:? Beste mensen, sinds kort in het bezit van zo'n mooie V70 2.4T.
Vorige week is het gasklephuis vervangen na duidelijk aanwijsbare klachten.
Nu lijkt het alsof het vermogen niet constant op dezelfde manier geleverd
wordt. Bij gasgeven lijkt het soms alsof de turbo later dan normaal inkomt.
Zou dit eventueel aan het turbodrukventiel kunnen liggen?
Ben benieuwd naar een eventuele reactie, gr. TurboTess
Variabel inkomend vermogen
- F.Wassink
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
- Locatie: Helmond
Beste TurboTess,
Welkom op dit forum.
Ik weet niet wat de aanwijsbare klachten waren en waarom het gasklephuis is vervangen, maar het kan inderdaad zo zijn dat het aan je turbodrukregelventiel (mooi lingo woord) ligt. Maar er zijn natuurlijk vele oorzaken te bedenken waarom je wagen nu anders reageert op het gas dan voor de reparatie. Een turbomotor is een complexe machine met van allerlei klepjes, vacuümslangen en computer gestuurde sensoren.
Dus mijn vraag is, waarom is je gasklephuis vervangen en wat waren de klachten.
MVG
Freek
Welkom op dit forum.
Ik weet niet wat de aanwijsbare klachten waren en waarom het gasklephuis is vervangen, maar het kan inderdaad zo zijn dat het aan je turbodrukregelventiel (mooi lingo woord) ligt. Maar er zijn natuurlijk vele oorzaken te bedenken waarom je wagen nu anders reageert op het gas dan voor de reparatie. Een turbomotor is een complexe machine met van allerlei klepjes, vacuümslangen en computer gestuurde sensoren.
Dus mijn vraag is, waarom is je gasklephuis vervangen en wat waren de klachten.
MVG
Freek
- F.Wassink
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
- Locatie: Helmond
Ik was nog effe aan het rondkijken en zag toevallig iemand die ook een soort gelijk probleem heeft gehad met zijn V70.
Kijk even bij het onderwerp "Geen vermogen meer V70-T5-2001, help!!"
In het Forum Turbo. Misschien heb je er wat aan.
Groet
Freek
Kijk even bij het onderwerp "Geen vermogen meer V70-T5-2001, help!!"
In het Forum Turbo. Misschien heb je er wat aan.
Groet
Freek
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09.07.2006 - 23:10
Beste Freek,
Bedankt voor je reactie.
Klachten voor vervanging gasklephuis waren inhouden bij gasgeven en
uiteindelijk twee maal waarschuwing "minder vermogen".
Na de reparatie heeft de auto een aantal ritten goed gereden, zonder
problemen, maar gisterenavond dus de genoemde klacht.
Probleem heeft 'ie trouwens al eens eerder gehad, toen hebben ze
turboventiel schoongemaakt en dat heeft wel even geholpen.
Waarschijnlijk toch een combinatie van een aantal storingen?
Gr. TurboTess
Bedankt voor je reactie.
Klachten voor vervanging gasklephuis waren inhouden bij gasgeven en
uiteindelijk twee maal waarschuwing "minder vermogen".
Na de reparatie heeft de auto een aantal ritten goed gereden, zonder
problemen, maar gisterenavond dus de genoemde klacht.
Probleem heeft 'ie trouwens al eens eerder gehad, toen hebben ze
turboventiel schoongemaakt en dat heeft wel even geholpen.
Waarschijnlijk toch een combinatie van een aantal storingen?
Gr. TurboTess
- F.Wassink
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
- Locatie: Helmond
Hallo TurboTess,
Ik denk dat het toch niet onverstandig is om je bolide nog een keer uit te laten lezen en dan kijken of je er wijzer van wordt. Het is niks zo irritant als je een snelle wagen onder je kont hebt die niet meer zo lekker loopt als anders. Ik moet wel zeggen dat je snel gewend raakt aan een turbo (ik tenminste wel) en heb regelmatig het gevoel dat ik niet zo snel meer ben maar dat lijkt meestal maar want als ik het gas intrap dan ga ik nog steeds als de brandweer
Gr
Freek
Ik denk dat het toch niet onverstandig is om je bolide nog een keer uit te laten lezen en dan kijken of je er wijzer van wordt. Het is niks zo irritant als je een snelle wagen onder je kont hebt die niet meer zo lekker loopt als anders. Ik moet wel zeggen dat je snel gewend raakt aan een turbo (ik tenminste wel) en heb regelmatig het gevoel dat ik niet zo snel meer ben maar dat lijkt meestal maar want als ik het gas intrap dan ga ik nog steeds als de brandweer

Gr
Freek
- T5Fred
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
- Locatie: Hillegom
Bij mij was het inderdaad het turbodrukregelventiel. Nadat de nieuwe geplaatst was deed hij het echter nog niet goed. Computer is toen gereset en nu loopt hij weer een de spreekwoordelijke speer.
Schoonmaken van zo'n klep lijkt met niet echt zinvol, hij kost ongeveer EUR 35,- dus gewoon laten vervangen.
De dealer moet na uitlezen van je computer wel kunnen zien wat het zou kunnen zijn.
Schoonmaken van zo'n klep lijkt met niet echt zinvol, hij kost ongeveer EUR 35,- dus gewoon laten vervangen.
De dealer moet na uitlezen van je computer wel kunnen zien wat het zou kunnen zijn.
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.