Als het bij 160 a 180 K km een koprevisie scheelt is het afkopen van die BPM premie de moeite nog waard ook!
Sorry, off topic... bart simpson, Kan jij iets zinnigs vertellen over de stuk lopende motoren? (Je hebt de terzake doende topics vast wel voorbij zien komen?)
Roetfilter niet meer verplicht
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Zie niet zo veel koprevisies, het scheelt bij de C30/S50/V50 op de 4 cil diesels bij 120K en 240K natuurlijk wel een nieuw RPF, dat is ook het BPM bedrag.
Het milieu is imho best een zuiver doel om het ding wel te hebben....
Het milieu is imho best een zuiver doel om het ding wel te hebben....
Volvo for life
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik heb het nu over deze:
- http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=43238 en deze:
- http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=45373
- http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=43238 en deze:
- http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=45373
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Een roetfilter goed voor het milieu? Vergeet het maar.bart simpson schreef:Het milieu is imho best een zuiver doel om het ding wel te hebben....
Bij o.a. Fiat bepaald de electronica wanneer de motorolie ververst moet worden.
Als niet veel langere afstanden rijdt moet de olie veel eerder ververst worden dan wanneer je regelmatig naar bijv. Italië heen en weer ridt.
I.p.v. de voorschreven 40.000 km komt een klant nu al na 13.500 km voor nieuwe motorolie omdat er een waarschuwing op het display verschijnt. Zou je deze waarschuwing negeren en de olie laten zitten heb je kans op het reduceren van het motorvermogen.
Wat nu goed voor het milieu. ibinnen 40.000 km 3x olie verversen ipv 1x
( Auto's die bij TNT veel korte stukjes rijden hebben kans dat de olie al na 600 km ververst moet worden )
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dus euro 6 is haalbaar zonder rpf?
Volvo for life
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Waarschijnlijk schiet je motor in de noodloop. Denk dat je het motormanagement moet laten herprogrammeren. Op het forum hier zit iemand die het in Belgie heeft laten doen op een (dacht ik) S60.Thijs schreef:Ik zit ook na te denken over verwijderen:sbv schreef:Wat mij stoort is dat de auto gewoon zuipt met het roetfilter etc. Helaas geeft het verwijderen ervan een hoop ellende
-Filter er tussen weg, recht stuk pijp er tussen. Wat betreft de inspuiting: Die zal niet gaan regenereren als de dP (drukverschil) over het filter niet te hoog wordt. Dus afblinden van de druk meetleidingen zou daarin voldoende moeten zijn. Hij zal geen extra brandstof meer inspuiten voor de regeneratie.
Zie ik nu wat over het hoofd?? Te simpel gedacht?
Voor het optische dient er wat te zitten en je uitstaat dient binnen de specs te vallen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
945i, No panic hier! Ik maak me sterk om de oorzaak proberen te vinden, thats all. (En die 2.5D stijgt steeds hoger/verder in mijn achting!! Respect voor dat "oude" ding!)
sbv, waarom zou het management aangepast moeten worden? De enige metingen op het roetfilter zijn druk metingen. En als je die gelijk aan elkaar maakt zal hij nooit extra in gaan spuiten voor regeneratie toch? Of regenereert het filter ook zonder het drukverschil?
Ik heb even zitten zoeken naar diegene die het had laten uitschakelen. Nog niet terug gevonden. Dan kunnen we daar om ervaringen tot nu toe vragen!
En de emissienormen qua roetuitstoot zouden zonder hindernissen met positief resultaat gehaald kunnen worden (APK roetmeting) Dat kunnen D5's zonder roetfilter nl ook!
sbv, waarom zou het management aangepast moeten worden? De enige metingen op het roetfilter zijn druk metingen. En als je die gelijk aan elkaar maakt zal hij nooit extra in gaan spuiten voor regeneratie toch? Of regenereert het filter ook zonder het drukverschil?
Ik heb even zitten zoeken naar diegene die het had laten uitschakelen. Nog niet terug gevonden. Dan kunnen we daar om ervaringen tot nu toe vragen!
En de emissienormen qua roetuitstoot zouden zonder hindernissen met positief resultaat gehaald kunnen worden (APK roetmeting) Dat kunnen D5's zonder roetfilter nl ook!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Belgisch herinner ik me ook idd
Kan alleen het topic niet terug vinden..
Kan alleen het topic niet terug vinden..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het filter regenereert ook op een km interval en aantal starts, dus zeker niet alleen op de drukverschil meting.Thijs schreef:waarom zou het management aangepast moeten worden? De enige metingen op het roetfilter zijn druk metingen. En als je die gelijk aan elkaar maakt zal hij nooit extra in gaan spuiten voor regeneratie toch? Of regenereert het filter ook zonder het drukverschil?
Ik heb even zitten zoeken naar diegene die het had laten uitschakelen. Nog niet terug gevonden. Dan kunnen we daar om ervaringen tot nu toe vragen!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Aha! Ook al nagevraagd om het te laten doen? Weet jij toevallig meer?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Fabel, motorolie kan heel lang mee, meer dan 100.000. Zolang je de filter maar netjes op tijd vervangt. Denk je nu echt dat ze bij dieselschepen iedere 40.000 km de olie verversen. Dan praat je niet over 5 liter, maar over honderden liters. Bij die schepen vervangen ze natuurlijk wel de filters op regelmatige basis, maar niet de olie zelf. En dat kun je ook prima met je auto doen.Schorpioen schreef:Een roetfilter goed voor het milieu? Vergeet het maar.bart simpson schreef:Het milieu is imho best een zuiver doel om het ding wel te hebben....
Bij o.a. Fiat bepaald de electronica wanneer de motorolie ververst moet worden.
Als niet veel langere afstanden rijdt moet de olie veel eerder ververst worden dan wanneer je regelmatig naar bijv. Italië heen en weer ridt.
I.p.v. de voorschreven 40.000 km komt een klant nu al na 13.500 km voor nieuwe motorolie omdat er een waarschuwing op het display verschijnt. Zou je deze waarschuwing negeren en de olie laten zitten heb je kans op het reduceren van het motorvermogen.
Wat nu goed voor het milieu. ibinnen 40.000 km 3x olie verversen ipv 1x
( Auto's die bij TNT veel korte stukjes rijden hebben kans dat de olie al na 600 km ververst moet worden )
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Is geen fabel maar praktijk en bevestigigd oor Fiat Auto Nederland.
Is zelfs een extra inlegvel bij de gebruikershandleiding voor toegevoegd.
Is zelfs een extra inlegvel bij de gebruikershandleiding voor toegevoegd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Een scheepsdiesel blijft ook constant draaien, dat scheelt een slok op een borrel..
Maar er zit wel verschil tussen de werkelijkheid en de werkelijkheid die men de consument wil doen laten geloven, maar dat geldt voor veel meer zaken..
Maar er zit wel verschil tussen de werkelijkheid en de werkelijkheid die men de consument wil doen laten geloven, maar dat geldt voor veel meer zaken..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Je geeft het zelf al aan, het gaat om honderden liters. En in mijn auto zit geen seperator om al het fijne vuil te verwijderen. Op schepen heb je complete olie reinegingsinstallaties. Dus 100000 km op een olievilling met alleen filters wisselen zou ik niet aanraden..Denk je nu echt dat ze bij dieselschepen iedere 40.000 km de olie verversen. Dan praat je niet over 5 liter, maar over honderden liters. Bij die schepen vervangen ze natuurlijk wel de filters op regelmatige basis, maar niet de olie zelf. En dat kun je ook prima met je auto doen.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015