Startprobleem S70 1997 2.5TDI

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Ik begin bij het begin, mijn V70 zn accu was volledig plat, dus wou ik die terug opladen via mijn S70, maar heb dit verkeerd aangepakt, ik heb de lege in de S70 gestoken en afgetapt van de S70, dit omdat de V70 nu niet thuis staat, maar in panne op een parking... want met startkabels ging het toen ook al niet direct. die batterij is 6 maand oud, zou vreemd zijn als die al kapot is. en terwijl dit proces bezig was heb ik het condenswater uit de brandstof filter gelaten, omdat dit 1e keer was, ging dit niet echt zoals het moest, rubberen rondeltje naar beneden gevallen, schroefdop in het emmertje, en de diesel bleef maar komen. Toen wou ik de wagen starten, en dat ging niet, dan mijn pa zijn S80 met startkabels aangehangen, toen starte de S70 direct en bleef draaien, maar toen ik de startkabels terug in juiste volgorde afnam, stopte de motor met draaien, terug startkabels eraan, S80 gas laten geven, maar hij wil niet meer starten. iemand heeft me dan batterijoplader geleend, waarmee je vanalles batterijen kan opladen tot 24V... maar tot op heden nog geen start. ik heb ondertussen op het forum gezocht naar oplossingen, had in een topic gelezen dat als er lucht in de brandstoffilter zit, je ook niet kan starten... zou dit nu het probleem kunnen zijn, omdat ik wel denk ik 2 dl diesel in dat emmertje had. ik ben mss ook wat stom geweest om dit te doen met een dieseltank die bijna leeg is (15L). Mn pa zegt dat het de alternator kan zijn of de gloeibogies, maar voor de problemen door die stomme V70 batterij en brandstoffilterprocedure, starte mijn S70 altijd direct en goed. ik zit ook al te denken dat ik mss met die startkabels een kortsluiting heb veroorzaakt op de alternator, maar dan nog, als het de alternator is, dan gaat de wagen toch ook starten, en dan krijg je normaal een lampje met batterij, wat er op kan duiden dat de dynamo niet bij laadt of batterij mankeert, zo staat het toch in de handleiding.
sbv
6th Gear member

Stijn,

Kan het zijn dat je misschien even moet wachten of dat je brandstof filter leeg is, deze zal nu eerst vol moeten geraken door een tijdje doorstarten totdat er weer diesel terug in het filter zit en dan ook weer naar de motor toe.
Ik weet weinig van de 2.5d, mar ben even zo aan het bedenken

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

ik heb al veel doorgestart, mn orginele batterij ligt sinds 10u vanmorgen nog aan de lader, maar is er wel es af geweest 10min om te proberen, dan tot nu (17:47) terug aant opladen. hij wil altijd precies gaan starten, maar het lukt niet, mn pa had het idee om hem in gang te duwen, maar hier is het niet mogelijk wegens te druk op de baan, en de huidige positie van de S70 laat het ook niet toe (onstabiele ondergrond op gras en helling en tussen 2 obstakels. heb hem ook proberen starten met beide sleutels die ik heb, heb ook al dingen gelezen over de immobilizer ring. ik ga straks nog eens op vida eens op zoek naar eventuele info hierrond.
sbv
6th Gear member

Als je de S80 er eens aan zet met de startkabels op de batterij van de S70. Batterij in de auto en aangesloten. Vervolgens de S80 wel met draaiende motor en dan een tijdje proberen door te starten met de S70. Ik weet niet of er eventueel een handmatige aanzuiging van de brandstof is, vermoedelijk niet.

belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Hebben we gisteren al geprobeerd tot 1 van de startkabels begon te roken.
sbv
6th Gear member

batterij van de S80 er tijdelijk even in doen ?

Als kabel gaat roken is deze te dun. Zijn het wel kabel voor een diesel ?

belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Hoi Sander,
dat wil mn vader niet, en ook die batterij is gans anders, die en moeilijk eruit te monteren, het is een S80 van 2007, die batterij zit weggewerkt onder het schutbord... maar mn pa is bang dat ik zn auto anders omzeep help.
de startkabels zelf zijn voor diesels, heb daar zeker op gelet bij de aankoop er van in de Gamma, ik heb ze al regelmatig gebruikt voor de V70 te kunnen starten via de S70, meestal gelukt, tot dit weekend...
Ramon&Ramon
7th Gear member

startkabels van de Gamma,daar kun je dus geen diesel mee starten,je zegt het zelf al.er komt rook uit.een veel gemaakte fout dus bij de starthulp.
goeie kabels zijn stuk dikker en stuk duurder.
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Nogtans stondt het op de verpakking, met het maximum CC waarde voor diesel, en max CC waarde voor mazout. Ondertussen is de man van de lade rkomen kijken, die heeft een moersleutel gepakt en tijdens het starten wat zitten sleutelen, en blijkbaar komt er geen diesel door, het zal dus allemaal met die filter te maken hebben, ik zal daar teveel uit laten lopen hebben, doordat het draaiwiel in de opvangemmer was gevallen, en ik niet tijdig het kon er terug opdraaien, er is zo een 2dl diesel in de emmer gelopen.
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Hallo,
goed nieuws, hij draait terug, de persoon van de acculader, die ook wat van mechaniek kent, heeft beetje gesleuteld en terug Diesel in de brandstoffilter gegoten, en na beetje doorstarten schoot de motor terug in gang. Het had dus eigenlijk niks met de accu's te maken, maar door het teveel aflaten van brandstoffilter.
volvonuts
2nd Gear member

dus nu gewoon blijven rijden er mee, want anders staat hij strax weer voor een langere tijd vast.
en dan heb je nu ook gelijk een goede accu achter de hand als de gene die er nu in zit het begeeft.
En dat filter niet te veel wisselen whahaha, dan weet je zeker dat je nooit meer stil zal staan door een te kort aan brandstof.
sbv
6th Gear member

belgian-tsm schreef:Hallo,
goed nieuws, hij draait terug, de persoon van de acculader, die ook wat van mechaniek kent, heeft beetje gesleuteld en terug Diesel in de brandstoffilter gegoten, en na beetje doorstarten schoot de motor terug in gang. Het had dus eigenlijk niks met de accu's te maken, maar door het teveel aflaten van brandstoffilter.
Mooi dat de auto het weer doet nu.
Op naar de V70 maken

belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Wat er nu wel is, bij de S70, maar ik denk dat dit is omdat de koppen wat vuik en smerig zijn en de bjorns ook, dat is dat de min slecht contact heeft en ik dus regelmatig uitval krijg door de trillingen, vooral als ik wil starten geeft dit problemen. en altijd bij de - als ik tijdens het rijden een slecht contact heb, krijg ik dan normaal geen lampje?
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”