Wat is het olieverbruik van jullie D5 ???
Die van mij (225.000 km) ongeveer 1 ltr per 15.000 km
Met caravan en flink doorrijden in de bergen ca. 0,5 ltr per 2.000 km (ofwel 1 / 4000)
Arie
Olieverbruik D5
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
V70 D5, Silver metallic, 225.000 km. en net weer nw. voorbanden...
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
O ja, dit zijn niet de reserve tanks met smeerolie....
Foto is vanaf Spliethoff's ms Stadiongracht, alwaar ik een tripje van R'dam naar d'n Anvers meemocht varen.
Als je op deze site kijkt nog meer foto's (helaas niet van Volvo's.. :roll: )
http://home.hetnet.nl/~jorg.vandooren
wanneer je op "foto's Rauma" klikt zie ook een mooie diesel... iets groter dan een D5...

Foto is vanaf Spliethoff's ms Stadiongracht, alwaar ik een tripje van R'dam naar d'n Anvers meemocht varen.
Als je op deze site kijkt nog meer foto's (helaas niet van Volvo's.. :roll: )
http://home.hetnet.nl/~jorg.vandooren
wanneer je op "foto's Rauma" klikt zie ook een mooie diesel... iets groter dan een D5...

V70 D5, Silver metallic, 225.000 km. en net weer nw. voorbanden...
- Oceanracer
- Geartronic member
Zou me er geen zorgen om maken. Tegenwoordig is de olie erg dun (0W40), dus niet zo gek dat een auto daar wat makkelijker van verbrand. Onze V70 (2.4 170PK) verbruikt tussen de beurt in ca 2.5 liter olie. Komt dus neer om ongeveer 8000 km per liter olie. Volgens de dealer volkomen normaal. Ook met andere auto's deed ik meestal 10.000 km met 1 liter olie. Caravan gaat er over 3 weken voor het eerst achter, dus zal na de vakantie even laten weten wat ie dan doet.
Gewoon onder je klep bij het reservewiel 2 flacons olie neerleggen. Goed bereikbaar en altijd reserve-olie bij je. Bovendien is mijn ervaring dat wanneer het carter goed gevuld blijft, het olieverbruik minder is dan wanneer je het peil tot onderaan laat zakken. Kennelijk wordt het dan warmer (en dus dunner). Maar het kan ook een idee zijn hoor!
Gewoon onder je klep bij het reservewiel 2 flacons olie neerleggen. Goed bereikbaar en altijd reserve-olie bij je. Bovendien is mijn ervaring dat wanneer het carter goed gevuld blijft, het olieverbruik minder is dan wanneer je het peil tot onderaan laat zakken. Kennelijk wordt het dan warmer (en dus dunner). Maar het kan ook een idee zijn hoor!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race