Aanschaf V70 XC classic

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
renekrook
1st Gear member

Heela liefhebbers,
Na m'n 850 tdi sta ik op het punt om een V70 XC classic uit 1998 met 2.5t motor te kopen.
Ik heb nog 2 twijfels/vragen en hoop dat jullie kunnen helpen.
Inbouw G3 in deze auto wel of niet (hydr klepstoters belangrijk?)
Distributieriem vervangen, de een zegt om de 160.000 de ander zegt om de 120.000
Graag jullie hulp,
Gr René
sbv
6th Gear member

distributie vervangen, ligt aan type motor
Is het ook een modeljaar 98 ? of een modeljaar 99 ?

Denk je ook eraan om de awd te controleren, dat is een redelijk zwakke plek indien er in het verleden onzorgvuldig mee omgegaan is

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
renekrook
1st Gear member

Ok thanks,
is het eenvoudig om daar achter te komen? (type motor dus)
Vwb de AWD, het is een auto die tot recent is onderhouden door een en dezelfde Volvo dealer, dat geeft mij wel vertrouwen.
Los daarvan zou ik niet weten hoe de AWD te controleren.
De enige permenante 4wd ervaring die ik heb waren 2 Cherokee's waarbij een zo kort mogelijke bocht draaien al snel een indicatie gaven over over de conditie van de tussenbak. Die test heb ik gedaan en verliep zeer soepel.
Gr René
renekrook
1st Gear member

renekrook schreef:Ok thanks,
is het eenvoudig om daar achter te komen? (type motor dus)
Vwb de AWD, het is een auto die tot recent is onderhouden door een en dezelfde Volvo dealer, dat geeft mij wel vertrouwen.
Los daarvan zou ik niet weten hoe de AWD te controleren.
De enige permenante 4wd ervaring die ik heb waren 2 Cherokee's waarbij een zo kort mogelijke bocht draaien al snel een indicatie gaven over over de conditie van de tussenbak. Die test heb ik gedaan en verliep zeer soepel.
Gr René
Hmmm zojuist ook een eerder topic gelezen over de XC 70, dat was nogal uitvoerig over visco, automaat en lpg.
Budget laat het toe om een jongere aan te schaffen (2001 ipv 1998) alleen daarmee wordt het rijtje vragen groter door de 2.4 t motor waar op lpg toch wel weer wat van te zeggen valt.
Kijken of ik het begrijp en iemand serieus kan bevestigen.
XC 70 classic met 2.5 goed op lpg door andere klepbediening, flash lube niet perse noodzakelijk.
Automaat kwetsbaar
Tussenbak kwetsbaar
XC 70 2000 ev met 2.4 t motor minder geschikt voor lpg door de klepbediening (is dit de uitvoering met handmatig klepspeling afstelllen).
Automaat beter dan oude model
Viscokoppeling (tussenbak) minder kwetsbaat dan oude model.

Wie wil bevestigen of het zo klopt?
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”