Eind dit jaar wil ik mij is gaan orienteren naar een vervanger voor mijn S60, ik wil graag een S80 van een jaar of 2-3 oud mijn vraag aan jullie is kan ik beter een 3.2 of een D5 kopen ik rij 20k per jaar.
Het gaat me niet zo zeer wat beter uit kan, maar wat mooier rijd.
3.2 of D5
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een 3.2 is mooi en stil qua loopcultuur
Volvo for life
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zeker weten de 3.2. De D5 blijft altijd erg lawaaig, en de loopcultuur van een 6 in lijn kan niet beter. Ik zou er geen seconde over nadenken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- wtr_s60
- 4th Gear member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58
Vergeet een diesel idd als de meerkost aan benzine je niet kan deren. Loopcultuur van een ongeblazen 6-cilinder benzine daar kan nog geen enkele diesel bij 
't Is maar dat hier in België ze jarenlang diesel aan 't promoten zijn en 't in bijna elk geval (of je nu veel km's doet of niet) veel voordeliger is om met diesel te rijden, dat ik zelf diesel rijd..

't Is maar dat hier in België ze jarenlang diesel aan 't promoten zijn en 't in bijna elk geval (of je nu veel km's doet of niet) veel voordeliger is om met diesel te rijden, dat ik zelf diesel rijd..
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21747
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
De souplesse, het geluid, de loopcultuur, de rust in de auto.
U zegt het maar, ik heb het al gedaan.
U zegt het maar, ik heb het al gedaan.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Ik rij zelf een T6 en heb van het weekeinde 300 km een d5 met vergelijkbate trim mogen rijden en het enige wat me plezierde was de verbruiks meter !
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
In NL wordt diesel niet direct gestimuleerd maar betaal je juist extra houdersschapsbelasting. Daarbij zijn de brandstofprijzen voor diesel dusdanig hoog dat je met 20.000 pj met een benzine gewoon voordeliger uit bent.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat is alleen als je nieuw rijdt, met een 2e hands is een diesel waarschijnlijk wel voordeliger.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Hoeveel rij je per jaar en hoe lang wil je met de auto doen.jpdc91 schreef:Hallo,
Ik twijfel ook tussen die twee motors..
welke van die twee motors zijn goedkoper in onderhoud en de betrouwbaarste ?
In België is een diesel al heel snel aantrekkelijk
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de diesel is er een jaar of 11, de 3.2 pas een jaar of 5jpdc91 schreef:Hallo,
Ik twijfel ook tussen die twee motors..
welke van die twee motors zijn goedkoper in onderhoud en de betrouwbaarste ?
Volvo for life
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Is de 3.2 niet een afgeleide van de aloude 2.5 / 3.0 / 2.9 / T6 6 cylinder motoren?bart simpson schreef:de diesel is er een jaar of 11, de 3.2 pas een jaar of 5jpdc91 schreef:Hallo,
Ik twijfel ook tussen die twee motors..
welke van die twee motors zijn goedkoper in onderhoud en de betrouwbaarste ?
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
nee, is compleet nieuw
Volvo for life
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Mn hart zegt de roffel.
dat geluid mis je gewoon.
Maar de 6 cilinder loopt gewoon zijdezacht.
Ik heb dan wel de geblazen versie maar een 6 in lijn is gewoon perfect in ballans.
Daar kan weinig tegen op.
dus de 6 pittter.
SK6 Ronald
grts
dat geluid mis je gewoon.
Maar de 6 cilinder loopt gewoon zijdezacht.
Ik heb dan wel de geblazen versie maar een 6 in lijn is gewoon perfect in ballans.
Daar kan weinig tegen op.
dus de 6 pittter.
SK6 Ronald
grts
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Als de km kosten er niet toe deden zou ik zeker voor een boterzachte 6 gaan!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21747
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Kom morgen maar luisteren in Spier op de Noordelijke Meeting.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 09.05.2009 - 15:57
Hallo,bart simpson schreef:de diesel is er een jaar of 11, de 3.2 pas een jaar of 5jpdc91 schreef:Hallo,
Ik twijfel ook tussen die twee motors..
welke van die twee motors zijn goedkoper in onderhoud en de betrouwbaarste ?
Ik rij ongeveer 15000km per jaar...
welke van de twee motoren zou meer kosten in onderhoud?
Hoeveel zou zo een 3.2 benzine aan 120km/uur verbruiken volgens jullie?
Volvo S80-185 pk-2008
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Denk dat een D5 behoorlijk goedkoper in aanschaf zal blijken, dan ben je er al snel (mogelijk bij 5.000km/jr) goedkoper mee uit.
Een 3.2 lust hem echt qua brandstoef, onderhoud zal niet veel schelen, verkoopwaarde is zondermeer in het nadeel van de 3.2.
Een 3.2 lust hem echt qua brandstoef, onderhoud zal niet veel schelen, verkoopwaarde is zondermeer in het nadeel van de 3.2.
Volvo for life
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Als de verkoopwaarde in het nadeel is van de 3.2, is dié dan niet juist goedkoper in aanschaf?bart simpson schreef:Denk dat een D5 behoorlijk goedkoper in aanschaf zal blijken, dan ben je er al snel (mogelijk bij 5.000km/jr) goedkoper mee uit.
Een 3.2 lust hem echt qua brandstoef, onderhoud zal niet veel schelen, verkoopwaarde is zondermeer in het nadeel van de 3.2.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)