Variabel inkomend vermogen

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
TurboTess
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09.07.2006 - 23:10

:? Beste mensen, sinds kort in het bezit van zo'n mooie V70 2.4T.
Vorige week is het gasklephuis vervangen na duidelijk aanwijsbare klachten.
Nu lijkt het alsof het vermogen niet constant op dezelfde manier geleverd
wordt. Bij gasgeven lijkt het soms alsof de turbo later dan normaal inkomt.
Zou dit eventueel aan het turbodrukventiel kunnen liggen?
Ben benieuwd naar een eventuele reactie, gr. TurboTess
Gebruikersavatar
F.Wassink
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
Locatie: Helmond

Beste TurboTess,

Welkom op dit forum.
Ik weet niet wat de aanwijsbare klachten waren en waarom het gasklephuis is vervangen, maar het kan inderdaad zo zijn dat het aan je turbodrukregelventiel (mooi lingo woord) ligt. Maar er zijn natuurlijk vele oorzaken te bedenken waarom je wagen nu anders reageert op het gas dan voor de reparatie. Een turbomotor is een complexe machine met van allerlei klepjes, vacuümslangen en computer gestuurde sensoren.
Dus mijn vraag is, waarom is je gasklephuis vervangen en wat waren de klachten.

MVG

Freek
Gebruikersavatar
F.Wassink
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
Locatie: Helmond

Ik was nog effe aan het rondkijken en zag toevallig iemand die ook een soort gelijk probleem heeft gehad met zijn V70.
Kijk even bij het onderwerp "Geen vermogen meer V70-T5-2001, help!!"
In het Forum Turbo. Misschien heb je er wat aan.

Groet

Freek
TurboTess
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09.07.2006 - 23:10

Beste Freek,
Bedankt voor je reactie.
Klachten voor vervanging gasklephuis waren inhouden bij gasgeven en
uiteindelijk twee maal waarschuwing "minder vermogen".
Na de reparatie heeft de auto een aantal ritten goed gereden, zonder
problemen, maar gisterenavond dus de genoemde klacht.
Probleem heeft 'ie trouwens al eens eerder gehad, toen hebben ze
turboventiel schoongemaakt en dat heeft wel even geholpen.
Waarschijnlijk toch een combinatie van een aantal storingen?
Gr. TurboTess
Gebruikersavatar
F.Wassink
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
Locatie: Helmond

Hallo TurboTess,

Ik denk dat het toch niet onverstandig is om je bolide nog een keer uit te laten lezen en dan kijken of je er wijzer van wordt. Het is niks zo irritant als je een snelle wagen onder je kont hebt die niet meer zo lekker loopt als anders. Ik moet wel zeggen dat je snel gewend raakt aan een turbo (ik tenminste wel) en heb regelmatig het gevoel dat ik niet zo snel meer ben maar dat lijkt meestal maar want als ik het gas intrap dan ga ik nog steeds als de brandweer :P

Gr

Freek
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Laat iig je auto uitlezen en resetten/nieuwe software erin zetten. Mischien kan je via de zoekfunctie ook nog wel wat vinden
Gebruikersavatar
T5Fred
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
Locatie: Hillegom

Bij mij was het inderdaad het turbodrukregelventiel. Nadat de nieuwe geplaatst was deed hij het echter nog niet goed. Computer is toen gereset en nu loopt hij weer een de spreekwoordelijke speer.

Schoonmaken van zo'n klep lijkt met niet echt zinvol, hij kost ongeveer EUR 35,- dus gewoon laten vervangen.

De dealer moet na uitlezen van je computer wel kunnen zien wat het zou kunnen zijn.
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”