Mijn Volvo 245 GLE van `92 met 355000km op de teller heeft de hik.
Als ik onder de motorkap met de hand het toerental iets verhoog dan zie je de motor soms hikken net of hij even geen vonk krijgt (motor kantelt dan iets) dat doet hij ook met hogere toerentallen .
Hij heeft net een grote beurt gehad alles is vernieuwd en ververst wat met een grote beurt nodig is.
Ook de verdelerkap/ rotor en bougiekabels zijn vernieuwd.
Wat kan de oorzaak zijn
Kan het de luchtmassameter zijn?
Wie heeft dit zelf ook al eens mee gemaakt.
Motor 245 B23F hikt.
- admiral
- 5th Gear member
Ik maar dan met mijn 82er 245 met K-jet injectie. De K van kl......te. en voor al op gas maar de laatste tijd ook op benzine, al van alles aan gedaan. Koud geen probleem maar warm doffe ellende als je bij het stoplicht staat te wachten of in de file staat. Motor schudt ook veel meer dan normaal en heeft regelmatig (om de zoveel seconden) een hik of meerdere snel achter elkaar. alles tot aan de rubber balg vervangen en nagekeken. Nog ff en ik heb een nieuwe motor erin. En dat is ook wat er gaat gebeuren ik heb een goede B230K liggen en die komt erin. Weg met de B21 K-jet.
Maargoed jou probleem kan een vacuum probleem zijn, spuit met remmenreiniger op alle slangen en injectors die mogelijk valse lucht aanzuigen. Verandert het motor toerental dan heb je de bron. Maar is jou auto niet uit te lezen trouwens volgens mij hadden die dat al toch
Maargoed jou probleem kan een vacuum probleem zijn, spuit met remmenreiniger op alle slangen en injectors die mogelijk valse lucht aanzuigen. Verandert het motor toerental dan heb je de bron. Maar is jou auto niet uit te lezen trouwens volgens mij hadden die dat al toch
-
- 2nd Gear member
Admiral bedankt voor je tips zal ze zeker nalopen.
Volgende week zaterdag heb ik een vrije dag dan zal ik hem bij mijn garage houder ook even laten uitlezen, maar hopen dat daar wat uitkomt
Hou je wel op de hoogte.
Balen van je eigen motor,maar hopen dat de B230K motor straks loopt als een zonnetje.
Volgende week zaterdag heb ik een vrije dag dan zal ik hem bij mijn garage houder ook even laten uitlezen, maar hopen dat daar wat uitkomt
Hou je wel op de hoogte.
Balen van je eigen motor,maar hopen dat de B230K motor straks loopt als een zonnetje.
- admiral
- 5th Gear member
Hij zat nog in een 244 waar ik uitvoerig mee heb kunnen rijden en een recente compressie test is ook gedaan dus ik heb goede hoop. En anders weet ik het ook niet meer dan wordt het einde volvo ben ik bang.igy schreef:Admiral bedankt voor je tips zal ze zeker nalopen.
Hou je wel op de hoogte.
- Vlood52
- 1st Gear member
Kijk ook nog even de stationer regel motortje na even loshalen slangen eraf en een stroomdraadje,dan heb je het apparaatje in handen vervolgens schoon spuiten met een busje remmen reiniger, monteren en klaar! euvel waarschijnlijk opgelost,succes!
Mart
- admiral
- 5th Gear member
Een stappen motor regelt de lucht toevoer als de motor koud is, als deze stuk is dan krijg je de motor niet aan. Maar hij kan ook bij warme motor een probleem geven in de vorm hoog laag in toeren te gaan draaien. Meestal is het einde oefening en is remmen reiniger een tijdelijke oplossing. Ik denk dat Igy het moet zoeken in de ontsteking en of de computer (onstekingsmodule)Vlood52 schreef:Kijk ook nog even de stationer regel motortje na even loshalen slangen eraf en een stroomdraadje,dan heb je het apparaatje in handen vervolgens schoon spuiten met een busje remmen reiniger, monteren en klaar! euvel waarschijnlijk opgelost,succes!
-
- 2nd Gear member
Helaas zijn we zaterdag niet zover gekomen, de benzinetank bleek net boven de felsnaad lek te zijn dus deze moet ook vervangen worden.
Maak morgen wel het gasklephuis en de luchtmassameter schoon.
De injectoren lekken in ieder geval niet.
Vraagje,
De ontstekingcomputer waar zit die??
Maak morgen wel het gasklephuis en de luchtmassameter schoon.
De injectoren lekken in ieder geval niet.
Vraagje,
De ontstekingcomputer waar zit die??
-
- 2nd Gear member
ECU's zitten rechtsboven de voeten vd bijrijder maar daar ga je weinig wijzer worden. Zowiezo hebben afzonderlijke B230F componenten weinig kuren, het zijn meest draadjes, slangetjes en stekkers die emmeren.
De LMM zou ik laten zitten, er zit een erg gevoelige platina draad in. Stappenmotor en gasklep wel goed schoonmaken. Kijk ook eens achter de motor naar een sensor die bovenin het koppelingshuis steekt, de bedrading begeeft het wel eens.
En plaats je oude kap, rotor en kabels terug als het sputteren daarna begonnen is
De LMM zou ik laten zitten, er zit een erg gevoelige platina draad in. Stappenmotor en gasklep wel goed schoonmaken. Kijk ook eens achter de motor naar een sensor die bovenin het koppelingshuis steekt, de bedrading begeeft het wel eens.
En plaats je oude kap, rotor en kabels terug als het sputteren daarna begonnen is
-
- 2nd Gear member
Ben naar een club sleuteldag geweest bij Carlo Smidt in Gemert, bij het na binnen rijden in de werkplaats riep de monteur al dat het de luchtmassameter was dat kon hij zo horen.
Dus andere luchtmassameter geplaatst, motor starten, zekering 6 verwijderen en weer plaatsen, rondje rijden even aan de diagnosekast en hij rijdt weer als nieuw.
Iedereen bedankt voor het mee denken.
Groet, Igy
Dus andere luchtmassameter geplaatst, motor starten, zekering 6 verwijderen en weer plaatsen, rondje rijden even aan de diagnosekast en hij rijdt weer als nieuw.
Iedereen bedankt voor het mee denken.
Groet, Igy