Harde tikken na afzetten motor

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
catr
Starter

Hoi allemaal,

Ik ben ruim 1 jaar in het bezit van een Volvo V50 2.0D van 10-2004 met 185dkm op de teller. Helaas veel problemen gehad tot nu toe en geen tot weinig plezier aan deze auto beleeft. (condensor airco kapot, aircopomp kapot, waterlekkage, immobilizer probleem, kapot wiellager achter. sorry voor mij geen 'Volvo for Live' maar nu wegdoen is ook zo wat zeker gezien onderstaand:
Afgelopen februari heeft de grootste klapper zich voorgedaan (tot nu toe ;-)): er was compressie verlies en motor 'liep'op 3 cilinders. Bleek na zoeken (dachten eerst aan verstuiver, zijn dus getest) kapotte klep te zijn. 1 van de 16 was gescheurd. Deze ene klep is vervangen en daarnaast is de distributieriem + waterpomp vervangen. alles bij officiele dealer: ruim E 2.200,- lichter. :( :( :(
Nu mijn vraag: als ik de motor uitzet dan tikt de motor hard na. Waarschijnlijk door metaaldelen die afkoelen. Voorheen was dit echter nooit. Kan dit te maken hebben met de vervangde klep?? Kan dit kwaad? Ik maak me er beetje zorgen over, gezien ervaringen met deze auto.
Daarnaast heb ik vaak met terugschakelen bijv van 3 naar 2 en de auto remt op motor af dat je een soort 'tik' hoort. Weet iemand wat dat is en of het evt. kwaad kan? :oops:
Bedankt alvast voor de antwoorden.
Groet,
CATR
Fredhead
Geartronic member

Voel je ook iets op het moment dat je die tik hoort met terugschakelen?

Dat harde natikken zou ik zo 123 niet kunnen verklaren, heb zelf ook een V50 met dezelfde motor en bouwjaar gehad en die tikte eigenlijk amper tot nooit heel zachtjes.
Misschien gelijk om het leed iets te verzachten, ook ik heb veel problemen met deze auto gehad en dat is voor mij de reden geweest dat ik hem weg heb gedaan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
catr
Starter

@fredhead bedankt voor je reactie.

Met de 'tik' met terugschakelen voel ik voor de rest eigenlijk niets, alleen dat de auto afremt op de motor uiteraard. Had jij dit ook dan?

Ik zou willen dat ik de tijd wat dat betreft terug kon draaien, maar goed hem nu opruimen heeft ook geen zin. nooit meer een Volvo meer voor mij iig.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Beetje kort door de bocht,nooit meer een Volvo!
Pas dan op wat voor merk je dan koopt,want deze motoren worden in andere merken auto,s ook gebruikt,bij Ford bijv.
Je hebt inderdaad pech met zoveel problemen,maar denk je dat dit bij andere merken niet voorkomt.?
Je komt bijna in ieder merk auto dezelfde onderdelen tegen van de verschillende toeleveringsbedrijven en die gaan ook stuk helaas,niet alleen bij Volvo.
Fredhead
Geartronic member

catr schreef:@fredhead bedankt voor je reactie.

Met de 'tik' met terugschakelen voel ik voor de rest eigenlijk niets, alleen dat de auto afremt op de motor uiteraard. Had jij dit ook dan?

Ik zou willen dat ik de tijd wat dat betreft terug kon draaien, maar goed hem nu opruimen heeft ook geen zin. nooit meer een Volvo meer voor mij iig.
Ik heb nooit last gehad van die tik.
Het enige dat bij mij in de aandrijflijn stuk is geweest zijn de aandrijfassen, maar dat klinkt weer heel anders
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
volvoovlov
1st Gear member

Ik heb in 6 weken ook mijn tweede volvo van een 2.0d naar een 1.6d.
Vorige week een zoektocht gedaan naar een andere.
Gekeken naar een passat diesel en naar een skoda en naar toyota avensis, en naar een audi.

Op elke auto is wel wat op aan te merken. Vooral op de passat die een regen aan klachten vertoont op internet.
Verstuivers zijn vaak het probleem.

Ik het maar het besluit genomen om met de volvo verder te gaan.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Bij VW en Audi 2.0 diesels heb je verstuiver en cilinderkop problemen vaak,niet bij de 1.9 diesels,die draaien 300000km zonder problemen.
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”