Na enige tijd afwezigheid van het forum ben ik hier weer maar nu helaas om hulp te vragen ipv bieden. Steeds vaker wil de V40 niet aan slaan.
Gisteravond kwam mijn vriendin mij ophalen van het treinstation en ze wil starten blijft het onder de motorkap alleen maar tikken/ratelen. De startmotor hoor ik ook niet ronddraaien. Ik heb dit al eerder gehad en heb toen de + en - polen los gehaald schoongeborsteld en weer teruggezet toen werkte hij weer.
Maar nu gebeurt dit dus steeds vaker en met de winter voor de deur willen we wel een auto die elke dag en elke keer start.
Ik heb nog niks ondernomen qua spanning meten e.d. Waar moet ik beginnen? Accu vervangen?
Ik hoor het graag van jullie!
Met vriendelijke groeten uit Zweden!
Hjalmar
Motor tikt en slaat niet aan
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Als dat gerommel met de kabels toen hielp kan het natuurlijk ook aan de kabels en/of accuklemmen liggen.
Kan je niet even een accu lenen om het uit te proberen?
Kan je niet even een accu lenen om het uit te proberen?
- Hjalmar
- 6th Gear member
- Berichten: 3360
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 15:23
- Locatie: Stockholm
Helaas niet. Eerst dacht ik dat het aan de groene aanslag op de - klem lag. Maar dat had ik nagevraagt en dat zou normaal zijn dat dat gebeurt? (vind ik persoonlijk nog steeds erg raar.
Ik heb gisteravond dat zelfde gerommel met kabel geprobeert zonder enig resultaat van verbetering. Moet ik eerst een accu halen of kan ik de buurman vragen om mij te helpen met startkabels om gelijk daarna door te rijden voor een accu?
Ik heb gisteravond dat zelfde gerommel met kabel geprobeert zonder enig resultaat van verbetering. Moet ik eerst een accu halen of kan ik de buurman vragen om mij te helpen met startkabels om gelijk daarna door te rijden voor een accu?
Hjalmar
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Zet de accu een nachtje op de oplader, start de auto en meet via de accupolen de laadstroom van de dynamo met een multimeter. Zit de laadstroom met stationair daaiende motor onder de 13,8volt dan laadt de dynamo niet mee voldoende bij.
Groene aanslag op de accupolen is niet goed, daar krijg je een te hoge overgangsweerstand van. Schoonmaken en de boel inspuiten met vaseline om oxidatie te vookomen.
Groene aanslag op de accupolen is niet goed, daar krijg je een te hoge overgangsweerstand van. Schoonmaken en de boel inspuiten met vaseline om oxidatie te vookomen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
het probleem zit dan meestal in de dikke rode pluskabel,het oog wat op de startmotor zit heeft te veel weerstand door slecht contact,
Die compleet vervangen is de oplossing,mits de accu goed is natuurlijk..
Die compleet vervangen is de oplossing,mits de accu goed is natuurlijk..