S60 2.4 140pk ombouwen naar LPG

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cuba pete
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 22.06.2011 - 09:08
Locatie: Weert

Hallo,
Ik laat binnenkort een Vialle LPi installatie in mijn S60 2.4 140PK bj 2001 170.000km installeren. de vraag is nu of er noodzaak is om een zogenaamd flashlube systeem te installeren.
Er blijkt veel onduidelijkheid over het nut van zo'n systeem te zijn.
daarom hoop ik dat dit helpt:

Doordat de motor al goed ingereden is, 170.000 km, zijn de kleppen nagehard. Dit houdt in dat er geen extra additieven nodig zijn bij normale motorbelasting. Als de motor nieuw is of zwaar belast wordt (zware aanhanger/caravan) dan is extra smering van de kleppen wel nodig.

hierdoor kan je nu zelf bepalen of zo'n flashlube systeem nodig is.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Zou het niet doen, kost weer een hoop extra.
gewoon gas erin en geld sparen. (voor reparaties en de afschrijving)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20756
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Even naar het juiste board gezet! Bi-fuel is specifiek voor af-fabriek Bi-fuel.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

cuba pete schreef:Doordat de motor al goed ingereden is, 170.000 km, zijn de kleppen nagehard. Dit houdt in dat er geen extra additieven nodig zijn bij normale motorbelasting. Als de motor nieuw is of zwaar belast wordt (zware aanhanger/caravan) dan is extra smering van de kleppen wel nodig.
Whahaha, en dit is informatie van je inbouwstation? Nou succes met je gastank! :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Oceanracer schreef:
cuba pete schreef:Doordat de motor al goed ingereden is, 170.000 km, zijn de kleppen nagehard. Dit houdt in dat er geen extra additieven nodig zijn bij normale motorbelasting. Als de motor nieuw is of zwaar belast wordt (zware aanhanger/caravan) dan is extra smering van de kleppen wel nodig.
Whahaha, en dit is informatie van je inbouwstation? Nou succes met je gastank! :D
:withstupid: :withstupid: :withstupid: :withstupid: :withstupid:
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”