Iemand bekend met Merwede verlagingsveren....? Liefst icm S40/V50.
Ik heb in het verleden Apex gehad onder een V40 phase I, erg mooi maar erg stug. Daarna Eibach onder een V40 phase II, zelfde looks als Apex maar veel minder stug.
Intrax al diverse malen voorbij zien komen op het forum icm S40/V50 maar nog geen Merwede.
Ben erg benieuwd naar ervaringen en tips! Ook ervaringen van onder andere Volvo's is natuurlijk welkom!
Merwede verlagingsveren.....
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27504
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bij Merwede kan je zelfs je veren "zelf samenstellen" naar je eigen wensen.
Op verschillende andere fora waar ik kom (lees, wat sportievere auto's/autosportfora) zijn ze er allemaal erg goed over te spreken.
Ga er zelf van de winter ook een setje veren voor mijn andere auto naar wens samen laten stellen.
Heb zelf met Intrax veren onder mijn ex-V50 gereden en dat beviel erg goed.
Niet te stug en niet te zacht voor normaal dagelijks gebruik
Op verschillende andere fora waar ik kom (lees, wat sportievere auto's/autosportfora) zijn ze er allemaal erg goed over te spreken.
Ga er zelf van de winter ook een setje veren voor mijn andere auto naar wens samen laten stellen.
Heb zelf met Intrax veren onder mijn ex-V50 gereden en dat beviel erg goed.
Niet te stug en niet te zacht voor normaal dagelijks gebruik
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- V50-Mart
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42
Vervangen jullie die vering zelf vervolgens? of moet je dat laten doen? Is daar nog wat speciaals voor nodig en hoe weet je of ze links en rechts hetzelfde zijn afgesteld?
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27504
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik zou het iemand laten doen met het juiste gereedschap, je hebt een klem nodig voor die veren om ze veilig om je dempers te krijgen.
Je kan wel met spanbandjes gaan knoeien, maar als het fout gaat heb jij een veer in je gezicht
Je kan wel met spanbandjes gaan knoeien, maar als het fout gaat heb jij een veer in je gezicht
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Hey Ferdi, bedankt voor je reactie. En Volvo af las ik :roll: . Ik heb Merwede een mail gestuurd. Even afwachten op hun reactie. Anders Intrax of Eibach denk ik.... Jij was altijd positief mbt Intrax, stond ook erg mooi op jouw V50
!
@V50-Mart, idd een speciale verenklem gebuiken. Hiermee 'knijp' je de veer in elkaar voor montage. Spanbanden zijn gevaarlijk. Na montage van de veren laat ik de auto uitlijnen. Is eigenlijk een must, hoewel velen dit ook niet doen.

@V50-Mart, idd een speciale verenklem gebuiken. Hiermee 'knijp' je de veer in elkaar voor montage. Spanbanden zijn gevaarlijk. Na montage van de veren laat ik de auto uitlijnen. Is eigenlijk een must, hoewel velen dit ook niet doen.
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
- V50-Mart
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42
Thx,
ik ga er nog eens over nadenken en ervoor sparen dan maar. Distributieriem is nu eerst aan de beurt, en dan is de beurs weer even leeg.
ik ga er nog eens over nadenken en ervoor sparen dan maar. Distributieriem is nu eerst aan de beurt, en dan is de beurs weer even leeg.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27504
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik was inderdaad heel erg te spreken over de Intrax veren, het duiken bij het remmen was na montage zo goed als verdwenen, de auto lag echt stukken beter op de weg (vond het bij hogere snelheid niet zo geweldig om eerlijk te zijn) en het zag er ook nog eens prima uit.
Hjalmar zal het met mij eens zijn dat het comfort er ook niet onder leed
Uitlijnen is een grote must zoals Tarantino zegt, alles is los geweest en dan ben je eigenlijk gewoon verplicht om dit te doen.
Inderdaad (alweer een poosje) Volvo-af, was de auto zelf niet zat maar wel alle problemen die ik er steeds mee had. Maar zeg nooit nooit, het merk blijft trekken alleen gaan we nu even een andere weg in en er staat nog een S60 voor de deur die ik mee kan krijgen wanneer ik wil
De nu dagelijkse auto krijgt volgend jaar ook een Intrax setje als ik niet van gedachte verander
Hjalmar zal het met mij eens zijn dat het comfort er ook niet onder leed

Uitlijnen is een grote must zoals Tarantino zegt, alles is los geweest en dan ben je eigenlijk gewoon verplicht om dit te doen.
Inderdaad (alweer een poosje) Volvo-af, was de auto zelf niet zat maar wel alle problemen die ik er steeds mee had. Maar zeg nooit nooit, het merk blijft trekken alleen gaan we nu even een andere weg in en er staat nog een S60 voor de deur die ik mee kan krijgen wanneer ik wil

De nu dagelijkse auto krijgt volgend jaar ook een Intrax setje als ik niet van gedachte verander
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Distributieriem is wat belangrijker dan een verlagingssetje
.
Succes!

Succes!
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Wat zijn hogere snelheden bij jou :roll: ??fredhead schreef: (vond het bij hogere snelheid niet zo geweldig om eerlijk te zijn)
Hjalmar zal het met mij eens zijn dat het comfort er ook niet onder leed![]()
Ik was van de week nog bij Hjalmar in de buurt. Ook nog even per telefoon gesproken, maar ik heb helaas geen tijd vrij kunnen maken om 's avonds langs te gaan. Was ik al weer in Karlstad.
Zal hem ook eens naar zijn bevindingen vragen.
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27504
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik vond de auto vanaf 150 niet zo heel fijn meer aanvoelen. Had echt het idee dat hij begon te "zweven". Na de verlaging was dit geheel verdwenen en voelde het veel zekerder aan.
Wat doe ik op die snelheid? De V50 heeft een aantal keren dienst gedaan als sleepwagen tijdens besloten circuitdagen en ja, dan gaat het tempo ook wat hoger dan op de weg
Wat doe ik op die snelheid? De V50 heeft een aantal keren dienst gedaan als sleepwagen tijdens besloten circuitdagen en ja, dan gaat het tempo ook wat hoger dan op de weg
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Ok, duidelijk.
Ik begreep uit jou antwoord dat de auto na de verlaging bij hogere snelheid niet lekker voelde, maar dat klopt dus niet.
150 is ook nog niet zo heel hard
. Persoonlijk geen problemen ondervonden van bv zweverig gedrag bij hogere snelheden (180+ in Duitsland).
Ik begreep uit jou antwoord dat de auto na de verlaging bij hogere snelheid niet lekker voelde, maar dat klopt dus niet.
150 is ook nog niet zo heel hard

Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27504
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Oh zo, nu ik het eens goed terug lees staat het er inderdaad nogal onduidelijk 
Maar voor de verlaging was ik er dus niet zo heel blij mee, daarna prima te doen.
Heb wel harder gereden met de V50, maar dat was echt de snelheid waarvan ik vond dat je duidelijk verschil begon te voelen.

Maar voor de verlaging was ik er dus niet zo heel blij mee, daarna prima te doen.
Heb wel harder gereden met de V50, maar dat was echt de snelheid waarvan ik vond dat je duidelijk verschil begon te voelen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Ik kan een setje Merwede verlagingsveren kopen, die onder een T5 gezeten hebben. Ik zie bij diverse aanbieders dat men verschillende artikelnummers hanteert mbt 4 cylinders en de 5 cylinders.
Ik heb aan Merwede gevraagd of deze veren gaan passen en kreeg het volgende antwoord:
Deze veren zullen ongetwijfeld passen, echter zal de verlaging minder zijn wanneer je deze op jouw auto monteert.
Wat is jullie mening? Klopt dit, gaat dit passen en waarom zou de auto dan minder laag komen te liggen....?
Of toch maar beter een nieuw setje veren aanschaffen?
Ik heb aan Merwede gevraagd of deze veren gaan passen en kreeg het volgende antwoord:
Deze veren zullen ongetwijfeld passen, echter zal de verlaging minder zijn wanneer je deze op jouw auto monteert.
Wat is jullie mening? Klopt dit, gaat dit passen en waarom zou de auto dan minder laag komen te liggen....?
Of toch maar beter een nieuw setje veren aanschaffen?
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27504
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Passen zal het inderdaad wel als zij dat zeggen.
De verlaging wordt dan weer minder omdat het dieselblok waarschijnlijk minder waar is als een T5 blok waar de veren op berekend zijn.
Hierdoor zakken ze minder ver in en wordt de verlaging dus minder.
Ik zou persoonlijk een set veren aanschaffen die voor een diesel bedoelt zijn, wat bovenstaande met de wegligging doet is ook maar afwachten tot het daadwerkelijk onder de auto is gemonteerd
De verlaging wordt dan weer minder omdat het dieselblok waarschijnlijk minder waar is als een T5 blok waar de veren op berekend zijn.
Hierdoor zakken ze minder ver in en wordt de verlaging dus minder.
Ik zou persoonlijk een set veren aanschaffen die voor een diesel bedoelt zijn, wat bovenstaande met de wegligging doet is ook maar afwachten tot het daadwerkelijk onder de auto is gemonteerd
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- ewing
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34
Nee nee Ferdi, gewoon sparen voor een 'nieuwe' V50 en die weer verlagen met zo'n setjefredhead schreef: De nu dagelijkse auto krijgt volgend jaar ook een Intrax setje als ik niet van gedachte verander

@Tarantino: ik heb ook een setje Intrax veren onder mijn V50. Rijdt uitstekend! Ik zou gewoon daarvoor gaan.
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Precies Ferdi, even doorsparen en het is zo weer voor elkaar!
@Ewing, zit nog in de twijfel fase, hahaha. Misschien toch Intrax
@Ewing, zit nog in de twijfel fase, hahaha. Misschien toch Intrax

Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
- ewing
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34
Het is jammer dat je niet bij mij in de buurt woont, anders had je wel even mogen voelen hoe het rijdt in een met Intrax veren verlaagde V50.Tarantino schreef:@Ewing, zit nog in de twijfel fase, hahaha. Misschien toch Intrax
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27504
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Intrax beviel mij ook erg goed, bij Merwede kan je de veren naar eigen wens laten maken mocht je dat willen.
Heb je geen specifieke wensen zou ik gewoon voor Intrax gaan, zijn ook nog eens goedkoper gok ik zo.
Dat sparen voor een V50, ik koop niet snel 2 keer een zelfde type auto dus of dat doorgaat weet ik niet
Heb eigenlijk al wat anders op het oog dat het over een jaartje of 1,5 - 2 gaat worden
Heb je geen specifieke wensen zou ik gewoon voor Intrax gaan, zijn ook nog eens goedkoper gok ik zo.
Dat sparen voor een V50, ik koop niet snel 2 keer een zelfde type auto dus of dat doorgaat weet ik niet

Heb eigenlijk al wat anders op het oog dat het over een jaartje of 1,5 - 2 gaat worden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Thanks voor het aanbod!! Zeer gewaardeerdewing schreef:Het is jammer dat je niet bij mij in de buurt woont, anders had je wel even mogen voelen hoe het rijdt in een met Intrax veren verlaagde V50.Tarantino schreef:@Ewing, zit nog in de twijfel fase, hahaha. Misschien toch Intrax


Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]