Hey,
ik heb een volvo 460 gekocht, een 1.6i maar ik had een paar vragen....
- passen volvo 850 velgen (die brede...) onder een 460?
- Hoe zit het met de termperatuur want er staan geen graden bij? hij zit nu een beetje horizontaal en soms iets meer naar boven zegmaar (het wijzertje)
Ohja en weet iemand wat te doen met die zwart gecoate dakgevallen? die links en rechts zitten, de coating laat nogal los....
Paar vraagjes volvo 400/460
-
- 4th Gear member
1.: Nee, de velgen van de eerste 850's hebben wel 4 gaten, maar de steek is anders dus die passen niet. De velgen van de latere 850's hebben 5 gaten, dus dat is helemaal geen optie.
2.: Zo lang hij niet in het rood komt is er niks aan de hand, die van mij loopt ook tot ongeveer het midden, en met het warme weer van de afgelopen tijd ook iets hoger soms. Je moet wel even kijken of je koelfan aanslaat als de temperatuur hoger wordt (bij mij begint de fan te blazen als de wijzer boven het midden uitkomt). Je hoort de fan aanslaan en je voelt de warme lucht onder de auto uit komen.
Als je trouwens een auto met carburateur hebt moet je even opletten of de fan aanslaat nadat de auto is uitgezet, schijnt nodig te zijn om de carburateur te koelen.
3.: geen idee....
2.: Zo lang hij niet in het rood komt is er niks aan de hand, die van mij loopt ook tot ongeveer het midden, en met het warme weer van de afgelopen tijd ook iets hoger soms. Je moet wel even kijken of je koelfan aanslaat als de temperatuur hoger wordt (bij mij begint de fan te blazen als de wijzer boven het midden uitkomt). Je hoort de fan aanslaan en je voelt de warme lucht onder de auto uit komen.
Als je trouwens een auto met carburateur hebt moet je even opletten of de fan aanslaat nadat de auto is uitgezet, schijnt nodig te zijn om de carburateur te koelen.
3.: geen idee....
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 1st Gear member
Heej,
bedankt voor je reactie !
de eerste 2 zijn helemaal duidelijk en de auto is een injectie, geen carburateur dus.
Wel heb ik soms dat ik nog iets hoor bewegen onder de motorkap zegmaar, nadat ik heb hem uitgezet. het is dan geen fan (die fan werkt wel goed) maar iets anders?
zeker een olie-koeler ofzo??
Ben echt blij met me volvo, mn allereerste auto
bedankt voor je reactie !
de eerste 2 zijn helemaal duidelijk en de auto is een injectie, geen carburateur dus.
Wel heb ik soms dat ik nog iets hoor bewegen onder de motorkap zegmaar, nadat ik heb hem uitgezet. het is dan geen fan (die fan werkt wel goed) maar iets anders?
zeker een olie-koeler ofzo??
Ben echt blij met me volvo, mn allereerste auto

- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
Over de fan gesproken is dat bij alle 400's een zelfdenkende-fan dus slaat gewoon aan als de temp berijkt is en heeft twee standen.
ook slaat hij aan boven een bepaalde temp als de motor af gezet is dit voor komt dat de vloeistof uitzet wanneer de het gestopt is met stromen immers de motor niet meer draaid.
De temp mag in de file trouwen tot 2\3de gaan. Hoger is meer dan 100 graden en wordt gevaarlijk.
Met je daklijsten kan je twee dingen doen 1- het kunstof er afsnijden en ze spuiten Let wel op het rubber randje). 2-nieuwe kopen
ook slaat hij aan boven een bepaalde temp als de motor af gezet is dit voor komt dat de vloeistof uitzet wanneer de het gestopt is met stromen immers de motor niet meer draaid.
De temp mag in de file trouwen tot 2\3de gaan. Hoger is meer dan 100 graden en wordt gevaarlijk.
Met je daklijsten kan je twee dingen doen 1- het kunstof er afsnijden en ze spuiten Let wel op het rubber randje). 2-nieuwe kopen
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 1st Gear member
Heb je enig idee waar ik nieuwe kan kopen?
en ik ben een beetje bang ze eraf te halen omdat ik zag dat me raamrubbers er ook aanzitten....
Groeten,
Sander
en ik ben een beetje bang ze eraf te halen omdat ik zag dat me raamrubbers er ook aanzitten....
Groeten,
Sander
- Knots
- 3rd Gear member
"Ohja en weet iemand wat te doen met die zwart gecoate dakgevallen? die links en rechts zitten, de coating laat nogal los.... "
Ik heb een jaar geleden de oude (plastic?)coating verwijderd omdat deze zeer slecht waren. Daarna de aluminium strip goed onvet en toen beplakt met dik zwart isolatietape. Tot nu toe zit het nog steeds.
Je zou ook met afplakpapier of kranten alles netjes om de strips kunnen afplakken en dan de strip naar eigen keuze spuiten, bv. zilver of matzwart. Dan ben je ook gelijk klaar.
Succes!
Ik heb een jaar geleden de oude (plastic?)coating verwijderd omdat deze zeer slecht waren. Daarna de aluminium strip goed onvet en toen beplakt met dik zwart isolatietape. Tot nu toe zit het nog steeds.
Je zou ook met afplakpapier of kranten alles netjes om de strips kunnen afplakken en dan de strip naar eigen keuze spuiten, bv. zilver of matzwart. Dan ben je ook gelijk klaar.
Succes!
Greetz, Marcel.
My Ride: Volvo 460 2.0i sport-line automaat '95 Green Metallic
- Pjotr_DJ
- 2nd Gear member
Ik heb een setje nagenoeg gave dakstrips liggen naast me computer (we hebben geen garage, dus me kamer fungeert als opslag), deze heb ik op de sloop van een 460 afgehaald.
Deze moet ik nogwel monteren, voordat ik dat ga doen, wil ik nogwel weten of iemand tips heeft voor het monteren ervan, ik wil het zaakje graag heel houden.
Antwoord op vraag 3 is dus: ga naar de sloop en zoek een paar gave dakstrips.
Deze moet ik nogwel monteren, voordat ik dat ga doen, wil ik nogwel weten of iemand tips heeft voor het monteren ervan, ik wil het zaakje graag heel houden.
Antwoord op vraag 3 is dus: ga naar de sloop en zoek een paar gave dakstrips.
Volvo 460 B18u 1994 en een puch maxi RAG70ALU 1979!
-
- 1st Gear member
zaterdag even naar de sloop.
maar wat ik al zei , de raamrubbers zitten er toch aan? ik ben een beetje bang dit allemaal los te maken....
maar wat ik al zei , de raamrubbers zitten er toch aan? ik ben een beetje bang dit allemaal los te maken....
- Pjotr_DJ
- 2nd Gear member
Deze strips dekken de overgang tussen raam en stijl af, het raam zit vast met kit.
Misschien is er iemand die kan uitleggen hoe je de dakstrips vervangt?
Misschien is er iemand die kan uitleggen hoe je de dakstrips vervangt?
Volvo 460 B18u 1994 en een puch maxi RAG70ALU 1979!
-
- 1st Gear member
Ja graag.
En hopelijk is er ook iemand die mij kan vertellen hoeveel inch er maximaal onder mijn 460 kan.
alvast bedankt !
En hopelijk is er ook iemand die mij kan vertellen hoeveel inch er maximaal onder mijn 460 kan.
alvast bedankt !
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
Het is opzich niet erg moeilijk alleen je moet wat gedult hebben.
je zorgt dat je de twee dopjes/schroefjes los maakt en het plastickapje aan de achterzijde. Dan kan je door een schuifbeweging de daklijsten er af schuven klikken.
En als je nieuwe (gebruikte lijsten) gaat halen op de sloop nneem ook de plastic klemmetjes mee die willen namelijk nog wel eens breken.
Op je laatste vraag weet ik wal antwoord er kan max 17" onder met 215/35 r17 als band, maar het rij genot zal dan wel afnemen.
je zorgt dat je de twee dopjes/schroefjes los maakt en het plastickapje aan de achterzijde. Dan kan je door een schuifbeweging de daklijsten er af schuven klikken.
En als je nieuwe (gebruikte lijsten) gaat halen op de sloop nneem ook de plastic klemmetjes mee die willen namelijk nog wel eens breken.
Op je laatste vraag weet ik wal antwoord er kan max 17" onder met 215/35 r17 als band, maar het rij genot zal dan wel afnemen.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Knots
- 3rd Gear member
En dat ziet er zo uit:Killerbean schreef:Ja graag.
alvast bedankt !
http://www.volvotuning.be/member_sven.htm
Mooie 460 is dat trouwens
Greetz, Marcel.