Laat me nog een keer voorstellen ik ben Thomas, ben 25 jaar en bezit nu mijn tweede Volvo. De eerste was een 460 die helaas is overleden. Daarna kocht ik een 440 (Greetje) die ik heb opgeleukt met onderdelen van de 460.
- Gedeeltelijk lederen interieur
- Electrische ramen
- Electrische spiegels
- Audiosysteem
Later heb ik Greetje, 40 mm verlaagd, sportuitlaat en xenon verlichting gemonteerd en met veel plezier rond gereden. Toen kwam er een bezoek aan de spuiter en werd de buitenkant verfraaid.
- Bumpers geheel in kleur gespoten (ook lijst)
- "Side skirts" in kleur
- Handgrepen in kleur
- Spiegels in kleur
- Zij knipperlichthouders in kleur
- Stootlijsten in kleur
Verder heb ik zelf nog de grille zwart gespoten. Met heel veel plezier rond gereden, maar het is toen behoorlijk fout gegaan onder de motorkap. Er verbrandde een klep van de B18U motor. Het besluit is gevallen om een B20F terug te plaatsen, omdat het kan

Na wat werk is dat allemaal goed gegaan, alles werkt natuurlijk na het vervangen van:
- Motor B20F
- ECU voor B20F
- Kabelboom uit 440 2.0i
- Brandstofleidingen
- Open luchtfilter
Dat alles ging goed in elkaar tot ik erachter kwam dat de donor voor de kabelboom geen airco had. Deze heb ik toen uit de oude kabelboom gehaald en in de nieuwe verwerkt.
Kort daarna ontdekte ik dat ik een cruciaal element vergeten was te vervangen. De brandstofpomp. De B18U werkt op 1 bar druk en de B20F op 3 bar... Dus brandstofpomp vervangen en Greetje liep een stuk beter!
Toen begon het laatst te kriebelen om de uitstraling van Greetje op te leuken:
- Ramen voor 40% geblindeerd
- Ramen achter (5 stuks) 65% geblindeerd
En we zijn nog niet klaar. Laatst een donorauto weten te regelen, dus het volgende was beter op de donor:
- Stuur
- Daklijsten
- 2 ventilatieroosters
- Hoedenplank
- Dorpelkap interieur
- Accu
- Condensor
- Droger van de airco
- Airco leiding naar schutbord
- Beide koplampen
Dat is hoe Greetje nu op de weg staat, maar dat is nog niet alles. De plannen zijn natuurlijk altijd groter dan het budget, maar ik zal jullie mee laten genieten!