Aha! Je had me ermee in verwarring gebracht! Had het in eerste instantie niet gezien..
Sponsoren is altijd goed! Heb ik afgelopen jaar ook gedaan! Voelt goed!
Regenereren roetfilter euro4 diesel
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Oiei dat is lastig als je je forumnaam verandert. Je bent voor mij nu opeens een ander persoon. Het is namelijk het enige waar je iemand aan kunt herkennen. Of dit nu handig is...
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8508
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
De Avatar heb ik dezelfde gehouden, dus herken je me daar wel mee 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Cygnus
- 3rd Gear member
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 03.03.2010 - 21:42
- Locatie: Groningen
Dit topic even omhoog. Heeft TS al een oplossing voor het veelvuldig regenereren gevonden?
Bij mij is het de laatste weken ook weer raak. Heb het idee dat het niet altijd even erg is. Bij iedere langere rit gaat hij regeneren zodra het blok warm is. Het verbruik ging vandaag bij dezelfde snelheid van 3.9 naar 7.6 op de BC.
Denk je een zuinig ritje te hebben gaat dat ding weer schoonbranden. Word nu en dan wanhopig van.
Ik denk er over om roetfilter en eventueel EGR traject handmatig te laten reinigen. Zou dat een tijdje soelaas bieden? Of is het een idee om de laatste software update te laten instaleren? Ik heb deze bij de beurt geweigerd ivm met de Rica tuning. Net als TS heb ik niet veel zin om op de gok onderdelen te gaan vervangen.
Bij mij is het de laatste weken ook weer raak. Heb het idee dat het niet altijd even erg is. Bij iedere langere rit gaat hij regeneren zodra het blok warm is. Het verbruik ging vandaag bij dezelfde snelheid van 3.9 naar 7.6 op de BC.
Denk je een zuinig ritje te hebben gaat dat ding weer schoonbranden. Word nu en dan wanhopig van.
Ik denk er over om roetfilter en eventueel EGR traject handmatig te laten reinigen. Zou dat een tijdje soelaas bieden? Of is het een idee om de laatste software update te laten instaleren? Ik heb deze bij de beurt geweigerd ivm met de Rica tuning. Net als TS heb ik niet veel zin om op de gok onderdelen te gaan vervangen.
V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Bij mij regeneert hij ook best frequent; op een volle tank (1100-1200 km) toch zeker 3 a 4 x. Mijn S60 D3 doet het precies 1 x per 900 km.
Naast het hogere gebruik als je rijdt, zie je het ook makkelijk als je het gas los laat. Zonder regeneren verbruikt de auto 0,0 l en met regeneren komt hij niet onder de 1,0 l.
Naast het hogere gebruik als je rijdt, zie je het ook makkelijk als je het gas los laat. Zonder regeneren verbruikt de auto 0,0 l en met regeneren komt hij niet onder de 1,0 l.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Zo, dat is best vaak, bij mij meen ik elke 1500 km wat te merken in een hoger verbruik wat zou kunnen duiden op een regeneratie... Hangt er wel vanaf hoe je de auto gebruikt, ik rij vooral lange stukken maar wel veel op de cc.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05
Dank voor de reset tip. Ik ga er eens scherp op letten.
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Die van mij regenereert naar mijn idee ook veel te vaak.
Ik zou graag het roetfilter eronder uit halen en de software laten aanpassen.
Ik heb nog niemand gevonden die dat kan met een 185pk euro4 motor.
Iemand die het wel weet?
Ik zou graag het roetfilter eronder uit halen en de software laten aanpassen.
Ik heb nog niemand gevonden die dat kan met een 185pk euro4 motor.
Iemand die het wel weet?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05
Rica niet Turbodesk?
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Volgens mij heb ik ze gebeld met die vraag. Ik heb er meerdere gebeld, ook bv Fasttech. Die kunnen dat niet.Fore schreef:Rica niet Turbodesk?
Ook zo vreemd, ze kunnen niet de regeneratie aanpassen omdat ze geen gegevens van de motor hebben. Maar ze kunnen hem wel tunen, rara.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Krijg je gedonder mee met de APK volgens mij
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05
Ik heb ergens gelezen dat met de katalysator en de roetfilter eruit, je zelfs schoner zou verbanden. Op dit forum,....
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07
V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Volgens mij is er iemand hier op het forum die het ook heeft laten doen. Alleen heeft hij een ouder type motor. Hij had geen problemen met de apk.
Ik heb een mail wisseling gehad met een tuning bedrijf in Belgie die het wel kan. Deze verzekerde mij dat ik vlekkeloos door de roetmeting zou komen.
Het was me alleen te ver rijden. En ik geloof bijna 1000 euro.
Het filter wordt dan opengemaakt en leeg gehaald en weer dicht gemaakt.
En de software wordt aangepast.
Ik heb een mail wisseling gehad met een tuning bedrijf in Belgie die het wel kan. Deze verzekerde mij dat ik vlekkeloos door de roetmeting zou komen.
Het was me alleen te ver rijden. En ik geloof bijna 1000 euro.
Het filter wordt dan opengemaakt en leeg gehaald en weer dicht gemaakt.
En de software wordt aangepast.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Wat is TE vaak? Het is toch niet slecht voor de auto? Het verbruik is iets hoger, maar volgens mij is dat marginaal. Ik zit op +/- 6,0l / 100 km (volgens de BC), niet zo slecht toch?Turbodesk schreef:Die van mij regenereert naar mijn idee ook veel te vaak.
Ik zou graag het roetfilter eronder uit halen en de software laten aanpassen.
Overigens heb ik deze tank een additief van STP in de tank gegooid wat ook goed zou moeten zijn voor de EGR. Of dat zo is weet ik niet, maar ik heb de indruk dat de motor (nog) veel mooier loopt. Ik hou het verbuik i.i.g. in de gaten!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Dat meen ik dus ook ergens gelezen te hebben.Fore schreef:Ik heb ergens gelezen dat met de katalysator en de roetfilter eruit, je zelfs schoner zou verbanden. Op dit forum,....
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Te vaak vind ik minimaal zo`n twee keer per tankbeurt.4wielen schreef:Wat is TE vaak? Het is toch niet slecht voor de auto? Het verbruik is iets hoger, maar volgens mij is dat marginaal. Ik zit op +/- 6,0l / 100 km (volgens de BC), niet zo slecht toch?Turbodesk schreef:Die van mij regenereert naar mijn idee ook veel te vaak.
Ik zou graag het roetfilter eronder uit halen en de software laten aanpassen.
Overigens heb ik deze tank een additief van STP in de tank gegooid wat ook goed zou moeten zijn voor de EGR. Of dat zo is weet ik niet, maar ik heb de indruk dat de motor (nog) veel mooier loopt. Ik hou het verbuik i.i.g. in de gaten!
En mijn BC geeft gemiddeld 7,6 aan. Ook na een aantal keer dat ding gereset te hebben. Het echte verbruik is nog hoger. 1 op 12,2 gemiddeld.