Hallo, zou het mogelijk zijn om een V40 fase 1 om te bouwen naar een XC40? Dus de auto verhogen grotere velgen + banden, verbreden etc?
Eens een keer niet verlagen maar verhogen.
Wat is jullie mening en eventueel advies?
Hans
XC40 ?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Verhogen zal niet het grootste probleem zijn, er AWD van maken lijkt me lastiger.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Als je hem nu verhoogt trek je dan niet precies je aandrijfassen uit je bak?
-
- 4th Gear member
In principe kan alles.Hanske schreef:Hallo, zou het mogelijk zijn om een V40 fase 1 om te bouwen naar een XC40? Dus de auto verhogen grotere velgen + banden, verbreden etc?
Eens een keer niet verlagen maar verhogen.
Wat is jullie mening en eventueel advies?
Hans
Maar verhogen gaat natuurlijk verder dan een paar centimeter laten zakken, dus je praat niet alleen over andere veren en over 4 andere stabistokjes, maar de complete geometri van je onderstel staat op z'n kop.
Het lijkt me best een gave uitdaging, maar weet waar je aan begint. En ik denk niet dat we hier echt adviezen kunnen geven, hoogstens wat hints in het denk proces.
Ik zou me kunnen voorstellen dat je bijvoobeeld met de veerpoten en de fusee's van een XC70 aan de slag gaat als basis, maar die zullen vermoedelijk niet zonder slag of stoot passen, daarnaast heb je natuurlijk geen 4-wiel aandrijving, tenzij je een compleet onderstel van een XC70 eronder wilt zetten inclusief de versnellingsbak, ALS dat uberhaupt op een 4cylinder blok gaat passen.
Je zit met draagarmen een aandrijfassen, in principe hoef je je aandrijfassen niet te verlengen als je dezelfde draagarmen houdt, MAAR door de andere hoek, sloop je je homokineten en bovendien krijg je een hele smalle wielbasis als die draagarmn heel erg naar beneden staan, m.a.w. dat is geen goed idee.
Het lijkt me een heel stoer project, maar maak je borst maar nat, ALS het je lukt, gaat er heel veel tijd en heel veel centjes inzitten om het al experimenterend pas gemaakt te krijgen.
Tenzij je zegt....ik gooi hem slechts 4 cm omhoog ipv 4 cm omlaag wat veel mensen hier al gedaan hebben, maar dan zou je eigenlijk bij monroe moeten vragen of ze niet de standaard schokbreker 4 cm voor je kunnen verlengen en deze custom voor je maken. Dus niet de pen die eruit steekt verlengen, maar juist de cylinder verlengen. Het lijkt me namelijk heel erg tricky als je zelf eraan gaat lopen lassen, daar zou ik in elk geval in weigeren te rijden.
En dan moet je kijken in hoeverre je nog uitkomt met je draagarmen. Misschien dat ze zou kunnen verlengen met fuseekogels met adapterplaatjes, die je dan zelf moet ontwerpen en laten maken, maar dan moet je ook met custom aangepaste aandrijfassen werken, die iets langer zijn, anders liggen ze bij de eerste bocht al uit de versnellingsbak.
een paar andere