Volvo C70 Heico T5 2.3

Plaats reactie
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Hi guy's (& dolls? Nog niet gemerkt geloof ik.... Is de c70 een mannenauto dan? Excuus.... Een vouture voor gentlemen?)

Ik had toen ik mijn c70 kocht (ahhhhhhh morgen krijg ik haar!) ook de keus uit een C70 Heico T5 2.3 turbo, heico getuned... Veren, motor, uitlaat (okay laat die een tikje scheef hangen... ;)) ..... Vorige eigenaar had velgen zonder noemenswaardige hoogte in rubber vervangen door iets comfortabeler niet orgineel spul met iets meer band qua hoogte... (niet mijn smaak after market velgen overigens, maar okay.... Smaken verschillen)
Spiegels chroom.... Enfin, the whole ten yards....

Het dingetje was wat duurder, en had wat meer gelopen....
Inruil was equally good (bad?, i think i am oldfashioned.... ) ... Had ik dat toch moeten doen? (ondanks dat scheve uitlaatje)

Naar mijn mening is de 2.3 liter 5 cylinder een motor die stamt uit het 850 tijdperk? Okay.... De " moderne" 2.4/2.5 is misschien maar een "opgeboord" opvolgertje daarvan??? Maar toch... (vond ook de uitvoering, velgen etc niet okay, dus no hard feelings)

Graag jullie mening... Is die tuned c70 heico-son-of-a-..... Nu een goede propositie of... Oude opgeleukte meuk?
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
Gebruikersavatar
Andre C70
3rd Gear member
Berichten: 260
Lid geworden op: 16.05.2011 - 18:54
Locatie: Wilp

Ieder zijn eigen keuze. Nog zo één, meningen zijn als neuzen, ieder heeft er een en niet een is hetzelfde.

Een tweedehands auto heeft de stijl van de vorige eigenaar, die neem je over zoals hij is en daarna pas je hem een beetje aan naar je eigen stijl.

Ik heb bewust voor een model 2010 gekozen vanwege die stijl (er stonden er 7 op een rij met verschillende jaren en motoren, dus ik kon echt kiezen).
De Heico uitlaat is een zware tegenvaller, maar die zit eronder. Vervangen is duur, dus doe ik het er mee.

De motor is hetzelfde verhaal. Een T5 viel bij mij af omdat ik veel kilometers maak. Vandaar de 2.0 D. Een diesel is trouwens niet meer echt langzamer ;)

Dus wees blij met wat je hebt gekozen en geniet er van :)
Eigenaar van C70 MY10 Cabrio Hardtop 2.0D 136PK 320nm Powershift en een
Audi A6 Avant 2.7 MY06 TDI Quattro Tiptronic met 220PK 420nm koppel
Gebruikersavatar
Mario63
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 10.03.2011 - 23:05
Locatie: Malden

Ik denk dat je een verstandige keuze gemaakt heb, zelf zou ik geen getunede uitvoering willen hebben, de meeste tunen de wagen niet om er vervolgens lekker 80 mee te cruisen, dus de kans op een afgeragde c70 is dan in ieder geval groter dan wanneer je er een er koopt in originele staat.
C70 2009 d5 summum/ Mini cooper chili cabrio 2011/ Volvo MD47a 1957...
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik zou er in dit geval verre van blijven. Hoewel het geen ragbak geweest hoeft te zijn. Maar het lijkt mij een oncomfortabele wagen. En een C70 heb je om er comfortabel mee te cruisen. In zo'n geval doet vermogen en koppel niets. En opvallen doe je al genoeg in een standaard C70. Nee, laat maar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

heb zelf vrij veel in een T5 kunnen rijden, een geweldige motor, maar niet voor de C70, daarin is hij te nerveus om lekker te kunnen cruisen, plus dat het verbruik ook niet leuk is ... de 170pk 2.4i of de D5 zijn de mooiste motoren voor een C70, IMHO
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik kan dat onderschrijven.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Waarom is een T5 in een C70 zo nerveus? Is een C70 veel lichter of is de motor anders ingesteld dan een V70 bijv?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Laat ik het zo zeggen. Een T5 is een motor die voor prestaties zorgt, die wat meer 'aan het gas hangt'. Dat wil je met een comfortcruiser eigenlijk niet. Daardoor komt ie 'nerveuzer' over.
Daarom vind ik hem minder geschikt voor de C70. Maar dat is natuurlijk ieder zijn meug. Hij nodigt uit tot dingen die je eigenlijk niet met een C70 wilt doen. Tenminste dat is mijn ervaring met enkele ritjes die ik meegemaakt heb. En nee de C70 is niet lichter dan een V70.

Wat de beweegredenen van LqF zijn weet ik natuurlijk niet. Maar ik kan zijn mening dus wel onderschrijven.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

Ja ik kan ook heerlijk cruisen in de V70.

Echt cruisen doe je met een dikke luie V8 (en open dak :))
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Ik kan me voorstellen dat het wat explosieve karakter boven de 2000 toeren (die ik zelf persoonlijk trouwens heerlijk vind :D) wat afbreuk doet aan het cruise-gevoel wat je met een cabrio probeert te krijgen.
Een ongeblazen motor is idd lekker lineair en niet te nerveus.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
robemer
4th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
Locatie: Beuningen

C70 is idd voor open cruisen en af en toe even (dicht?)planken op bv Duitse Autobahn.
Welke motor en versnellingsbak is heel persoonlijk; ikzelf ben zeer tevreden met mijn 2.0 D powershift terwijl anderen zweren bij 2.4, D3,D5 etc

Een Heico tuning is niet alleen maar motor maar ook nodige spoilers etc rondom de auto....daar moet je maar van houden.
Wagen is standaard al een "nekkendraaier" en dan in de positieve zin van het woord.....

met zo'n heel spoiler en skirt pakket gaan de fraaie lijnen van de C70 verloren.......maar dit is mijn persoonlijke mening.
Afbeelding
MY2010 Volvo C70 Intro edition, 2.0D Powershift APEC tuning, Flamenco Red metalic met Calcite Off black interieur, smarttop en afneembaar kogeltje
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Yep...

Van de meeste aanpassingen werd de auto niet echt beter.
Het motortje vond ik vreemd en of je inderdaad een getunede specifieke versie in je auto wilt hebben....

Mijn zorg was met name de vering... Na een tijdje in mijn c30 "gecart" te hebben, was ik wel op zoek naar iets meer comfort ;)
(oud mannetje ;))
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Ha! Ja... Die eerste velgjes had ik vorige week ook gevonden...
Op de banden en velgen sectie gezet...

20" forged velgjes...
Prijsje ook gevonden, 7,700.00 euro
Krijg je er bijpassend pirelli rubber bij...

Maar ja, daarna kun je niet meer met 16" winterbandjes rondrijden, vind je wel?
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Sorry maar ik vind die 20" velgen geen porum, de hele verhouding is weg!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”