluiden meer alles weer als nieuw!
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08.09.2011 - 23:07
nee heb de oude olie eruitgepompt via de retour slang net zo lang de de nieuwe olie er uit kwam