Het Volvo850 forum ligt plat, net nu ik het op mijn heupen heb :blob3: en in de mood ben voor een 'nieuwe oude' 850/70.
Zoals jullie kunnen zien heb ik nu een 850GLE 10V 1993, 200dkm.
Ik ben echt gek op die auto maar je weet hoe dat gaat: het gras is altijd groener bij de buren! Nu heb ik opeens erg veel zin in een jongere, snellere sedan met liefst meer opties (o.m. cruise control, electrische ramen, airbags etc.)
Vraag: is het alle moeite wel waard :scratch: om over te stappen op bijv. een 'jongere/ snellere' GLT? Is er echt zoveel verschil tussen 140/ 170 pk? Weegt de ellende van de particuliere verkoop van de GLE (zal niet veel opbrengen) en de kosten van een 'jongere/ snellere' GLT op tegen alle voordelen van deze laatstgenoemde auto? Of zeggen jullie: niet doen [-( , waar begin je aan, blijf lekker zitten waar je zit!
Graag jullie advies!! BVD :love2:
Hellup, dilemma!!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 26.09.2004 - 22:56
Ik zou dan meteen voor de t5 gaan.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:09
- Locatie: Haarlem
Dilemma idd.
Even wachten tot forum weer werkt?? Dan heb je meer reacties!
Verschil GLT - R kan ik wel beoordelen maar deze twee onderling niet.
Ruilen kost altijd veel geld; is het je dat persoonlijk waard??
Succes!
Jan
Even wachten tot forum weer werkt?? Dan heb je meer reacties!
Verschil GLT - R kan ik wel beoordelen maar deze twee onderling niet.
Ruilen kost altijd veel geld; is het je dat persoonlijk waard??
Succes!
Jan
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41191
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
'Mijn' eerste 850 had die 170 pk wel. Mijn 2e 850 niet. En achteraf had ik daar wel een beetje spijt van.
Gewoon gaan rijden Annemieke en er dan een nachtje over slapen. Het wil ook nog wel eens helpen om een proefrit te maken, dan weer terug in de 'ouwe' en vervolgens nóg eens in de beoogde nieuwe. Welke is nou echt het fijnst?
Op zich is 200k geen reden om 'm weg te doen. Op 't 850 forum roepen ze dan dat ie pas is ingereden. Belangrijk is daarom natuurlijk ook de historie van de auto. Daar zou ik zeker ook naar kijken. En waarom geen estate? Vind ik persoonlijk veel mooier.
Maar leuk dat je het hier in de :grouphuuug: gooit
Gewoon gaan rijden Annemieke en er dan een nachtje over slapen. Het wil ook nog wel eens helpen om een proefrit te maken, dan weer terug in de 'ouwe' en vervolgens nóg eens in de beoogde nieuwe. Welke is nou echt het fijnst?
Op zich is 200k geen reden om 'm weg te doen. Op 't 850 forum roepen ze dan dat ie pas is ingereden. Belangrijk is daarom natuurlijk ook de historie van de auto. Daar zou ik zeker ook naar kijken. En waarom geen estate? Vind ik persoonlijk veel mooier.
Maar leuk dat je het hier in de :grouphuuug: gooit
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Met 170pk heb je zo meer vrienden bij CJB.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Als je jonger, sneller en wilder wilt, zoek een Turbo, ik denk dat je dan echt een verschil gaat voelen... Maar bedenk wel waar je aan begint, de technische hoek is goed gevuld met lekkende turbo's maar ook met tuningsplannen...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:09
- Locatie: Haarlem
""Als je jonger, sneller en wilder wilt, zoek een Turbo, ik denk dat je dan echt een verschil gaat voelen... Maar bedenk wel waar je aan begint, de technische hoek is goed gevuld met lekkende turbo's maar ook met tuningsplannen... ""
De GLT is van mijn zoon, de R van mij. De zoon is echt wel jonger dan ik!
Km's zijn het punt niet, onderhoudshistorie wel. Of bedoelt Reitse misschien toch dat je je in een R jonger voelt. Dat klopt wel!
Goed vergelijken in elk geval....
Jan
De GLT is van mijn zoon, de R van mij. De zoon is echt wel jonger dan ik!
Km's zijn het punt niet, onderhoudshistorie wel. Of bedoelt Reitse misschien toch dat je je in een R jonger voelt. Dat klopt wel!
Goed vergelijken in elk geval....
Jan
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
"ze wil jonger en sneller"......'t duurde even voordat ik in de gaten had dat het over auto's ging........
zelf ben ik gegaan voor ouder; ga eens in een mooie Amazon rijden, dan wil je nooit meer terug in dat confectiewerk
zelf ben ik gegaan voor ouder; ga eens in een mooie Amazon rijden, dan wil je nooit meer terug in dat confectiewerk
- Amieke850
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
- Locatie: Zoetermeer
Thnxxsss mensen... haha, 'jonger-sneller-wilder': ai-ai-kreun....
Met 'jonger' bedoel ik dus een enigszins 'jongere' 850/70 dan mijn huidige GLE, en met 'sneller' doel ik op een 850/70 met meer vermogen dan de 140pk van nu. De auto is zwaar en iets meer kracht onder de kap om hem soepeltjes van zijn plek te krijgen lijkt me geen overbodige luxe...
Qua sedan/ estate: persoonlijk ga ik voor een sedan, met die estates word je hier in/ rondom Den Haag 'doodgegooid', bovendien heb ik al zo ontzettend veel moeite om dagelijks in DH Centrum een passende parkeerplaats voor de sedan te vinden... liever niet nog 10 cm. erbij...
Nah, ik ben er nog niet helemaal uit, heb momenteel zo ongeveer een abonnement op Speurders en Marktplaats, het valt me op dat er veel GLT's worden aangeboden, praktisch allemaal van rond '92/'93, met een beduidend hogere km. stand en weinig extra opties. Misschien moet ik nog even sparen en dan gaan voor een goed uitgeruste V70..
Een auto die mij trouwens intrigeert is deze:

Ik koop 'm niet maar ik vind 'm wel heel mooooooiiiiii.....
[Voor belangstellenden: www.degroene-goes.nl]
Met 'jonger' bedoel ik dus een enigszins 'jongere' 850/70 dan mijn huidige GLE, en met 'sneller' doel ik op een 850/70 met meer vermogen dan de 140pk van nu. De auto is zwaar en iets meer kracht onder de kap om hem soepeltjes van zijn plek te krijgen lijkt me geen overbodige luxe...
Qua sedan/ estate: persoonlijk ga ik voor een sedan, met die estates word je hier in/ rondom Den Haag 'doodgegooid', bovendien heb ik al zo ontzettend veel moeite om dagelijks in DH Centrum een passende parkeerplaats voor de sedan te vinden... liever niet nog 10 cm. erbij...
Nah, ik ben er nog niet helemaal uit, heb momenteel zo ongeveer een abonnement op Speurders en Marktplaats, het valt me op dat er veel GLT's worden aangeboden, praktisch allemaal van rond '92/'93, met een beduidend hogere km. stand en weinig extra opties. Misschien moet ik nog even sparen en dan gaan voor een goed uitgeruste V70..
Een auto die mij trouwens intrigeert is deze:

Ik koop 'm niet maar ik vind 'm wel heel mooooooiiiiii.....
[Voor belangstellenden: www.degroene-goes.nl]
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41191
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Die ziet er wel heel chique uit. Daarmee kun je op het Bezuidenhout wel tevoorschijn komen
Het blijft leuk, autoshoppen. Heb je pas een nieuwe, zit je al weer naar andere auto's te kijken.

Het blijft leuk, autoshoppen. Heb je pas een nieuwe, zit je al weer naar andere auto's te kijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:09
- Locatie: Haarlem
"Jong"Amieke850 schreef:Thnxxsss mensen... haha, 'jonger-sneller-wilder': ai-ai-kreun....
Met 'jonger' bedoel ik dus een enigszins 'jongere' 850/70 dan mijn huidige GLE, en met 'sneller' doel ik op een 850/70 met meer vermogen dan de 140pk van nu. De auto is zwaar en iets meer kracht onder de kap om hem soepeltjes van zijn plek te krijgen lijkt me geen overbodige luxe...
Qua sedan/ estate: persoonlijk ga ik voor een sedan, met die estates word je hier in/ rondom Den Haag 'doodgegooid', bovendien heb ik al zo ontzettend veel moeite om dagelijks in DH Centrum een passende parkeerplaats voor de sedan te vinden... liever niet nog 10 cm. erbij...
Nah, ik ben er nog niet helemaal uit, heb momenteel zo ongeveer een abonnement op Speurders en Marktplaats, het valt me op dat er veel GLT's worden aangeboden, praktisch allemaal van rond '92/'93, met een beduidend hogere km. stand en weinig extra opties. Misschien moet ik nog even sparen en dan gaan voor een goed uitgeruste V70..
De 91-er GLT (245kkm) rijdt goed en stil; is wel dealer onderhouden door vorige eigenaars.
Mm, als je niet wilt opvallen in Den Haag een estate dus!
Lengte is volgens mij gelijk en zicht met inparkeren beter.
Bij een occasion zie je de extra waarde van de uitrusting vaak niet terug in de prijs; goed weten wat je beslist wil (ECC, cruise-control, elektrisch verstelbare stoelen etc. kleuren wel/niet) en dan kijken of je wat naar wens vindt
Succes!
Jan
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Wat ik van vroeger onthouden heb,
maar dat is wel wat er over een nieuwe GLT tov van de GLE werd gezegd:
Even doorsparen en de GLE laten staan en dan een GLT kopen, maar dat is wel 10 jaar geleden.
dus dat doorsparen hoeft niet.
maar het belangrijkste is:
hoe goed is hij?
maar dat is wel wat er over een nieuwe GLT tov van de GLE werd gezegd:
Even doorsparen en de GLE laten staan en dan een GLT kopen, maar dat is wel 10 jaar geleden.
dus dat doorsparen hoeft niet.
maar het belangrijkste is:
hoe goed is hij?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- Amieke850
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
- Locatie: Zoetermeer
Ze zeggen weleens: 'begeren is vaak lekkerder dan het hebben'.
Ik kwijl wat af bij al die suggesties [estate, opties, dealer onderhouden..], ik zal mijn abo bij genoemde sites maar even verlengen
en misschien komt mijn a.s. GLT dan wel een keer voorbij zoeven... [zoefen?]. Haha, overigens heb ik al een bod gewaagd op een fraaie sedan maar ik kreeg per omgaande bericht dat er min. € 1.000,-- bij moest.... :oops: ...[terecht overigens!]
Ik kwijl wat af bij al die suggesties [estate, opties, dealer onderhouden..], ik zal mijn abo bij genoemde sites maar even verlengen
- TTT242
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
- Locatie: Limburg
Als ik( :twisted: ) zou moeten kiezen tussen en 850GLE en een andere 850 of x70 dan zou ik voor de 70-serie gaan. Maar het probleem is dat jouw wagen nog wel even meekan en dat je er niet zoveel inruilwaarde voor krijgt. Misschien is de beste oplossing nog enkele jaren doorrijden met de GLE en dan iets nieuwers kopen. Just my 2 cents
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Nog een oude wijsheid: If it ain't broke: don't fix it!
Oftewel lekker op je gemakje door blijven roffelen in je GLE en ook net zo easy marktplaats e.d. in de gaten blijven houden. Misschien kun je een topdeal maken, misschien komt er niets voorbij van jouw interesse.
Persoonlijk zou ik wel de opstap maken naar een T5, maar niet voor die 30 pk extra een hoop risico lopen dat dure opties stuk gaan. Zoek maar eens op 'verdamper' op het 850 forum :twisted:
Kortom, je weet nu wat je hebt
Gr
Oftewel lekker op je gemakje door blijven roffelen in je GLE en ook net zo easy marktplaats e.d. in de gaten blijven houden. Misschien kun je een topdeal maken, misschien komt er niets voorbij van jouw interesse.
Persoonlijk zou ik wel de opstap maken naar een T5, maar niet voor die 30 pk extra een hoop risico lopen dat dure opties stuk gaan. Zoek maar eens op 'verdamper' op het 850 forum :twisted:
Kortom, je weet nu wat je hebt

Gr

Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Niet in paniek raken850Turbo schreef::?:thuuR schreef:..... maar niet voor die 30 pk extra een hoop risico lopen dat dure opties stuk gaan. Zoek maar eens op 'verdamper' op het 850 forum
wat bedoel je hiermee thuuR?.

Nou het vervangen van een airco verdamper van een 850 vereist demontage van het gehele dashboard. Alleen de kabelboom blijft liggen. In werkplaatsuren gesproken een prijzig klusje dus

Of de ultieme dooddoener als je vol trots zegt dat je nieuwe auto afgeladen met opties is: 'alles wat extra is, kan kapot gaan' :?
Gr

Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
gewoon even controleren of de airco het doet bij aanschaf (en kijken of de historie bekend is. Je merkt het verschil wel maar of het geld waard is... Je weet nu wat je hebt!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Amieke850
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
- Locatie: Zoetermeer
Nee, airco, daar heb ik idd al veel over gelezen. Ben gelukkig niet zo'n airco fan, dus die mag wat mij betreft achterwege blijven..
Wel handig trouwens dat nu via www.rdw.nl heel wat gegevens naar boven te halen zijn.. voorwaarde is natuurlijk wel dat er een kenteken op de foto [Marktplaats; Speurders] zichtbaar moet zijn... zo hier en daar klopt e.e.a. niet, denk aan 'eerste eigenaar' of 'nieuwe APK'...
Ik houd jullie op de hoogte, mocht 't jullie boeien natuurlijk :oops:
Wel handig trouwens dat nu via www.rdw.nl heel wat gegevens naar boven te halen zijn.. voorwaarde is natuurlijk wel dat er een kenteken op de foto [Marktplaats; Speurders] zichtbaar moet zijn... zo hier en daar klopt e.e.a. niet, denk aan 'eerste eigenaar' of 'nieuwe APK'...
Ik houd jullie op de hoogte, mocht 't jullie boeien natuurlijk :oops: