Volgens de dealer moet de stekker in de bestuurdersdeur vervangen worden. Dit omdat de auto stottert tijdens het rijden en de cv en ramen soms niet werken.
Dit kost €455 om de stekker te vervangen. Kan dit niet goedkoper? Kan een vakgarage dit ook?
Deurstekker
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
mvdschaar schreef:Volgens de dealer moet de stekker in de bestuurdersdeur vervangen worden. Dit omdat de auto stottert tijdens het rijden en de cv en ramen soms niet werken.
Dit kost €455 om de stekker te vervangen. Kan dit niet goedkoper? Kan een vakgarage dit ook?
Weten ze dat wel zeker dat het probleem in die stekker zit?,ik geloof er namelijk niet.
Maar alles is mogelijk blijkt wel.
Ik heb zo m,n twijfels.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 13.10.2009 - 12:48
Onlangs was ik al bij hun voor het probleem met het stotteren.
Toen hebben ze de roetfilter uitgeblazen en alle foutcodes gereset. Ze gaven toen aan, dat de deurstekker voor de foutcodes zorgt. Dit heeft dan weer tot gevolg dat de auto gaat stotteren, electrische ramen en de cv het soms niet doen.
Heb jij soms een idee waar het stotteren dan wel aan ligt?
Toen hebben ze de roetfilter uitgeblazen en alle foutcodes gereset. Ze gaven toen aan, dat de deurstekker voor de foutcodes zorgt. Dit heeft dan weer tot gevolg dat de auto gaat stotteren, electrische ramen en de cv het soms niet doen.
Heb jij soms een idee waar het stotteren dan wel aan ligt?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Welk type Volvo heb je precies,dat is niet helemaal duidelijk,er zijn er nog al wat.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Alles is mogelijk natuurlijk,maar laat hem nog is goed uitlezen bij een andere dealer.
Kijken wat die er van vinden..
Kijken wat die er van vinden..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
mvdschaar schreef:Volgens de dealer moet de stekker in de bestuurdersdeur vervangen worden. Dit omdat de auto stottert tijdens het rijden en de cv en ramen soms niet werken.
Dit kost €455 om de stekker te vervangen. Kan dit niet goedkoper? Kan een vakgarage dit ook?
Ik heb even de technische bulletins gekeken voor je,het is een modificatie voor beide voorportieren en kost 451 euro voor beide portieren,dus de prijs die jij opgeeft is voor beide portieren bij de dealer...
Er komt een nieuwe bedradingset in de portieren..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
De storingen kunnen zijn,ramen die niet meer open of dicht gaan,sloten die weigeren,buitentemperatuur meter die niet goed aangeeft,motor storingen staan er niet bij..
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36
Als het een modificatie is neem ik aan dat het voorheen niet goed was. Komt de importeur je dan niet tegemoet? Het is toch een gebrek.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ligt aan de leeftijd van de auto..
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Er is een coulanceregeling getroffen voor de slechte stekkers in de voordeuren.
Heb zelf mijn 2e V50 waarbij de stekker geen goed contact maakt. Als je mazzel hebt doet alleen je temperatuur sensor het slecht, en als je pech hebt gaat je hele dashboard als een kerstboom te keer (op vakantie gehad met mijn vorige auto) Dat de motor stottert moet je denk ik ergens anders zoeken.
Informeer eens bij je dealer betreffende de coulance regeling. Is een coulanceregeling niet mogelijk kan je eenvoudig zelf je deurpaneel loshalen (Torx schroevendraaier en een lange dopsleutel 10 benodigd) en even kijken of de stekker goed vastzit.
Indien nodig kan je deze inspuiten met contactspray en de kabelboom goed vastzetten zodat de stekker niet kan bewegen.
Succes!!
Heb zelf mijn 2e V50 waarbij de stekker geen goed contact maakt. Als je mazzel hebt doet alleen je temperatuur sensor het slecht, en als je pech hebt gaat je hele dashboard als een kerstboom te keer (op vakantie gehad met mijn vorige auto) Dat de motor stottert moet je denk ik ergens anders zoeken.
Informeer eens bij je dealer betreffende de coulance regeling. Is een coulanceregeling niet mogelijk kan je eenvoudig zelf je deurpaneel loshalen (Torx schroevendraaier en een lange dopsleutel 10 benodigd) en even kijken of de stekker goed vastzit.
Indien nodig kan je deze inspuiten met contactspray en de kabelboom goed vastzetten zodat de stekker niet kan bewegen.
Succes!!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
er is een nieuw kabelsetje voor met vergulde aansluitingen,coulance is afhankelijk van de leeftijd van de auto..
Bij het vervangen van de kabelset moet de deur er dus echt uit..
Bij het vervangen van de kabelset moet de deur er dus echt uit..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 13.10.2009 - 12:48
Me auto komt uit 2006, volgens de dealer die contact gehad heeft met Volvo is de coulance regeling al afgelopen. De coulance periode liep tot begin 2010 meen ik.
Maandag ga ik naar een ander filiaal van de dealer, zij hangen de auto nogmaals aan de kast (3e keer) om te kijken wat er mis mee is.
Over de telefoon gaf de medewerker al aan dat het stotteren in combinatie met de deurstekker niet logisch lijkt. Even afwachten dus, maar me gevoel zegt dat het eerder te maken heeft met de roetfilter.
De 2 voorgaande keren dat ze de foutcodes hebben gereset en de roetfilter hebben doorgeblazen had de auto een heletijd nergens last van.
Maandag ga ik naar een ander filiaal van de dealer, zij hangen de auto nogmaals aan de kast (3e keer) om te kijken wat er mis mee is.
Over de telefoon gaf de medewerker al aan dat het stotteren in combinatie met de deurstekker niet logisch lijkt. Even afwachten dus, maar me gevoel zegt dat het eerder te maken heeft met de roetfilter.
De 2 voorgaande keren dat ze de foutcodes hebben gereset en de roetfilter hebben doorgeblazen had de auto een heletijd nergens last van.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
- Locatie: Zwolle
begin dit jaar heb ik last gehad van een inhoudende motor icm een anti-skid melding. Werd eerst ook gezocht in het roetfilter, maar bleek vocht in de stekker te zijn. Is trouwens opgelost door goed droog te maken en dicht te kitten.
Gert
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
- fmgillis
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 03.04.2007 - 11:47
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Ik zeg dat het de software is.
Heb zelf precies hetzelfde gehad met de v50 1.8
Nieuwe software erin alles gereset en voila opgelost.
Heb zelf precies hetzelfde gehad met de v50 1.8
Nieuwe software erin alles gereset en voila opgelost.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
- Locatie: Zwolle
Ik merkte het vooral wanneer ik op de cc reed. Constante snelheid dus, maar zodra het begon hield het pas op als ik de motor opnieuw startte. Wat dat betreft leek het op een soort noodloop light.mvdschaar schreef:Wanneer had je last van een inhoudende motor?
Ik heb het als ik een constante snelheid rij. Dan gebeurd het na een aantal kilometer.
Gert
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001