Advies voor 2.4T of T5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1941
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

foxtrot schreef: Mijn voorkeur blijft een T5.
Een wijs besluit! :D

Succes met zoeken en als ik wat zie krijg je het te horen!

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

De 2.5T uit de x70 Classic wordt nogal eens geplaagd door een kapotte koppakking. Is dat bij deze modellen nog steeds zo?
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Gebruikersavatar
RVF
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:08

mijn ervaring met de 2.4T (mss wat laat):

+ idd lekker vlot.. trekt snel genoeg (ook met automaat), rijdt snel genoeg
+ maar kan ook zeer soepel cruisen

- bij regenweer slippen de voorwielen veel te snel door
- de voorwielophanging krijgt wat te verduren, voelt snel 'losjes' aan

kosten aan de motor zelf heb ik nog nooit gehad (hout vasthouden), plus ik rij met lpg. ik heb geen awd, maar dat lijkt me met deze motor geen slecht idee.. en dus zeker niet met nog een flinkere motor.
2002 V70 aut LPi 2.4T
1992 965 aut LPi 2.9
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”