Ik ben nu al enige tijd de echte power van de t5 kwijt bij redelijk doortrekken gaat het goed maar geef je dan een echte dot gas dan gaat die in "noodloop" zoals ze dat noemen. Klopt het dan dat de wastegate van de turbo open blijft staan. De auto rijd dan ook als een 2.4 zonder turbo.
Een tijd geleden een tcv van ipd geïnstalleerd en toen bleek het beter te zijn maar helaas word het nu steeds slechter. Wil niet overdrijven maar hij lijkt ook steeds schokkerig te gaan rijden tijdens het optrekken (af en toe kort inhouden) dit is nog niet zo erg maar ben erg gevoelig voor alle geluidjes etc.
Ben er bijna 100 % van overtuigd dat het de lmm is want deze was bij de aankoop ook al de schuldige alleen ging die toen niet in noodloop, waarschijnlijk schoongemaakt door de koper destijds. Maar gaf wel een melding op de bcc "motorservice vereist" nu geeft die dat nooit ook niet als die in noodloop gaat. Vreemd maar schijnt wel meer voor te komen. Als die in noodloop is kan ik hem resetten met zekering nr 23 van de ecm.
Woensdag gaat die voor de APK dan laat ik hem gelijk uitlezen, maar wie heeft dezelfde gedachte of andere.
Als het de lmm is word het een pierburg.
Lmm of toch niet ??
- Rippie V70
- 5th Gear member
turboslang los/gescheurt misschien
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 1st Gear member
Gisteren is de auto bij de garage geweest voor apk en een kleine beurt.
Hij is uitgelezen maar er was niks wat aangaf wat het vermogen te kort/noodloop kan veroorzaken. Helaas hadden ze geen lmm liggen om te testen of dat het was.
Wel gaf die een melding van de IPD tcv die die niet herkende.
Kent iemand dat (probleem) en kan dit problemen geven?
Gisteren gelijk een pierburg LMM besteld en vanochtend opgehaald 5 minuten werk en hij was vervangen. Bleek de slang na de lmm ook los te zitten (slangeklem) vast gezet en rijden maar. He he eindelijk weer de power van de T5, misschien te vroeg gejuicht want ik kreeg nog een keer een noodloop maar daarna gelukkig niet meer. Dat de slang los zat was natuurlijk een mede oorzaak maar die nieuwe lmm zal toch ook hebben bijgedragen.
Helaas heb ik geen vida anders kon ik zelf even kijken maar ik neem aan dat er een turbodruksensor ergens gemonteerd is zo ja waar zit deze en kan deze ook geen vervuiling/problemen geven?
O ja de apk kosten mij nog wat centjes doordat de remschijven voor onregelmatig afgesleten en net aan de afkeurlimiet waar door de blokken alles vervangen 322 euro lichter. Weet niet of dit veel is voor schijven en blokken maar er bleken remklauwen van een XC 90 onder te zitten dus daardoor zijn ze wat duurder. Hij remt weer als een gek.
Zeker ooit door de vorige eigenaar gedaan.
Hij is uitgelezen maar er was niks wat aangaf wat het vermogen te kort/noodloop kan veroorzaken. Helaas hadden ze geen lmm liggen om te testen of dat het was.
Wel gaf die een melding van de IPD tcv die die niet herkende.
Gisteren gelijk een pierburg LMM besteld en vanochtend opgehaald 5 minuten werk en hij was vervangen. Bleek de slang na de lmm ook los te zitten (slangeklem) vast gezet en rijden maar. He he eindelijk weer de power van de T5, misschien te vroeg gejuicht want ik kreeg nog een keer een noodloop maar daarna gelukkig niet meer. Dat de slang los zat was natuurlijk een mede oorzaak maar die nieuwe lmm zal toch ook hebben bijgedragen.
Helaas heb ik geen vida anders kon ik zelf even kijken maar ik neem aan dat er een turbodruksensor ergens gemonteerd is zo ja waar zit deze en kan deze ook geen vervuiling/problemen geven?
O ja de apk kosten mij nog wat centjes doordat de remschijven voor onregelmatig afgesleten en net aan de afkeurlimiet waar door de blokken alles vervangen 322 euro lichter. Weet niet of dit veel is voor schijven en blokken maar er bleken remklauwen van een XC 90 onder te zitten dus daardoor zijn ze wat duurder. Hij remt weer als een gek.
Zeker ooit door de vorige eigenaar gedaan.
V70 2.5T Bi-fuel 2012
V70 T5 2005 Summum
V70 Black sapphire 140 pk, 2003
V70 T5 2005 Summum
-
- 6th Gear member
Vreemd. Ik heb hem er ook inzitten en heb nul storingscodes. Misschien dat daar een oorzaak zit? Welke foutcode krijg je?Email schreef:Wel gaf die een melding van de IPD tcv die die niet herkende.
-
- 1st Gear member
Net de garage aan de telefoon gehad en die zie dat die geen foutcode gaf maar de tekst " fout signaal"
Vanmiddag nogmaals even goed getest en so far so good.
Ik heb wel de originele TCV weer gemonteerd.
Nog een vraag en wie weet het antwoord. Er word beweerd dat de bosch lmm met behuizing is gekalibreerd en dat daarom een losse pierburg word afgeraden.
Is dit dan zo slecht (teveel te weinig brandstof) of is dat allemaal weer lariekoek. Ik merk er niks van.
Vanmiddag nogmaals even goed getest en so far so good.
Nog een vraag en wie weet het antwoord. Er word beweerd dat de bosch lmm met behuizing is gekalibreerd en dat daarom een losse pierburg word afgeraden.
Is dit dan zo slecht (teveel te weinig brandstof) of is dat allemaal weer lariekoek. Ik merk er niks van.
V70 2.5T Bi-fuel 2012
V70 T5 2005 Summum
V70 T5 2005 Summum
-
- 6th Gear member
Hmm, ik weet niet wat ik me hier bij voor moet stellen.Email schreef:Net de garage aan de telefoon gehad en die zie dat die geen foutcode gaf maar de tekst " fout signaal"
Als de fout nu wegblijft, dan een garantieclaim doen voor de IPD.Email schreef:Vanmiddag nogmaals even goed getest en so far so good.
Volgens mij leert de ECM automatisch de eigenschappen van een nieuwe LMM. Zowel de Bosch als de Pierburg zullen binnen bepaalde (tolerantie-)grenzen moeten functioneren en hierop zal tijdens de produktie getest worden. Beide LMM's zullen niet hetzelfde zijn, maar wel beide aan de Volvo specificaties voldoen. De Bosch LMM's kunnen bijvoorbeeld door het ontwerp bij de ene fabriekstest tegen de bovengrens van de Volvo specifikatie zitten, terwijl de Pierburg structureel aan de onderkant zit. Bij een andere fabriekstest kan dit weer net andersom zijn. De software van de ECM is zo gebouwd dat hij hierop in kan spelen en de verschillen kan compenseren. Dit is dan ook de reden dat, bij vervanging van de LMM, de motorloop tijdens de eerste ong. 50km onrustig kàn zijn. Daarna heeft de ECM zichzelf aangepast aan de veranderde LMM.Email schreef:Nog een vraag en wie weet het antwoord. Er word beweerd dat de bosch lmm met behuizing is gekalibreerd en dat daarom een losse pierburg word afgeraden.
Dit aanpassen van de ECM is trouwens een continue-proces. Hierdoor kan de LMM rustig verouderen zonder dat je er iets van merkt. Totdat de maximale aanpassing van de ECM is bereikt, dan zal er een storing optreden.
- elianmars
- 5th Gear member
De XC90 remklauwen zijn standaard onder de MY2005 T5 
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic