Hallo,
Ik ben een redelijke leek waar het om autos en motor management gaat maar af en toe vind ik het prettig om te weten of alles nog redelijk in orde is zonder dat ik weer eens naar een garage toe moet. Op het moment heb ik een euvel met ernstig inhouden bij warm weer (zie ander topic). Het lijkt me handig wanneer dit voorkomt dat ik kan achterhalen wat er aan de hand is. De garage heeft tot nu toe niets kunnen ontdekken omdat de weersomstandigheden niet voorhanden waren.
Kortom... werkt dit apparaat en kan een leek hier informatie uit halen?
Dit is de link: KLIK HIER
Heeft iemand ervaring met een OBD2 diagnose apparaat NX200
- roadrage
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 09:50
link werkt niet
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
hlemmens schreef:Hallo,
Ik ben een redelijke leek waar het om autos en motor management gaat maar af en toe vind ik het prettig om te weten of alles nog redelijk in orde is zonder dat ik weer eens naar een garage toe moet. Op het moment heb ik een euvel met ernstig inhouden bij warm weer (zie ander topic). Het lijkt me handig wanneer dit voorkomt dat ik kan achterhalen wat er aan de hand is. De garage heeft tot nu toe niets kunnen ontdekken omdat de weersomstandigheden niet voorhanden waren.
Kortom... werkt dit apparaat en kan een leek hier informatie uit halen?
Dit is de link: KLIK HIER
daar heb je dus niks aan..zonde van je geld..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ben je met je probleem bij een dealer geweest?
Of bij een universeel bedrijf.
Het moet toch niet zo moeilijk zijn het probleem op te sporen lijkt mij.
Of bij een universeel bedrijf.
Het moet toch niet zo moeilijk zijn het probleem op te sporen lijkt mij.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 21.08.2011 - 20:18
Bij een Volvo garage (officieel) en het is niet te traceren onder normale omstandigheden (<25gr.C). Inmiddels nogal wat geld gestoken in onderzoeken die niets opleveren
. Ik dacht als ik zo'n ding heb en het euvel doet zich voor dan kan ik 'm gelijk er aan hangen... of is dit erg naïf?

-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 21.08.2011 - 20:18
Dit zou de link moeten zijn: KLIK
of probeer deze: http://goo.gl/wqqjC
Mods break
Nogmaals de heeeeeeeeeeeeele laaaaaaaaaaaaaaaaaaaange link vervangen door de [ur=linkadres ] KLIK HIER[/url]
en de link blijft dood.
Kennelijk staat Conrad linken op deze manier niet toe.
of probeer deze: http://goo.gl/wqqjC
Mods break
Nogmaals de heeeeeeeeeeeeele laaaaaaaaaaaaaaaaaaaange link vervangen door de [ur=linkadres ] KLIK HIER[/url]
en de link blijft dood.
Kennelijk staat Conrad linken op deze manier niet toe.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 06.09.2011 - 09:30
O jee, dat is te nieuw voor me. Rij zelf in een V70R van 99 en gebruik Volfcr met VAG-KKL interface om OBD2 uit te lezen.
Misschien is dit iets voor je?
Of deze en anders misschien deze wel
Een beetje spit- en graafwerk loont vaak!
EDIT: mods bedankt voor de hint ivm lange links, weet nu eindelijk hoe ze af te korten
Misschien is dit iets voor je?
Of deze en anders misschien deze wel
Een beetje spit- en graafwerk loont vaak!
EDIT: mods bedankt voor de hint ivm lange links, weet nu eindelijk hoe ze af te korten
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
[CursusMode]hlemmens schreef:Dit zou de link moeten zijn: KLIK
of probeer deze: http://goo.gl/wqqjC
Mods break
Nogmaals de heeeeeeeeeeeeele laaaaaaaaaaaaaaaaaaaange link vervangen door de [ur=linkadres ] KLIK HIER[/url]
en de link blijft dood.
Kennelijk staat Conrad linken op deze manier niet toe.
Bij Conrad vind je op de produktpagina aan de rechterkant de optie "Directe productlink". Als je daar op klikt, dan zie je de link die je kunt gebruiken om te deeplinken vanaf een forum ofzo.
Deze dus: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=857657

[/CursusMode]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 21.08.2011 - 20:18
@dbs1 Dank voor de links! Blijkt dat de genoemde OBD's prima geschikt zijn vorr de benzine uitvoeringen maar beperkte mogelijkheden hebben bij de D's. Het uitlezen van fouten zou wel voldoende moeten zijn.
Is het aansluitpunt onder de motorkap of in het cabine-gedeelte?
Is het aansluitpunt onder de motorkap of in het cabine-gedeelte?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
links onder het dashboard
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Als je zo`n goedkoop uitlees apparaat gaat kopen dan krijg je daar spijt van. Ik heb er zelf (kuch) ervaring mee.
Bij de D5 (die ik zelf ook heb) is er bijna niets uit te lezen. Zelfs een storing resetten wil niet.
Geef dan iets meer uit en koop een apparaat waar je echt wat aan hebt als je zelf storing wilt gaan zoeken.
Ik heb je een Pm gestuurd met info
Bij de D5 (die ik zelf ook heb) is er bijna niets uit te lezen. Zelfs een storing resetten wil niet.
Geef dan iets meer uit en koop een apparaat waar je echt wat aan hebt als je zelf storing wilt gaan zoeken.
Ik heb je een Pm gestuurd met info
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Uiteraard gun ik jou een blik in de geheimen van het hedendaagse motormanagement alleen de vraag is of je als 'leek' iets kunt met die foutmeldingen.hlemmens schreef: ......Ik ben een redelijke leek waar het om auto's en motor management gaat
Zomaar een voorbeeld van een twee foutmeldingen (in dit geval van een S80 2.0 T)
ECU ECM with code 3503
ECM-3503 Misfire, at least one cylinder
ECM-3503 Misfire, at least one cylinder. Catalytic converter damage
ECM-3503 Misfire, at least one cylinder. Emissions impact
ECM-3503 Misfire, at least one cylinder. Emissions impact / catalytic converter damage
ECM-3503 Misfire, at least one cylinder. Start up
ECM-3503 Misfire, catalytic converter damage. Misfire cyl 1
ECM-3503 Misfire, catalytic converter damage. Misfire cyl 2
ECM-3503 Misfire, catalytic converter damage. Misfire cyl 3
ECM-3503 Misfire, catalytic converter damage. Misfire cyl 4
ECM-3503 Misfire, catalytic converter damage. Misfire cyl 5
ECM-3503 Misfire, catalytic converter damage. Misfire, at least one cylinder
ECM-3503 Misfire. Cylinder 1
ECM-3503 Misfire. Cylinder 2
ECM-3503 Misfire. Cylinder 3
ECM-3503 Misfire. Cylinder 4
ECM-3503 Misfire. Cylinder 5
ECM-3503 Misfire. Multiple cylinders
of deze, ook een leuke
ECU ECM with code 6110
ECM-6110 Camshaft position control, intake. Slow
ECM-6110 Electric cooling fan relay. No signal. Intermittent fault
ECM-6110 Electric cooling fan relay. No signal. Permanent fault
ECM-6110 Electric cooling fan relay. Signal too high. Intermittent fault
ECM-6110 Electric cooling fan relay. Signal too high. Permanent fault
ECM-6110 Electric cooling fan relay. Signal too low. Intermittent fault
ECM-6110 Electric cooling fan relay. Signal too low. Permanent fault
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay low speed. Signal missing. Intermittent fault
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay low speed. Signal missing. Permanent fault
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay low speed. Signal too high. Intermittent fault
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay low speed. Signal too high. Permanent fault
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay low speed. Signal too low. Intermittent fault
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay low speed. Signal too low. Permanent fault
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay, low speed. Signal too high
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay, low speed. Signal too low
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay. Signal missing
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay. Signal too high
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay. Signal too low
ECM-6110 Engine cooling fan (FC). Signal too high
ECM-6110 Engine cooling fan (FC). Signal too low or signal missing
ECM-6110 Engine cooling fan. Signal missing
ECM-6110 Engine cooling fan. Signal too high
ECM-6110 Engine cooling fan. Signal too low
ECM-6110 Engine cooling fan. Temperature too high
Vertel me maar wat je gaat doen met deze kennis. De Volvo dealer vindt deze foutcodes ook wel en neem van me aan dat ook een goede monteur hier over na moet denken tenminste ik hoop dat hij dat doet en niet zonder meer alle onderdelen die worden genoemd gaat vervangen.........
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Voor eigen storingsdiagnose geeft het toch een richting Rob.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Jawel, dat is ook zo en ............... ik heb zelf ook een OBDII lezer van BSR (niet het huidige type maar het vorige)Thijs schreef:Voor eigen storingsdiagnose geeft het toch een richting Rob.
Ik bedoelde slechts te zeggen dat, laat ik het voorzichtig uitdrukken, 'minder technische mensen' er vaak teveel van verwachten.
En met de voorbeelden die ik gaf kun je in zoverre niet veel dat niet exact wordt aangegeven van dát onderdeel is defect maar je hebt een keuze uit vele mogelijkheden. Meestal zul je voor een complete diagnose of test uiteindelijk toch bij de dealer terecht komen. Maar als indicatie is een OBDII lezer zeker nuttig !
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Ik wil dit toch een beetje nuanceren. Ik heb wat printjes uit Vida ge-attached mbt de twee foutcodes die je als voorbeeld hanteert. Het geeft toch wel een aardig beeld van de mogelijke oorzaken.gsx750r schreef:Uiteraard gun ik jou een blik in de geheimen van het hedendaagse motormanagement alleen de vraag is of je als 'leek' iets kunt met die foutmeldingen.hlemmens schreef: ......Ik ben een redelijke leek waar het om auto's en motor management gaat
Zomaar een voorbeeld van een twee foutmeldingen (in dit geval van een S80 2.0 T)
ECU ECM with code 3503
ECM-3503 Misfire, at least one cylinder
ECM-3503 Misfire, at least one cylinder. Catalytic converter damage
ECM-3503 Misfire, at least one cylinder. Emissions impact
ECM-3503 Misfire, at least one cylinder. Emissions impact / catalytic converter damage
ECM-3503 Misfire, at least one cylinder. Start up
ECM-3503 Misfire, catalytic converter damage. Misfire cyl 1
ECM-3503 Misfire, catalytic converter damage. Misfire cyl 2
ECM-3503 Misfire, catalytic converter damage. Misfire cyl 3
ECM-3503 Misfire, catalytic converter damage. Misfire cyl 4
ECM-3503 Misfire, catalytic converter damage. Misfire cyl 5
ECM-3503 Misfire, catalytic converter damage. Misfire, at least one cylinder
ECM-3503 Misfire. Cylinder 1
ECM-3503 Misfire. Cylinder 2
ECM-3503 Misfire. Cylinder 3
ECM-3503 Misfire. Cylinder 4
ECM-3503 Misfire. Cylinder 5
ECM-3503 Misfire. Multiple cylinders
of deze, ook een leuke
ECU ECM with code 6110
ECM-6110 Camshaft position control, intake. Slow
ECM-6110 Electric cooling fan relay. No signal. Intermittent fault
ECM-6110 Electric cooling fan relay. No signal. Permanent fault
ECM-6110 Electric cooling fan relay. Signal too high. Intermittent fault
ECM-6110 Electric cooling fan relay. Signal too high. Permanent fault
ECM-6110 Electric cooling fan relay. Signal too low. Intermittent fault
ECM-6110 Electric cooling fan relay. Signal too low. Permanent fault
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay low speed. Signal missing. Intermittent fault
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay low speed. Signal missing. Permanent fault
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay low speed. Signal too high. Intermittent fault
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay low speed. Signal too high. Permanent fault
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay low speed. Signal too low. Intermittent fault
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay low speed. Signal too low. Permanent fault
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay, low speed. Signal too high
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay, low speed. Signal too low
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay. Signal missing
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay. Signal too high
ECM-6110 Engine cooling fan (FC) relay. Signal too low
ECM-6110 Engine cooling fan (FC). Signal too high
ECM-6110 Engine cooling fan (FC). Signal too low or signal missing
ECM-6110 Engine cooling fan. Signal missing
ECM-6110 Engine cooling fan. Signal too high
ECM-6110 Engine cooling fan. Signal too low
ECM-6110 Engine cooling fan. Temperature too high
Vertel me maar wat je gaat doen met deze kennis. De Volvo dealer vindt deze foutcodes ook wel en neem van me aan dat ook een goede monteur hier over na moet denken tenminste ik hoop dat hij dat doet en niet zonder meer alle onderdelen die worden genoemd gaat vervangen.........
Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.