mijn v 40 2.0 turbo met 210 000 kilometer kreeg onderweg op vakantie
nukken. de garage constateerde geen compressie op 1 cylinder. thuis kop eraf en inderdaad 1 uitlaatklep was echt stuk af. kop laten reviseren maar nu wil ik hem weer in elkaar zetten maar er staan op de tandwielen van de nokkenas nergens merk tekens en de tandwielen kun je zelfs nog stukje verdraaien op de nokken as weet iemand hoe dit weer in elkaar moet?
hoe kun je nokkenassen op tijd zetten
-
- 7th Gear member
aan de andere kant van de nokkenassen zitten gleuven,daar is gereedschap voor om die in lijn te zetten met de cilinderkop(9995452 is het gereedschapnummer),maar je kunt er natuurlijk ook iets anders op verzinnen om die te blokkeren.
Ik weet niet waar je woont,rij anders maar keer langs,dan kun je het wel van me gebruiken het gereedschap en de uitleg daarbij geven.
Het is een secuurwerkje het afstellen van de nokkenassen en de distributie,als het fout gaat heb je weer veel schade.
Ik weet niet waar je woont,rij anders maar keer langs,dan kun je het wel van me gebruiken het gereedschap en de uitleg daarbij geven.
Het is een secuurwerkje het afstellen van de nokkenassen en de distributie,als het fout gaat heb je weer veel schade.
-
- 7th Gear member
de gleuven zitten uit het midden op de nokkenassen.
bij de inlaatnokkenas komt het meeste materiaal onder en bij de uitlaatnokkenas boven.
ze dus niet gelijk zetten,want dan klopt het niet.
gebruik de goeie orginele volvokit om het nokkenasdeksel te monteren,dus geen dikke pakkingkit,want dat gaat overal tussen zitten en puilt te veel uit aan de binnenkant van het deksel,vergeet de vier rubberringen om de bougiegaten niet te monteren.
monteer gelijk met het deksel de keerringen.
gebruik nieuwe kopbouten.
voor je de kop monteerd,eerst het merkteken van de krukas gelijk zetten met het teken op de oliepomp.
tandwielen op de nokkenassen monteren en de merktekens ongeveer gelijk zetten met de tekens op het deksel.
riem en spanrol monteren,spanrol spannen en daarna de boutjes van de nokkenastandwilen vastzetten.
welk bouwjaar is de auto?
als je een variabel tandwiel hebt ,dan wordt het verhaal iets anders.
bij de inlaatnokkenas komt het meeste materiaal onder en bij de uitlaatnokkenas boven.
ze dus niet gelijk zetten,want dan klopt het niet.
gebruik de goeie orginele volvokit om het nokkenasdeksel te monteren,dus geen dikke pakkingkit,want dat gaat overal tussen zitten en puilt te veel uit aan de binnenkant van het deksel,vergeet de vier rubberringen om de bougiegaten niet te monteren.
monteer gelijk met het deksel de keerringen.
gebruik nieuwe kopbouten.
voor je de kop monteerd,eerst het merkteken van de krukas gelijk zetten met het teken op de oliepomp.
tandwielen op de nokkenassen monteren en de merktekens ongeveer gelijk zetten met de tekens op het deksel.
riem en spanrol monteren,spanrol spannen en daarna de boutjes van de nokkenastandwilen vastzetten.
welk bouwjaar is de auto?
als je een variabel tandwiel hebt ,dan wordt het verhaal iets anders.
-
- 7th Gear member
Gelukt inmiddels?
-
- Starter
JA LOOPT WEER ALS ZONNETJE
HAD DE KOP NAAR REVISIE BEDRIJF GEBRACHT MET ALLES ER NOG OP EN DIE HADDEN HEM HELEMAAL GESTRIPPED ZODAT DAT WE HET SPOOR FF BIJSTER WAREN VERDER HOOP PROBLEMEN GEHAD OM JUISTE ONDERDELEN TE KRIJGEN KOPPAKKING MET MINDER GATEN KERING VOOR NOKKENAS DIE NIET PASTE EN NOG HOOP DEDONDER MAAR UITEINDELIJK TOCH VOOR MEKAAR
NOG BEDANKT
HAD DE KOP NAAR REVISIE BEDRIJF GEBRACHT MET ALLES ER NOG OP EN DIE HADDEN HEM HELEMAAL GESTRIPPED ZODAT DAT WE HET SPOOR FF BIJSTER WAREN VERDER HOOP PROBLEMEN GEHAD OM JUISTE ONDERDELEN TE KRIJGEN KOPPAKKING MET MINDER GATEN KERING VOOR NOKKENAS DIE NIET PASTE EN NOG HOOP DEDONDER MAAR UITEINDELIJK TOCH VOOR MEKAAR
NOG BEDANKT
-
- Starter
te vroeg gejuiched? mijn vriendin heeft al paar ritjes gereden en geeen klachten ik heb auto ff gewassen gister en denk zal ik ook nog even stukje rijden maar dan ff beetje gas geven wat blijkt? als ik door trek tot 4000 toeren zeg maar is het 1 witte roompluim van olie? uit de uitlaat zodra ik gas terug geef is het over en als ik normaal rijdt is er niks aan de hand en nog maals hij loopt als naamachine heb ff de motorkap omhoog gehad en aan de achterkant van blok komt stationair wel wat rook uit leiding die naar turbo loopt stalen leiding die verbonden wordt door rubber stukje ? las net ergens retour leiding voor olie van turbo
misschien heeft u idee wat dat kan zijn
misschien heeft u idee wat dat kan zijn
- Iroll
- 6th Gear member
Witte rookpluim is iig geen olie, dat zou blauwe of zwarte rook geven. Wit is afkomstig van water. Doet ie het ook als de motor goed warm gereden is? Zou gekomen kunnen zijn door het wassen, water op de uitlaat, condens in de uitlaat bijv. Geen koelvloeistof verlies?
-
- 4th Gear member
Draai de olie dop eens eraf, wat zit er nu in de motor?
In het ergste geval 'caramel'. Dan is de kvs bij je olie gekomen...
In het ergste geval 'caramel'. Dan is de kvs bij je olie gekomen...
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
-
- 7th Gear member
leiding aan de onderkant van de turbo loshalen met twee boutjes,nieuwe O-ring monteren en zonder vloeibare pakking weer netjes terug monteren..ook het bovenste pakkinkje vervangen natuurlijk.