Dan suggereer je dat vrachtwagens ook dat probleem hebben, ook deze groep hebben lampen hoger dan mijn V70.sgt.flippy schreef:Gewone lampen kunnen ook ontzettend verblindend zijn, en op die moment vraag ik me dan af of het nu werkelijk verschil uitmaakt dat ik verblind werd door een halogeen lamp of een xenon lamp.Schorpioen schreef:Totdat je iets in de achterbak legt en/of iemand meeneemt, dan staan de koplampen weer te hoog omdat 99% van de bestuurders vergeet om de koplampen handmatig naar beneden stellen.sgt.flippy schreef:Die verblinding naar anderen is een kwestie van de lampen afstellen.
Om die reden is het ook sinds 01-01-2007 verplicht om bij Xenon verlichting ook koplampsproeiers en een automatische hoogte instelinrichting te hebben.
Wat vele ook vergeten is dat de koplampunit goedgekeurd moet zijn voor Xenon lampen.
Dus simpelweg een Halogeen lampje verwisselen voor een Xenon is er niet bij.
Veel OEM xenon verlichting is ook verblindend, omdat het systeem niet snel genoeg werkt, of vaak bij SUV's die zowiezo hoger zijn en waarbij het dus onmogelijk is perfect af te stellen.
Ik word nooit verblind door vrachtwagens, wel regelmatig door auto's die de koplampen te hoog hebben staan.
Als ze dan ook nog xenon hebben wordt het helemaal lastig.
Mijn oem xenon zie ik direct verstellen als ik een drempel of kuil tegen kom..