Motorstoring V70 Classic 2.5D 2000

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
John_lammers
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 02.01.2007 - 18:15

Hallo allemaal,

Ik ben zelf niet eerder op dit deel van het Volvo-Forum actief geweest, omdat ik zelf geen V70 bezit (wel een V50, en voorheen een S80 en V40).

Mijn schoonvader heeft een probleem met zijn V70 uit 2000, één van de laatsten van dit model dus. Het betreft een 2.5D met automatische versnellingsbak en ca. 275.000km op de teller.

Zij omschrijving van het probleem is als volgt:

"Tijdens het rijden gaat er een controle lampje branden. Dit is op de momenten dat de motor meer vermogen moet gegeven om bv snel in te halen of als de aanhanger er achter zit en meer vermogen nodig is.

Resultaat is dan dat de auto minder vermogen heeft en ook tereugvalt in vermogen.

Het merkwaardig is dat het niet constant is. Als het controlelampje brand heb ik de ene keer wel vermogen en een andere keer niet.



Het controle lampje gaat branden. Dat is het lampje dat aangeeft dat er een storing is in electrische motermangement.

De garage heeft dit uitgelezen en dan heeft hij aan dat de druk van de turbo te hoog zou zijn.
Ook heeft de garage al een klep vervangen ( stelde niets voor, was een klein ding ).

Door de garage (Hermes Auto in Deurne, Volvo specialist) is de auto diverse keren uitgelezen en daar komt dan wel de zelfde foutmelding uit dat er iets niet met de turbo in orde zou zijn.

Ik heb weer contact met de garage gehad en die weet het nu ook niet meer en is ook aan het rond vragen."

Kent of herkend iemand dit probleem, en nog mooier, weet er iemand een oplossing? Alvast bedankt!
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Je kan ook beginnen met alle vacuumleidinkjes vervangen, kan ergens een lekje zitten.
Er zijn geloof ik 3 kleppen/ventielen die iets met de turbodruk te doen hebben op zo'n motor, dus beginnen bij de goedkoopste zou ik zeggen.. :)

Die bij het luchtfilterhuis is al vervangen zeker?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Bekijk eens of je inlaatspruitstuk niet dichtgeslibt is door de EGR. Heb ik ook gehad met nagenoeg dezelfde meldingen en gevolgen.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

En, weet je al wat meer?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

brandstofpomptiming niet correct denk ik!
John_lammers
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 02.01.2007 - 18:15

Bedankt voor alle tips tot nu toe, we gaan het aan de garage voorleggen, zodra we weer iets meer weten laat ik het horen.

Mocht er iemand nog andere suggesties hebben, dan hoor ik het uiteraard graag!
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

En, weet je al meer?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
ALF
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
Locatie: Veenendaal

Deze omschrijving komt precies overeen met mijn auto. Zal wel een ouderdoms kwaal zijn. Ik heb hem uit laten lezen bij mijn vaste garage (geen dealer), stonden 2 foutmeldingen in turboklep of terugslagklep, en luchtmassameter gaf ook een storing.

Wat bij mij wel opvalt is, dat het tijdens warmer weer ik er minder snel last van heb en meer vermogen behoud.

Ik moet er overigens nog steeds een keer wat aan laten doen.
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”