Verlagen van een V50 2.0

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Patrick50
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.09.2011 - 22:58
Locatie: Amsterdam

Ik ben de trotse eigenaar van een Volvo V50 2.0 uit 2007. (180.000km op t klokkie)
Momenteel zitten daar 16" lichtmetalen velgen onder, maar ik zou daar graag wat groters onder willen (mogelijk 18" 215-45-R18) in combinatie met een verlagingsset.

Ik vraag me af heeft iemand hier ervaring mee?
Het is voor mij van belang dat ik niet al mijn rijcomfort kwijtraak (dus niet snoeihard), maar dat het er wel een stuk strakker en sportiever uitziet.
zat zelf aan 3,5cm verlaging te denken.

Welke verlagingsset kunnen jullie me aanraden!? Best prijs/kwaliteit verhouding. Kan ik het beste gaan voor een set veren of veren+dempers (gezien het aantal km op de teller of comfort)?

Dit soort dingen.
Ik hoor graag van jullie!
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10622
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ik zeg neem contact op met Alwin, nickname iets met V50D5R of zoiets. Als er iemand is die je iets over verlagen van een V50 kan vertellen dan is hij het wel.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27339
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Onder mijn ex-V50 heb ik met Bilstein B4 dempers gereden en 3cm verlagingsveren van Intrax.
Eerst met de standaard dempers gereden, maar nadat er eentje is gaan lekken gekozen voor de genoemde Bilstein's.
Ook zat er 18 inch onder met 235/40/18 banden en heb nooit iemand over het comfort horen klagen, dit was nog prima te doen :)

Afbeelding

Afbeelding
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Patrick50
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.09.2011 - 22:58
Locatie: Amsterdam

Mannen, dank voor de reacties!
ziet er goed uit fredhead....3cm is ook niet gek. Waarschijnlijk doe ik er goed aan om dan ook de dempers te vervangen.

@hans: ik ga die Alwin van je even zoeken.....

een andere optie die ik had bedacht was een V-maxx schroefset (3cm-6cm) in combinatie met 17inch velgen AEZ Valencia Dark. (205/50/17 93W)

Is dat wat!?
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27339
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

V-Maxx...... brrrrrrr :-# =; [-X

Spaar alsjeblieft door voor een betere set dan dat, behalve spijkerhard is de kwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
ewing
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34

Ik heb dezelfde verlagingsveren als Ferdi had onder zijn V50 met 17" Sagitta-velgen met bandenmaat 205/50. Zie hier een paar pics:

Afbeelding
Afbeelding

V-Maxx schroefset zou ik, zoals Ferdi ook al aangeeft, mijden. Dan verlies je echt alle comfort.
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Patrick50
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 23.09.2011 - 22:58
Locatie: Amsterdam

Ook niet verkeerd zo, maakt m toch wel een stuk strakker zo'n verlaging. duidelijk v-maxx gaat m niet worden dus..
Iemand dan ervaring met andere schroefveren, die wel goed zijn...
weitec misschien of KW? (en wat zijn de prijzen daarvan?).

Dank alvast!
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27339
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

K&W zijn kwalitatief gezien erg goed, ook kan je (afhankelijk van het budget) kiezen voor een set die zowel in rijhoogte als in hardheid verstelbaar is.
Reken alleen op een vanafprijs van 800 tot 1000 euro, Weitec zal iets goedkoper zijn
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
V50-Mart
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42

mooi hoor maar erg duur idd.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
Gebruikersavatar
dke
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 18.05.2006 - 00:35

Ben ook aan het twijfelen om de V50 te verlagen. Had eibach (Eibach prokit veren) in de gedachten, maar heeft er iemand hier ervaring mee. Heb van iemand horen zeggen dat het comfort bijna gelijkaardig is aan de std veren, alleen was dit wel op een bmw.

@ewing/fredhead Hoe is de auto als deze volgeladen is. Raakt hij het einde van de std schokdempers niet tijdens het rijden?
Gebruikersavatar
rona222
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 26.06.2007 - 09:02
Locatie: Antwerpen

Vind een verlaagde heel mooi, maar wat met het aantal groeiende (soms zeer hoge) verkeersdrempels.... Zie regelmatig schade aan bumpers door die misbaksels.
XC60 D4 181 PK (Black Sapphire metallic) R-Design
V60 D3 136 PK (Bright Silver metallic) MY 2014
V60 1.6D Start & Stop (saville grey) momentum, motion, MY2012
V50 1.6D Start & Stop | black sapphire metallic | Business Pack | MY10
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27339
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

dke schreef:Ben ook aan het twijfelen om de V50 te verlagen. Had eibach (Eibach prokit veren) in de gedachten, maar heeft er iemand hier ervaring mee. Heb van iemand horen zeggen dat het comfort bijna gelijkaardig is aan de std veren, alleen was dit wel op een bmw.

@ewing/fredhead Hoe is de auto als deze volgeladen is. Raakt hij het einde van de std schokdempers niet tijdens het rijden?
Ik had hier geen last van.
De verlagingsveren zijn iets stugger en in combinatie met de Bilstein B4 schokbrekers die ik had zorgde dit ervoor dat het perfect ging
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
dke
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 18.05.2006 - 00:35

Dus als ik enkel de veren verander en met 4 in de auto plus een volgeladen koffer zou geen probleem mogen geven.
Velgen ga ik niet direct veranderen 17" (Z) en 16" (W).
Iemand ervaring met de eibachs (eibach pro kit) onder een v50?
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”