klopt het dat de startmotor lastig is te vervangen bij de b18u? ik heb net de koppakking gewisseld en kon van bovenaf zien dat er zo'n vervelend hitte schild op zit.
bij de b20f kon ik van boven (motorruimte) de startmotor vervangen!
startmotor vervelend vervangen bij de b18u
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Dat hitteschild hoorde ook op de B20F te zitten. Vandaar dat je die ws moest vervangen, zonder schild wordt de startmotor gekookt door het uitlaatspruitstuk en daar houdt ie niet van! Je moet van onder af een boutje 10mm losdraaien en van bovenaf de andere. Beetje een pielwerkje, maar wel belangrijk dat het schild erop zit.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
oeps!!, dan moet ik die als een haas er een gaan zoeken en erop zetten! Vandaar dat het zo makkelijk ging. Zucht.
1. Is het exact het zelfde schild als een b18u? of vindt je het passende schild alleen op een b20f blok?
2. Dus het hitteschild van de b18u moet los met twee 10mm boutjes? Ik zag namelijk van boven kijkend (met kop en spruitstukken verwijderd) al 2 dergelijke boutjes aan de bovenkant. met mijn vingers er langsgaand kon ik geen boutje aan de onderkant voelen.
Edit: Wacht heel even: ik heb eerder bij de b20f bij het vervangen van de downpipe wel een hitteschild los gehad en er ook weer op gezet. Maar dat schild zit lager. Dat zit er ook wel weer op. Zitten er niet twee schildjes op? Of zijn ze verschillend tussen b18u en b20f?
1. Is het exact het zelfde schild als een b18u? of vindt je het passende schild alleen op een b20f blok?
2. Dus het hitteschild van de b18u moet los met twee 10mm boutjes? Ik zag namelijk van boven kijkend (met kop en spruitstukken verwijderd) al 2 dergelijke boutjes aan de bovenkant. met mijn vingers er langsgaand kon ik geen boutje aan de onderkant voelen.
Edit: Wacht heel even: ik heb eerder bij de b20f bij het vervangen van de downpipe wel een hitteschild los gehad en er ook weer op gezet. Maar dat schild zit lager. Dat zit er ook wel weer op. Zitten er niet twee schildjes op? Of zijn ze verschillend tussen b18u en b20f?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
er miste op de b20f nog een schildje voor de startmotor.
heb er een van een b16f op gezet. inderdaad een k***e klus, maar wel gelukt. en wel nodig.
heb er een van een b16f op gezet. inderdaad een k***e klus, maar wel gelukt. en wel nodig.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic