Ik heb getracht afgelopen zaterdag mijn stofhoes van de aandrijfas rechtsvoor te vervangen (wielzijde). Ik heb de veerpoot wel los gekregen, zij het met veel moeite. Echter de fusee kreeg ik niet los. Op de moer van de fuseekogel kreeg ik geen grip. Ik kon hier alleen met een steeksleutel bij, en deze gleed steeds bande moer af. Dus heb ik de fusee maar los gemaakt van de draagarm, echter toen kreeg ik deze er niet ver genoeg uit, omdat ik de stuurstang niet los wou maken. Kortom het is niet gelukt.
Wie heeft er een tip, of ben ik helemaal verkeerd bezig ?
Sjoerd
Linker stofhoes aandrijfas vervangen
- Iroll
- 6th Gear member
Kijk even naar deze howto van het 480europe forum.
En tap eerst de olie van de versnellingsbak af voordat je de hoes aan de linkerzijde verwijderd. Anders wordt het een smeerboel! De rechterkant heeft dat niet, daar loopt geen olie uit.
En tap eerst de olie van de versnellingsbak af voordat je de hoes aan de linkerzijde verwijderd. Anders wordt het een smeerboel! De rechterkant heeft dat niet, daar loopt geen olie uit.
-
- 7th Gear member
Fuseekogel hoeft ook niet los en de stuurkogel ook niet,alleen de bouten van de veerpoot demonteren,het stuur zover mogelijk naar links draaien en de as demonteren of de hoes onder de auto vervangen.
-
- 7th Gear member
Bij de linkeras het stuur zover mogelijk naar rechts draaien dus.