Foutcode ECM 260A

Plaats reactie
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Ik krijg geregeld de foutcode ECM 260A. Dit zou een van de volgende fouten kunnen zijn:

List of errors for: ECU ECM with code 260A

- ECM-260A Fuel pressure sensor. Faulty signal
- ECM-260A Fuel pressure sensor. Signal too high
- ECM-260A Long-term fuel trim. Lower limit
- ECM-260A Long-term fuel trim. Upper limit

Om eerlijk te zijn merk ik niets vreemds aan de auto en voor zover ik daar al bewust op gelet heb komt het meestal voor nadat ik gedurende langere tijd zo'n 140 - 160 km/u heb gereden, onderweg even stop om koffie te drinken.

De foutcode wis ik dan zodat dat toch wel irritante lampje op het dashboard ook uit is.

Vragen:

1. Dat deze sensor een foutmelding geeft is dat uitsluitend te wijten aan de sensor zelf of zijn er andere componenten van het brandstofsysteem mede de oorzaak van ?
2. Zo ja, welke ?
3. Waar vind ik die sensor, nr. 12 op onderstaande afbeelding ? Een zoektocht onder de motorkap heeft helaas niets opgeleverd.

Afbeelding

De motor betreft een B5204T4

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Als ik in Vida kijk bij ECM-260A, dan is dat inderdaad de long-term fuel trim. Maar er zijn ook andere mogelijke oorzaken dan de brandstofdruk. Ik heb een uitdraai gemaakt, misschien heb je er wat aan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

meestal zit dit probleem in een Lambdasonde waarvan de verwarming niet meer werkt.
koop wel een orginele,want imitatiesensoren geven ook vaak storingen..
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het beste is uitlezen tijdens het rijden of het lopen van de motor,dan weet je precies welke afwijkt!
Plaats reactie

Terug naar “S80”