Motorlampje brandt.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

ga je nou zeggen dat een s60 met een hogere km stand troep is :twisted: haha, wat je nu op noemt is naar mijn mening onderhoud, en de ETM krijgt uiteindelijk iedereen met een volvo uit +-2001.

remmen zullen binnenkort vervangen worden samen met een grote beurt, voor ons scheelt het heel erg dat mijn oom ons onderhoud doet.., hij kan vrijwel alle reparaties doen dat scheelt op jaarbasis heel wat geld.

aan de prijzen te zien ben jij afhankelijk van de dealer?

we hebben juist een volvo gekocht vanwege de betrouwbaarheid en de vele km's die de blokken aan kunnen :D

ach, we zien wel hoe het gaat :wink:
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
EVV
5th Gear member

Ik dacht ook dat 180.000 niet veel was voor een S60, 2,5 jaar, 50.000km en 5000 euro aan onderhoud/reparaties verder begin ik daar toch aan te twijfelen. Zeker omdat er nog een lekkende airco compressor in zat plus dat de automaat duidelijk minder ging schakelen. Motorisch was de auto nog prima, geen olie of water verbruik en haalde nog ruimschoots de fabriekstop, daar had ik nog alle vertrouwen in.
Een gedeelte was inderdaad onderhoud, maar wel vervelend dat het allemaal tegelijk komt rond de 200.000. Ik was inderdaad afhankelijk van de dealer, waar ik geen problemen mee had, ben daar altijd goed geholpen.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

tja, als alles in 1 keer komt is altijd minder natuurlijk..., en je loopt ook nog leeg bij de dealer... (de laguna had reparaties die mijn oom niet kon doen, en moesten dus wel bij de dealer.....)

ach, we zien wel hoe het loopt, en de jouwe is natuurlijk ook al 2 jaar ouder.. :D
Gast

Laguna-S60 schreef:tegenwoordig krijg je al met de kleinste verbrandings fout een melding op het instrumenten paneel leuk al die electronische troep in de auto's maar soms :roll:
Dit is gewoon niet waar.
Als je een storingmelding krijgt is er toch echt wel wat mis gegaan. En resetten is gewoon uitstellen.
Dus ik heb zo mijn bedenkingen bij die pluim voor Volvo dealer Schaap.
Alleen maar omdat het WEER niets kost???? Laat hij AUB het probleem oplossen!
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

Ik zeg net, deze storing was anders dan de vorige keer!

als een auto 1x iets verkeerds meet gaan meteen alle lampjes branden, dus gaat hij weer branden en het blijkt dan weer DIE storing te zijn.

dan zoeken ze dan maar verder, op het moment vind ik het niet nodig om er meer geld in te gaan steken!!!

en voor de zoveelste keer: ik vind het gewoon netjes dat ze het gratis doen,
omdat we er nog geen cent hebben neer gelegd
als klant..., bij renault betaal je 33 euro, terwijl je
al 3 jaar klant bent.
945i
8th Gear member

En toch is het raar. :P Bij mijn auto gaat nooit een lampje op het dashboard branden, die heeft bijna 2x zoveel gelopen als die van jullie.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Bij mijn auto gaat nooit een lampje op het dashboard branden
Er zit dan ook helemaal niets aan die auto wat kapot zou kunnen gaan, toch? Svenska kvalität in optima forma, dan ben je al die lampjes immers niet nodig.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
blastaway
5th Gear member

945i schreef:En toch is het raar. :P Bij mijn auto gaat nooit een lampje op het dashboard branden, die heeft bijna 2x zoveel gelopen als die van jullie.
Je moet ook geen xenonlampjes in je dashboard doen! :-)
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
M@rcel
6th Gear member

945i schreef:En toch is het raar. :P Bij mijn auto gaat nooit een lampje op het dashboard branden, die heeft bijna 2x zoveel gelopen als die van jullie.
Na al die jaren zullen die lampjes wel gewoon kapot zijn... :twisted:
Gast

Laguna-S60 schreef:Ik zeg net, deze storing was anders dan de vorige keer!

als een auto 1x iets verkeerds meet gaan meteen alle lampjes branden, dus gaat hij weer branden en het blijkt dan weer DIE storing te zijn.

dan zoeken ze dan maar verder, op het moment vind ik het niet nodig om er meer geld in te gaan steken!!!
Ik blijf er bij er is wat mis is met de S60.
Het is absoluut niet normaal dat je zo vaak storingen hebt (volgens een ander topic, is dit blijkbaar niet de enige).

Het gratis resetten zie ik wel meer, omdat ze de oorzaak van de storing niet (snel) kunnen vinden.
Het is veelal een te kort aan tijd maar soms ook (on)kunde van de monteur.

Belangrijk is, jij bent tevreden. Mij is het alleen nog niet duidelijk waarmee. Of je moet gratis wel heel belangrijk vinden. :cry:
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

AlexV70 schreef:Het is absoluut niet normaal dat je zo vaak storingen hebt
ik zeg het nu weer, de eerste keer uitlezen was omdat het lampje ging branden omdat er een (te) grote hoeveelheid storingen in zaten.
deze storingen waren allemaal al enkele jaren oud (de oudste was van 2006 had de medewerker het over).

de nieuwe storing staat helemaal los van de oude, dit was een totaal andere storing dan die andere.

ik ga me pas zorgen maken als hij over een tijdje weer gaat branden met de zelfde storing..

nu heb ik het denk ik wel genoeg herhaald :roll:
Gast

Je hebt je punt gemaakt. Overtuigen zal ik je toch niet.
"Jouw dealer heeft gelijk". :-k
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

Nee dat zeg ik niet, maar ik weet gewoon dat een sensor maar 1 verkeerde meting hoeft te doen en dan gaat een lampje branden...., 90% kans dus dat dit een 1 mallige storing is..

gaat hij weer branden, dan meld ik dat hier en gaan we naar de dealer.

dan gaan ze het dan maar eens uitzoeken, hij is nu 1 keer voorbij gekomen en dat is voor mij (ons) geen reden om er voor honderden euro's onderzoek tegen aan te gooien..

maar als ik het goed begrijp: dat als er bij jou dat lampje gaat branden.
je gaat naar de dealer daar komt een fout boven, dealer denkt dat het niks is en dat het eenmalig is, zeg jij dan tegen hun van nou er is een probleem en los dat maar op!?
Gast

Nee :P
Daar heb ik dit voor....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

haha, wat kost zoiets nou?

Stond destijds op het punt om een voor renault te kopen..., maar toen ruilden we hem in :P
Gast

Duurder als een bezoek aan de dealer. :P
945i
8th Gear member

Zeker de dealer van Laguna zijn ouders, die doet alles gratis! ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gast

945i schreef:Zeker de dealer van Laguna zijn ouders, die doet alles gratis! ;)
Daar is ook wat voor te zeggen. Als je het niet weet en dus niet repareert, kan je ook niets door berekenen.
Dus een juiste en nette actie van deze dealer. :P
crackedtooth
5th Gear member

gerjankrul schreef:Hallo,

Ondertussen zijn we een tijd verder na mijn bericht. Maar ik kan je zeggen dat ons motorlampje zo af en toe nog wel eens aan gaat.

Toevallig nu weer op vakantie in Belgie geweest een en daar bij een onbekende pomp getankt, (95). Later ging het lampje aan.

Toen twee keer Total Excellium 95 getankt. Lampje weer uit. Op terugreis bij de Q8 getankt. Lampje brandt nu weer. Ik maak er al niet meer druk om.

Ik merk overigens geen verschil in motorgeluid. En het vermogen is ook hetzelfde.
Laat hem dan toch een keer uitlezen? voor zelfde geld andere issue ook
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

AlexV70 schreef:Duurder als een bezoek aan de dealer. :P
tja, zover kom ik ook :D

maar voor dat ding voor de renault was ik zo'n 135 euro kwijt..
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”