Tot vorig jaar. Toen kwam ik in het bezit van een heerlijke Volvo V40. Mijn vriend zat in eerste instantie altijd op haar te mekkeren maar kon haar toch altijd weer goed waarderen. Hij voelde zich er ook wel 'stoer' in

Goed, mijn vriend is uit Griekenland hier gekomen en een tijd niet aan werk kunnen komen. DUs hebben wij een paar maanden geleden onze lieftallige V40 weggedaan en er een Ford Fiasco voor teruggekregen

Het was financieel gewoon even beter op dat moment maar pijn deed het wel. Toen vriendlief ineens in die FF reed begon hij bijzonder hardop ineens onze Volvo te waarderen. Ja ja.
Enfin, kortgeleden zij wij de FF kwijtgeraakt. De olie is ergens weggelopen en de motor dood. Enerzijds dank ik de heer op mijn blote knieën. Anderzijds wel waardeloos natuurlijk zo zonder broem. Maar goed.
De tijd is zo wel gekomen dat wij gaan nadenken. We willen eigenlijk gewoon weer heel graag een Volvo terug. Want die Volvo had ons zonder problemen heen en weer gebracht over die 800 km.
Alleen twijfelen we. Willen we weer een V40 of willen we een V70. En we komen er maar niet uit haha.
Dus wellicht kunnen jullie wat adviezen geven. Inmiddels heeft vriendlief een baan, uitzichten zijn goed dus dat zit wel goed. Nu moet natuurlijk niet zijn hele salaris richting de auto, zoveel verdient ie nou eenmaal niet, maar het is genoeg om de Volvo te kunnen rijden en te onderhouden.
Wat vinden wij belangrijk?
- moet lange ritten aankunnen. We zullen in de toekomst regelmatig in Duitsland zijn voor herdershows. Ook in Nederland natuurlijk.
- moet met gemak een ritje Griekenland aankunnen. Waarschijnlijk 2 of meer keer per jaar.
- moet comfi zijn. Ik heb niet een al te beste rug dus dat bedoel ik vooral met comfi.
- moet goed op de weg liggen en uiteraard veilig zijn.
- en uiteraard moeten onze honden er in kunnen (nee we willen echt geen bus!)
- we denken aan bouwjaar 2002 >
EN!!! hij moet bekerhouders hebben :twisted: .
Dat laatste is natuurlijk een optie. Maar ik mis altijd bekerhouders in onze auto. Met als resultaat dat ik degene meestal ben die bepakt en bezakt met bekers zit.
Beiden auto's vinden we mooi. In alle eerlijkheid, de V70 doet mijn vrouwenhart sneller kloppen. Maar de V40 is er niet minder om. Het is een voorkeur.
We hopen de auto in januari/februari te kunnen kopen. Beetje afhankelijk van ons en de sponsoring uit de familie.
Goed, dan mijn vraag. Wat zeggen jullie? Wat zijn voordelen / nadelen van de auto's. Is de V70 echt heel veel duurder dan de V40? als ik de testen en dergelijke bekijk zit er uiteraard verschil in maar is het niet heel dramatisch.
Overigens willen we benzine. Zelfs met 2 ritjes per jaar naar Griekenland komen we nog niet aan de 30.000 km wat de grens schijnt te zijn voor Diesel rijden. Ik vraag me ook af eerlijk gezegd met de huidige verschillen tussen Benzine en Diesel of het nog zoveel uitmaakt. Vroeger was de Diesel stukken goedkoper dan de Benzine, maar dat verschil wordt met de dag kleiner.
Ik hoor graag van jullie. Alvast heel erg bedankt voor jullie input. Hopelijk komen we zo tot de keuze van een betrouwbare auto waar we in ieder geval nog heel wat jaartjes mee vooruit kunnen.
Groetjes, broembroem