Ik wil graag weten hoevaak en hoe lang andere euro4 dieselblokken het roetfilter regenereren?
Die van mij ongeveer om de 200 km en dan wel gedurende 40 km.
Belachelijk vaak en veel vind ik te zien aan een flink verhoogd verbruik gedurende die 40 km.
Wat ik ook merk is dat als ik een paar keer flink gas geef dat ding ook gaat regenereren, ook al had ie het net gedaan.
Btw, de auto heeft rica's e-power software, maar vertoonde hetzelfde gedag met de std 163pk software.
Regenereren roetfilter euro4 diesel
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Dat lijkt me niet OK
Zit je filter niet vol? Daarnaast zou ik je oliepeil goed in de gaten houden.
Dat kan meer worden doordat er diesel in je olie komt.
Heb je rica, en/of de dealer al geraadpleegd?
Zit je filter niet vol? Daarnaast zou ik je oliepeil goed in de gaten houden.
Dat kan meer worden doordat er diesel in je olie komt.
Heb je rica, en/of de dealer al geraadpleegd?
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik neem aan dat het origineel de 163 pk versie is? Automaat of handbak?
Ik heb het idee dat er veel verschil zit in de intervallen van regenereren tussen verschillende auto's met roetfilter.. Ik heb eens proef gereden met een 185pk automaat uit 2007 en die heeft zowat de hele proefrit geregenereerd.. Helemaal aan het eind zag ik ineens het verbruik zakken.
Wellicht zit er dan een fout in de DP meting over het roetfilter waardoor hij onterecht een signaal krijgt om te regenereren. Of het roetfilter is daadwerkelijk verstopt.. Helaas zijn er maar weinig mensen met voldoende kennis om dit uit te sluiten..
Wellicht is er ook wel een of meerdere verstuivers stuk of de intercooler lek waardoor daadwerkelijk het roetfilter om de haverklap dichtslaat. Dat is de pest met filter, je wordt niet meer geattendeerd dat er iets mis zou zijn met de motor door zichtbare rookontwikkeling..
Ik neem trouwens aan dat je het regenereren koppelt aan een tijdelijk hoger verbruik?
Ik heb het idee dat er veel verschil zit in de intervallen van regenereren tussen verschillende auto's met roetfilter.. Ik heb eens proef gereden met een 185pk automaat uit 2007 en die heeft zowat de hele proefrit geregenereerd.. Helemaal aan het eind zag ik ineens het verbruik zakken.
Wellicht zit er dan een fout in de DP meting over het roetfilter waardoor hij onterecht een signaal krijgt om te regenereren. Of het roetfilter is daadwerkelijk verstopt.. Helaas zijn er maar weinig mensen met voldoende kennis om dit uit te sluiten..
Wellicht is er ook wel een of meerdere verstuivers stuk of de intercooler lek waardoor daadwerkelijk het roetfilter om de haverklap dichtslaat. Dat is de pest met filter, je wordt niet meer geattendeerd dat er iets mis zou zijn met de motor door zichtbare rookontwikkeling..
Ik neem trouwens aan dat je het regenereren koppelt aan een tijdelijk hoger verbruik?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
Idd origineel 163pk en handbak.
Ja, ik meen de regeneratieintervallen te herkennen aan het hogere verbruik.
Heb ook weinig zin om op de gok verstuivers, sensoren, roetfilter of andere dingen te laten vervangen (zit al een andere MAF in en dat hielp ook niet). heb nog steeds geen no cure no pay garage gevonden.
Ja, ik meen de regeneratieintervallen te herkennen aan het hogere verbruik.
Heb ook weinig zin om op de gok verstuivers, sensoren, roetfilter of andere dingen te laten vervangen (zit al een andere MAF in en dat hielp ook niet). heb nog steeds geen no cure no pay garage gevonden.
Volvo V70 sports edition 2.4d sept. 2007
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8508
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb nog nooit opgemerkt dat hij regenereerde, en heb er nu toch al 80.000km zelf mee gereden.
Gemiddeld verbruik op de BC schommelt tussen 6.7 en 7L/100km, hoeveel varieert het verbruik bij jullie opd e BC als ie wel of niet regenereert ?
Gemiddeld verbruik op de BC schommelt tussen 6.7 en 7L/100km, hoeveel varieert het verbruik bij jullie opd e BC als ie wel of niet regenereert ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik zie ook duidelijk als hij regenereert. Het verbruik gaat dan met ruim een liter per 100 km omhoog.
v40jlt4, Je hoeft natuurlijk niet op de gok verstuivers ed te laten wisselen. Een garage kan dit gewoon onderzoeken waar de problemen liggen. Ik denk alleen dat je ze wat op weg moet helpen, helaas...
v40jlt4, Je hoeft natuurlijk niet op de gok verstuivers ed te laten wisselen. Een garage kan dit gewoon onderzoeken waar de problemen liggen. Ik denk alleen dat je ze wat op weg moet helpen, helaas...
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8508
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Staat jullie BC dan steeds op huidig verbruik ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Niet altijd, soms om de boel een beetje in de gaten te houden. Vooral in het begin wel altijd, kijken wat hij zou gaan doen in vergelijk met de vorige V70. Nu wel steeds minder trouwens.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 15.02.2010 - 14:47
Ik reset de BC na iedere tankbeurt, kwestie van schommelingen in het gemiddeld verbruik beter in het oog te kunnen houden.
Als je deze gedurende ettelijke duizenden kilometers niet reset ga je na verloop van tijd effectief geen of weinig verschil opmerken en al helemaal niet wanneer regeneratie proces aan de gang is. 1l/100 km hoger verbruik gedurende +/- 20 km weegt onvoldoende door.
Vorige week , net na het tanken en resetten, begon het regeneren... Gemiddeld verbruik steeg tot 8.5l/100km gedurende de eerste tientallen kilometers. Naarmate je verder rijdt daalt dit weer netjes.
Ik stel vast dat regeneratie ongeveer alle 700 km plaatsvindt, dus eenmaal per leeggereden tank.
Als je deze gedurende ettelijke duizenden kilometers niet reset ga je na verloop van tijd effectief geen of weinig verschil opmerken en al helemaal niet wanneer regeneratie proces aan de gang is. 1l/100 km hoger verbruik gedurende +/- 20 km weegt onvoldoende door.
Vorige week , net na het tanken en resetten, begon het regeneren... Gemiddeld verbruik steeg tot 8.5l/100km gedurende de eerste tientallen kilometers. Naarmate je verder rijdt daalt dit weer netjes.
Ik stel vast dat regeneratie ongeveer alle 700 km plaatsvindt, dus eenmaal per leeggereden tank.
VOLVO S60 TOP LINE PLUS (2008) 200 pk en 375 nm dankzij SHIFTECH
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8508
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik reset mijn BC ook na elke tankbeurt en zit nagenoeg altijd rond de 6.7l/100km, ik rij gewoonlijk rond de 6 a 700km tussen tankbeurten, dus regenereert die tussen elke tankbeurt ?
Zal de BC eens een tijdje op huidig verbruik zetten om in de gaten te houden, alleen is stevig doortrekken dan zo pijnlijk !
Zal de BC eens een tijdje op huidig verbruik zetten om in de gaten te houden, alleen is stevig doortrekken dan zo pijnlijk !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- sgt.flippy
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 28.08.2011 - 22:31
- Locatie: Ham, Limburg
Ik vind het vooral pijnlijk om dan te zien dat hij regeneert.BlackcurrantV70 schreef:Ik reset mijn BC ook na elke tankbeurt en zit nagenoeg altijd rond de 6.7l/100km, ik rij gewoonlijk rond de 6 a 700km tussen tankbeurten, dus regenereert die tussen elke tankbeurt ?
Zal de BC eens een tijdje op huidig verbruik zetten om in de gaten te houden, alleen is stevig doortrekken dan zo pijnlijk !
Ben je rustig 70 ant rijden in 5de, maar je verbruikt toont 6 liter aan.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Dat kan je alleen aan het huidige verbruik zien. Hij kan in die 700 km wel 3 keer regenereren.Ik reset mijn BC ook na elke tankbeurt en zit nagenoeg altijd rond de 6.7l/100km, ik rij gewoonlijk rond de 6 a 700km tussen tankbeurten, dus regenereert die tussen elke tankbeurt ?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8508
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ach 6.7 l/100km voor een 163pk 5 cyl vind ik best, lig er niet wakker van, mijn 240 estate 6cyl diesel met 82pk zat op 8l/100km (back in 1991)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Bij mij regenereert hij tussen de 1200 en de 1500 km, en dat duurt dan ong 20 km. Bij jou lijkt me iets niet in orde. Eerste verdachten zijn de luchtslangen en intercooler. Beiden even controleren op lekkage. Met een beetje perslucht is dat zo uitgesloten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8508
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ja ik wou iets originelers en zo kon ik het forum ook sponsoren 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat was je naam voorheen dan?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8508
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Mijn echte naam 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8508
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
En werkend bij de concurrentie ervan 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D