Ik ga volgende week weer een onderhoudsbeurt geven aan m'n volvo. Nou was ik benieuwd waar jullie (voor degenen die dit ook zelf doen/hebben gedaan) je onderdelen vandaan halen?
Waar ik woon hebben we automateriaal zaken, maar die vragen wel hoge prijzen en met name met bougies ed heb niet het idee dat men helemaal weet wat ze aanbieden.
Iemand tips of adviezen?
Volvo onderdelen
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ik haal al mijn onderdelen bij de Volvo dealer, die maakt meestal wel een leuke prijs voor me. Voordeel is dat ik zeker weet dat het bewezen goed is en dat ik de juiste spullen krijg. Prijzen zijn naar mijn idee schappelijk, althans geen reden om het elders te gaan kopen.
Olie bestel ik of op internet of koop het elders
Olie bestel ik of op internet of koop het elders
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Idem dito.M@rcel schreef:olie/bougies op het internet
onderdelen bij de dealer, tenzij ik persé beter dan origineel wil.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Ik zou in ieder geval graag de ngk bougies bestellen, maar jullie halen je olie daar ook vandaan? Welke site dan?
Zal eens de dealer raadplegen voor alle filters. Alleen deze keer een k&n luchtfilter monteren.
Bedankt.
Zal eens de dealer raadplegen voor alle filters. Alleen deze keer een k&n luchtfilter monteren.
Bedankt.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Ik heb al 3 jaar een K&N filter in de "diesel", daarvoor zat ie in de "benzine".
Nog nooit problemen gehad. Als je, je maar houdt aan de onderhouds voorschriften.
Nog nooit problemen gehad. Als je, je maar houdt aan de onderhouds voorschriften.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21537
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
"liever de dealer" was vroeger een bekende slogan. Maar dat is voor mij wel de plek om spullen te kopen. Zelfs banden en accu: de fastfitter is niet meer goedkoper.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
oh ja, die was ik vergeten:
banden komen van http://www.autobandenmarkt.nl/
accu heb ik hier gehaald: http://www.accu-expert.nl/index.php?mod ... ID=3&iId=4
ik heb de 100Ah geplaatst. Dit is de grootste die erin past (kabellengtes, ontluchtingslangetjes, bevestiging, alles past). Een echte aanrader!
banden komen van http://www.autobandenmarkt.nl/
accu heb ik hier gehaald: http://www.accu-expert.nl/index.php?mod ... ID=3&iId=4
ik heb de 100Ah geplaatst. Dit is de grootste die erin past (kabellengtes, ontluchtingslangetjes, bevestiging, alles past). Een echte aanrader!
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21537
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Erg fout M@rcel die te grote accu. Als je motor wat slechter gaat starten, start je de accu niet leeg maar verbrandt je jouw startmotor.
Een startmotor is namelijk gemaakt om een paar keer te gebruiken met starten en niet vele minuten achter elkaar.
Een startmotor is namelijk gemaakt om een paar keer te gebruiken met starten en niet vele minuten achter elkaar.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Daar heb ik hem ook niet voor. Slecht starten moet je gewoon oplossen. Maar de extra capaciteit is erg prettig in de winter(sportgebieden). Ook heb ik sinds de vervanging geen "accuspanning laag" meer gezien als ik een tijdje de radio aan hebt staan. Debuggen van de VolCanExt is ook prettiger met extra capaciteit (=motor uit).
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21537
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Begrijpelijke keus maar 100 Ah lijkt mij toch wel veel. Maar daar ga ik je niet verder mee vermoeien.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Standaard is het 85? Dan valt 100 toch wel mee? Hij zal het alleen wat langer uitzingen. Wat is daar het probleem van Msuidgeest, ? Snap ik niet helemaal.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik snap het ook niet. Die paar amps extra zijn in de praktijk alleen maar prettig en zullen heus geen startmotor laten affikken. Beetje ver gezocht imho.Thijs schreef:Standaard is het 85? Dan valt 100 toch wel mee? Hij zal het alleen wat langer uitzingen. Wat is daar het probleem van Msuidgeest, ? Snap ik niet helemaal.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21537
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Standaard 85 Ah? Werkelijk?
Maar wat ik al schreef: het ging over het kapot draaien van je startmotor als je auto niet aanslaat. Maar M@rcel merkte terecht op dat je dan moet zorgen dattie goed start.
Hier staat iets over de startmotor: http://www.autoweetjes.com/dynamo.htm en dat is precies wat ik bedoel wat er kan gebeuren met een te grote accu.
Maar wat ik al schreef: het ging over het kapot draaien van je startmotor als je auto niet aanslaat. Maar M@rcel merkte terecht op dat je dan moet zorgen dattie goed start.
Hier staat iets over de startmotor: http://www.autoweetjes.com/dynamo.htm en dat is precies wat ik bedoel wat er kan gebeuren met een te grote accu.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Maar je moet een startmotor ook niet constant laten draaien om hem te starten. Je moet de st.motor een paar sec. laten draaien, even wachten als hij niet start en weer een paar sec. starten. Dan geef je en de startmotor tijd om wat af te koelen en geef je de accu tijd om weer wat op krachten te komen.
Constant doorstarten is de verkeerde methode. En je accu is binnen de kortste keren leeg en je startmotor krijgt teveel op zijn donder.
Constant doorstarten is de verkeerde methode. En je accu is binnen de kortste keren leeg en je startmotor krijgt teveel op zijn donder.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Msuidgeest schreef:Begrijpelijke keus maar 100 Ah lijkt mij toch wel veel. Maar daar ga ik je niet verder mee vermoeien.
Een accu van 100 amp of meer heeft niets te maken met het doorstarten of een defecte startmotor,al is de accu 500 amp,het een heeft totaal niets te maken me het ander.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het onnodig doorstarten ligt aan jezelf en niet aan de accu.