@foxtrot
Wat betreft de onderhoudskosten , in mijn geval niet afwijkend van een "normale"V70
Dit betreft in mijn geval ,
Km stand bij aankoop 105000 ,uitlaat vervangen distririem met waterpomp ect. 2x draagarmrubber , bovenste motorsteun(zwakpunt) en setje banden en afgelopen winter de thermostaat.
Nu kilometerstand 145000 en 3 jaar verder .
Er is in de latere bouwjaren ook nog een 260 pk variant.
Verder op jou vraag terug te komen wat er na 250000 km gebeurt , ik denk niets met goed onderhoud alleen vergeet niet dat de risico,s wel groter worden dat er iets vaker wat stuk gaat.
En ga voor een complete auto er is aanbod genoeg achteraf optie,s inbouwen is peperduur.
Advies voor 2.4T of T5
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- foxtrot
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 24.11.2010 - 11:23
Daarom ben ik ook advies aan het inwinnen of het een goede keus is.
Ik ben in de mogelijkheid om zelf een aantal zaken zelf te onderhouden/vervangen.
Ik ga er niet veel mee rijden. Ik denk ongeveer 10.000km per jaar. Vandaar dat 1 met wat meer Km een optie is (denk Ik) Zodat de aanschaf prijs wat lager valt.
Het gaat er ook wat vanaf hangen wat ze voor mijn V50 gaan geven. Deze heeft niet veel Km nog (tegen die tijd denk ik rond de 150.000km) en zitten veel opties op.
Het is ook een stukje hobby en niet zozeer het geld dat ik terug ga naar benzine. Ik heb de mogelijkheid om een paar jaar benzine te rijden voor ik weer diesel ga rijden, en wil daarom een T5. Maar het moet niet duurder gaan worden dan nu met een diesel.
Ik ben in de mogelijkheid om zelf een aantal zaken zelf te onderhouden/vervangen.
Ik ga er niet veel mee rijden. Ik denk ongeveer 10.000km per jaar. Vandaar dat 1 met wat meer Km een optie is (denk Ik) Zodat de aanschaf prijs wat lager valt.
Het gaat er ook wat vanaf hangen wat ze voor mijn V50 gaan geven. Deze heeft niet veel Km nog (tegen die tijd denk ik rond de 150.000km) en zitten veel opties op.
Het is ook een stukje hobby en niet zozeer het geld dat ik terug ga naar benzine. Ik heb de mogelijkheid om een paar jaar benzine te rijden voor ik weer diesel ga rijden, en wil daarom een T5. Maar het moet niet duurder gaan worden dan nu met een diesel.
MY08 Volvo V50 2.5t T5 summun
Mazda 6 2.0 sportbreak 2010
MY2010 Volvo V50 2.0 sport
MY06 Volvo XC70 2.5T awd cross country
Skoda octavia MY12 2.0tdi vvt tuning 190pk /430nm 4x4
MY97 V70 2.5 20v classic LPG
MY06 V50 2.0d edit 2 High Prefomence sound- RTI- volvo telefoon - alu inleg - 17" zaurak DC. Volvotune eco-powertuning: 170 pk/380 nm.
Mazda 6 2.0 sportbreak 2010
MY2010 Volvo V50 2.0 sport
MY06 Volvo XC70 2.5T awd cross country
Skoda octavia MY12 2.0tdi vvt tuning 190pk /430nm 4x4
MY97 V70 2.5 20v classic LPG
MY06 V50 2.0d edit 2 High Prefomence sound- RTI- volvo telefoon - alu inleg - 17" zaurak DC. Volvotune eco-powertuning: 170 pk/380 nm.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 23.01.2007 - 12:35
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Hallo,
Ik heb heb ook een T-5 van hyet bouwjaar 2001 hweb deze in april 2009 gekocht bij de dealer met een km stand van 76495km. Nu ruim twee jaar verder en de teller op 173700km moet ik zeggen dat ik buiten regulier onderhoud niet extra veel kosten heb gemaakt. Had last van een storing in de electronica deze heeft wat extra gekost met name tijd dan.
Verder een heerlijke auto kan ik je zeggen.
veel rijplezier
Ik heb heb ook een T-5 van hyet bouwjaar 2001 hweb deze in april 2009 gekocht bij de dealer met een km stand van 76495km. Nu ruim twee jaar verder en de teller op 173700km moet ik zeggen dat ik buiten regulier onderhoud niet extra veel kosten heb gemaakt. Had last van een storing in de electronica deze heeft wat extra gekost met name tijd dan.
Verder een heerlijke auto kan ik je zeggen.
veel rijplezier
Volvo T5 geartronic 2001 comfortline, sportline etc. nebula 18";
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ik rijd zelf een 2.4T. Heerlijk blok. Ik kan hem wel aanraden. Maar ga proefrijden en vergelijk de motoren en prestaties eens. Dat zal je wel soelaas bieden...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Je haalt me de woorden uit de mond, haha. Rijden, rijden en rijden lijkt mij het beste. Advies is één ding maar over smaak valt niet te twisten.jpwg001 schreef:Ik rijd zelf een 2.4T. Heerlijk blok. Ik kan hem wel aanraden. Maar ga proefrijden en vergelijk de motoren en prestaties eens. Dat zal je wel soelaas bieden...
Wellicht vind jij het soepele, gelijk oppakkende karakter van een LPT fijner dan de plotselinge duw-in-de-rug van een HPT? M.i. Hoe dan ook een lekker luxe "probleem".
En tja, psychologisch gezien, kàn de lettercombinatie T5, natuurlijk ook effect hebben. Iedere béétje autokenner weet gewoon dat de cobinatie van Volvo & T4/5/6 serieus snelle auto's betekent...
Toys voor de echte boys zeg maar....
Maar zo'n 2.5T-tje kan ook leuk meespelen hoor..... :twisted:
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Het is lastig om te zeggen welke motor het best geschikt zal zijn voor jou. Iedereen heeft een andere manier van rijden.
Ik ben heel tevreden met mijn T5. Ik kan er heerlijk mee cruisen, maar ook af en toe flink doorstampen.
Het verbruik valt me alles mee. Met stevig doorrijden ligt het gemiddeld verbruik rond 1 op 9.
Dat was bij mijn 850 T-5 wel anders. Dat lag rond 1 op 5..... Nu was dat wel een automaat, dus die verbruikt wel wat meer.
Ik moet zeggen dat ik af en toe de automaat wel mis.
Ik ben heel tevreden met mijn T5. Ik kan er heerlijk mee cruisen, maar ook af en toe flink doorstampen.
Het verbruik valt me alles mee. Met stevig doorrijden ligt het gemiddeld verbruik rond 1 op 9.
Dat was bij mijn 850 T-5 wel anders. Dat lag rond 1 op 5..... Nu was dat wel een automaat, dus die verbruikt wel wat meer.
Ik moet zeggen dat ik af en toe de automaat wel mis.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Tot je'm weer komt inruilen, dan is het opeens een moeilijk exotisch model.FrankS60 schreef:IReken er wel op dat een T5 het topmodel is (de R buiten beschouwing gelaten) en dat de gemiddelde verkoper daar een slaatje uit probeert te slaan.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 16:13
Niet om het een of het ander hoor, maar heb nog een mooi exemplaar in de aanbieding: http://auto.marktplaats.nl/volvo/483134 ... grijs.html
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Waar is de "T" gebleven in de type-aanduiding achterop?powerrr schreef:Niet om het een of het ander hoor, maar heb nog een mooi exemplaar in de aanbieding: http://auto.marktplaats.nl/volvo/483134 ... grijs.html
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8518
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Turbo stuk, dus T eraf gehaald ? 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Tja, als je er nu niet bijgezet had dat het je eigen auto was......
Op deze site mag je gewoon niet adverteren met je eigen auto, Ben's rule.
Op deze site mag je gewoon niet adverteren met je eigen auto, Ben's rule.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 16:13
Advertentie op Volvo Plaza aangepast en voorzien van foto's met nieuwe (vraag)prijs!!: http://www.volvo-plaza.nl/index.php?opt ... &Itemid=32
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Je hoeft je bij mij niet te verontschuldigen, ik wil je alleen behoeden voor een berisping van de grote baas. (want dan ben je nog niet jarig!) 

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- foxtrot
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 24.11.2010 - 11:23
Je bent een dagje internetloos en vervolgens staat de topic vol berichten
powerr je hebt een PM.
Eenieder tot nu toe bedankt voor de reacties. Mijn voorkeur blijft een T5. Ik ben nu opzoek naar dealers in de buurt om eens wat testritten te maken. Uiteraad ga ik ook in een 2.4T rijden, daar heb je iets meer keus in en zijn wat goedkoper.
Als iemand tips heeft, die blijven welkom

powerr je hebt een PM.
Eenieder tot nu toe bedankt voor de reacties. Mijn voorkeur blijft een T5. Ik ben nu opzoek naar dealers in de buurt om eens wat testritten te maken. Uiteraad ga ik ook in een 2.4T rijden, daar heb je iets meer keus in en zijn wat goedkoper.
Als iemand tips heeft, die blijven welkom

MY08 Volvo V50 2.5t T5 summun
Mazda 6 2.0 sportbreak 2010
MY2010 Volvo V50 2.0 sport
MY06 Volvo XC70 2.5T awd cross country
Skoda octavia MY12 2.0tdi vvt tuning 190pk /430nm 4x4
MY97 V70 2.5 20v classic LPG
MY06 V50 2.0d edit 2 High Prefomence sound- RTI- volvo telefoon - alu inleg - 17" zaurak DC. Volvotune eco-powertuning: 170 pk/380 nm.
Mazda 6 2.0 sportbreak 2010
MY2010 Volvo V50 2.0 sport
MY06 Volvo XC70 2.5T awd cross country
Skoda octavia MY12 2.0tdi vvt tuning 190pk /430nm 4x4
MY97 V70 2.5 20v classic LPG
MY06 V50 2.0d edit 2 High Prefomence sound- RTI- volvo telefoon - alu inleg - 17" zaurak DC. Volvotune eco-powertuning: 170 pk/380 nm.