Chippen van s60

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Erwin.
1st Gear member

Beste volvoliefhebbers,

Van de week krijgen wij de nieuwe s60 2007 model.
Nu ben ik mijn vader aan het overhalen om er een chip in te laten zetten van rica.

http://www.chiptuning.nl/226806/wcauto. ... &Model=594

Is dit aan te raden? van 180pk naar 225pk is namelijk wel erg aantrekkelijk.
En wat zijn de voor/nadelen ervan?

mvg,

Erwin
menjo
7th Gear member

Even de zoekfunctie gebruiken is al heel veel over geschreven.

Het kan prima, maar met garantie dingen kan je wel grote problemen krijgen. En je zal maar net een maandagmorgen model hebben.
liquid_force
6th Gear member

mijn S60 2.5T zal gechiped gaan worden door de zweedse firma BSR (www.bsrab.se) en van die firma weet ik dat ze niet op het randje gaan zitten. Zij leveren voor jullie 2.0t een 228pk met 328Nm optie. Rica doet 225pk met 360Nm ...

Ik dacht trouwens dat Rica ook niet de chip vervangt, maar het Motormanagement herprogrammeerd. Het voordeel van BSR is dat zij de tuningssoftware in een box leveren (PPC) die je aan je ODB2 hangt en de originele software eerst download waarna je de getunede software inlaadt. Zo kun je als je de auto verkoopt de software weer resetten naar de originele, en je nieuwe auto weer tunen :)
menjo
7th Gear member

Klopt weer niets van die Rica grafieken trouwens.
Erwin.
1st Gear member

Wat is de prijs van het chippen bij BSR??
liquid_force
6th Gear member

Erwin. schreef:Wat is de prijs van het chippen bij BSR??
listprice is 7900Sek(incl. BTW) zeg maar een 850 euri, maar ik kan het voor 7000Sek (incl. BTW) krijgen. Mocht je een nederlands bedrijf hebben kun je er 25% BTW afhalen :)
NOS
7th Gear member

Er is al veeeeel over geschreven, dus kijk gewoon eens in die topics. Opzich heb je het niet nodig maar leuk is het wel. Fasttech is trouwens ook een goede (herschrijven je programma).Levert BSR ook in Nederland?
liquid_force
6th Gear member

NOS schreef:Levert BSR ook in Nederland?
ik lever inderdaad ook BSR in nederland, verzending kan via aangetekende post, of zelfs met DHL/UPS :)
NOS
7th Gear member

aha
Erwin.
1st Gear member

en elk erkende volvo dealer kan dit dan ook erin zetten?? Ik weet echt niet hoe dat allemaal in elkaar zit met die chips enzo. Maar het is wel de snelste oplossing voor een hoop meer vermogen.
liquid_force
6th Gear member

onder je dashboard zit een stekker aansluiting (links onder bij de S60), daar steek je de stekker van de PPC (het kastje van BSR) in, het systeem geeft zelf aan dat de ok de <enter> toets moet drukken, hij download de originele software naar de PPC, daarna weer bevestigen met <enter> om de BSR software in te laden. Zodra de PPC aangeeft dat je kunt loskoppelen trek je de stekker eruit ...

zo simpel dat iedereen het kan doen :) check HIER maar eens :)

PM me anders je postcode eens, dan kan ik kijken wat de totaalprijs is inclusief shipping :)
buddo
3rd Gear member

liquid_force schreef: zo simpel dat iedereen het kan doen :) check HIER maar eens :)
Wow... das simpel... maar nu de vraag: is het goed spul? Doet het wat het moet doen? Geen extra benzineverbruik? Betrouwbaarheid?

Wat kost zo'n dingetje voor een T5 (2001) --- 870 Euro ongeveer
En hoeveel vermogen/koppel krijg je er dan bij --- 299 pk/408 nm wordt het.
En de prijs is inclusief zo'n mooi logo'tje voor op de auto --- nee dus... kost 6 euro extra
NOS
7th Gear member

Erwin. schreef:en elk erkende volvo dealer kan dit dan ook erin zetten?? Ik weet echt niet hoe dat allemaal in elkaar zit met die chips enzo. Maar het is wel de snelste oplossing voor een hoop meer vermogen.
NEE. Volvodealers willen meestal niks van chiptuning weten. Daarvoor zijn 'chippers'

liquid_force
is dat wel verantwoord voor je motor?
liquid_force
6th Gear member

buddo schreef:Wow... das simpel... maar nu de vraag: is het goed spul? Doet het wat het moet doen? Geen extra benzineverbruik? Betrouwbaarheid?

Wat kost zo'n dingetje voor een T5 (2001) --- 870 Euro ongeveer
En hoeveel vermogen/koppel krijg je er dan bij --- 299 pk/408 nm wordt het.
En de prijs is inclusief zo'n mooi logo'tje voor op de auto --- nee dus... kost 6 euro extra
BSR doet al sinds 91 aan tuning van motormanagement systemen, benzineverbruik gaat zelfs naar beneden omdat de motor beter wordt aangestuurd dan met de originele settings.
Betrouwbaarheid blijft hetzelfde met een soortgelijke rijstijl, als je natuurlijk elke pk eruit probeerd te persen zal de betrouwbaarheid minder worden, maar dat is met elke vorm van tuning zo.

Dat logootje krijg je er gewoon bij hoor :) En de prijs die jij noemt is de list prijs. daar is normaliter wel wat mee te doen. En als er bijvoorbeeld 10 mensen zijn die een PPC willen kan er zeker nog wat leukers met de prijs gedaan worden.

//LqF
XC70 OR
2nd Gear member
Contacteer:

Ik heb voor mijn D5 een chip gekocht van In motion uit Oostenrijk.
Ook deze halen niet het uiterste uit de motor, goede referenties gelezen.
Ik heb de kale SMD hip gekocht en zelf ingesoldeerd, maar ja da's mijn hobby/beroep.

http://www.tuning-chip.at/

Ze verkopen de chips via Ebay.de voor ..... ik noem het bedrag maar niet want dan gaat iedereen zeggen dat het niets kan zijn.
Nou ik zal jullie even uit de droom helpen, het chippie dat iedere chipper plaatst kost maar € 5,- je betaald voor de software.(het is een 28F400)
Ik vind dat sommige chippers wel wat veel vragen voor hun software.
XC90 D5
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
liquid_force
6th Gear member

daar heb je nou precies het verschil :)

Jij moest een andere chip insolderen, bedrijven als Rica en BSR (en nog een aantal anderen) veranderen NIET de hardware, maar alleen de software ... en dat is later bij het verkopen/inleveren van je voiture weer eenvoudiger.
menjo
7th Gear member

Heeft dat BSR ook iets voor de phase 2 T4? (B4204T5) Kan het op hun site niet vinden.
liquid_force
6th Gear member

menjo schreef:Heeft dat BSR ook iets voor de phase 2 T4? (B4204T5) Kan het op hun site niet vinden.
natuurlijk hebben ze DAT :)
XC70 OR
2nd Gear member
Contacteer:

Liquid force, leg eens uit wat er eenvoudiger is!
Ik kan mijn originele chip ieder moment weer terug zetten, een half uurtje werk.
De software zit nl in de "chip" dat is een EEPROM, niets meer en niets minder.
Er wordt heel ingewikkeld gedaan over die "chip" maar dat is gewoon zeg maar de harde schijf van de motor unit.

Er wordt door een aantal tuning leveranciers heel ingewikkeld gedaan over 4MB software, beetje poes-pas en blabla er bij en het moet € 800 a € 1250 kosten.
Naar mijn mening is dat veel te veel.
XC90 D5
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
liquid_force
6th Gear member

een half uurtje werk voor jou misschien, voor de meeste mensen hier zal solderen in je motormanagement systeem niet een dagelijkse activiteit zijn, welke ze liever ook niet zouden willen doen.

800-1250 euri ... tja: als je kijkt wat voor ontwikkelings- en personeels-kosten er in dat 'stukkie software' zitten ... dan vind ik dat niet zo raar.

en is jouw XC70 op de rollenbank geweest? Ben benieuwd naar de feiten van jouw chip qua perfomance verbetering en brandstof verbruik.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”