V50 Airco schakelt erg vaak
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Met ingeschakelde airco hoor ik in het dashboard elke ca. 4s iets schakelen 'tiktak'. Onder de motorkap hoor je iets in- en weer uitschakelen. Tijdens dit schakelen merk je niet dat de motor wordt belast. Het is niet extreem warm, maar de werking van de airco lijkt in orde. Iemand een idee of dit normaal is?
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Als het daadwerkelijk het inschakelen van de aircopomp is wat je hoort, is hoogstwaarschijnlijk het grootste deel van het koudemiddel weggelekt. Normaal slaat je aircopomp niet vaker aan dan 2 tot 4 keer per minuut.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Condensor lek vrees ik!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zoals bij zovele S40's en V50's.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Ik vrees dat jullie gelijk hebben. Hoe zit het met de kennis van airco's bij de dealers of is dit iets voor een gespecialiseerd bedrijf?
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ze weten bij de dealer dat de condensor van de S40/V50 bijzonder kwetsbaar is en daarom hebben ze al veel ervaring in het vervangen. Bij de aircoboer ben je veelal wel voordeliger uit. Ik zou even wat bedrijven bij je in de buurt bellen voor een prijsopgave.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Henielma
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58
Gisteren de spleet van de magneetkoppeling verkleind omdat bij buitentemperaturen van 34 graden Celsius en hoger de airco stopte met koelen. De spleet is nu weer 0,2 tot 0,3 mm. Eerst op de juiste manier geprobeerd door een ringetje te proberen te verwijderen. Helaas kreeg ik de koppeling er niet af. Ook niet met drie M5 boutjes.
Toen maar op de drie metalen punten (met een gaatje en rubber dempertje) met een botte beitel een tik met een hamer gegeven. Dat was voldoende om de spleet weer op de juiste afstand te krijgen.
Vandaag was het meer dan 34 graden hier in Nederland en de airo bleef koelen. Dat is mooi.
Gisteren tevens een filmpje gemaakt van het schakelen van de magneetkoppeling. De interieurtemperatuur stond op 24 graden ingesteld en buiten was het 31 graden. De binnentemperatuur was inmiddels bereikt. Om de temperatuur echt te laten dalen bleef de koppeling ingeschakeld en daarna schakelde die 4 maal per minuut in en uit.
Zie onderstaand filmpje:
http://youtu.be/J4woCtPfYQc
Toen maar op de drie metalen punten (met een gaatje en rubber dempertje) met een botte beitel een tik met een hamer gegeven. Dat was voldoende om de spleet weer op de juiste afstand te krijgen.
Vandaag was het meer dan 34 graden hier in Nederland en de airo bleef koelen. Dat is mooi.
Gisteren tevens een filmpje gemaakt van het schakelen van de magneetkoppeling. De interieurtemperatuur stond op 24 graden ingesteld en buiten was het 31 graden. De binnentemperatuur was inmiddels bereikt. Om de temperatuur echt te laten dalen bleef de koppeling ingeschakeld en daarna schakelde die 4 maal per minuut in en uit.
Zie onderstaand filmpje:
http://youtu.be/J4woCtPfYQc
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km