Ik rijd nu een S40 1.8 Edition I van 2008. Fijne auto, alleen wordt ik met gemak een beetje moe van het 'bekende' 1.8 probleem. Inhouden, slecht of niet starten. Auto heeft nu 106.000 km gelopen en toe aan een beurt, met oa nieuwe remblokken, matten en stoelbekleding bestuurdersstoel vervangen. Kost ook weer het nodige. Daarnaast ga ik meer rijden. Nu zo'n 33.000 straks rond de 40-42.000 per jaar. Moet dus naar een diesel wat zeker geen straf is!
Gisteren even bij de dealer geweest voor een jong gebruikte C30/S40/V50 1.6 D.
Persoonlijk vind ik de C30 een verschrikkelijk gave auto, als sinds de introductie. Alleen ik heb 2 kinderen, waarvan de oudste bijna 15 en 1.80m :? . Als ze eenmaal zitten, hebben ze naar eigen zeggen evenveel/weinig beenruimte als in de S40. Daarnaast zitten ze alleen bij mij in de auto (achterin) als we op vakantie gaan. Praktisch gezien moet nu zomers ook de box op het dak, verder niet zo'n probleem. Boodschappen worden niet met deze auto gedaan. Toch knaagt er iets dat het misschien niet verstandig is....?
Het bij te betalen bedrag is gelijk, beide auto zijn van 2010. De V50 heeft 15K meer gelopen en heeft RTI en is Barents Blue.
De C30 is zilver, met bodykit en leer. Beide staan op 17". Wegenbelasting en onderhoudskosten zijn het zelfde. C30 misschien iets zuiniger? Verzekering C30 iets voordeliger, maar goed dat is centen werk. Heb diverse V50's gehad, dus een C30 is weer eens wat anders

Wat denken jullie? Iemand met C30 ervaring icm 2 'pubers' :smilecolros: ??
De C30 nemen of toch maar weer een V50, kom er zelf even niet uit :oops: .