Afspeelproblemen met HU 1205

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Super V
1st Gear member

Goedenmiddag iedereen, ik ben net lid geworden van dit forum en ik ben blij dat we met zovelen zijn :P

Ik ben sinds een maand in het bezit van een Volvo V40 uit 2001 waarbij ik problemen heb met mijn navigatie.
Mijn geintegreerde audio/navigatiesysteem (HU 1205) accepteert heel vaak geen originele muziek cd's.
Gebrande cd's pakt ie al helemaal niet :evil:
Het systeem geeft dan de melding ''cd-error''.
Er zijn een aantal (originele) cd's die wel geaccepteert worden en dan begint ie ook gewoon af te spelen maar 9 van de 10 x is het ''cd-error''.
Ook de originele benelux navigatiecd wordt wel eens geweigert...als ik hem dan een keer langs mijn mouw haal doet ie het wel......dit werkt niet of nauwelijks bij muziek cd's. :(

De cd's zijn niet bekrast of iets dergelijks dus daar kan het niet aan liggen.

Nu kan ik een ruilsysteem krijgen bij de volvo-dealer maar nu hoor ik dat zij niet kunnen garanderen dat deze wel gebrande cd's pakt.
Op zich begrijp ik dat wel want het is natuurlijk geheel afhankelijk, wie ,wat en hoe die gebrandt is maar voor dat ik 350 euro aan een andere navset uitgeef weet ik wel graag of gebrande cd''s een probleem zijn voor de HU 1205 of dat deze gewoon afgespeelt worden.

Een ieder die licht in mijn duisternis (of muziek in mijn stille omgeving) kan brengen dank ik bij voorbaat. :P

Groet
Bert Super V Kamphuis
Even bricks can fly
gebri
Starter

Dit probleem heb ik ook.
Heb je ook dat je de Nav-CD heel lang hoort draaien?
Zie ook mijn vraag van 12 juli.
CeeBee
5th Gear member

Ook hier de lens schoonmaken.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Moet de oplossing kunnen zijn want gebrande cd's speelt ie bij mij zonder problemen af.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
CeeBee
5th Gear member

Bij mij vreet hij ook alles.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Okke
4th Gear member

Klopt. Ook bij mij gaat alles goed. Heb 'm overigens nog nooit open geschroeft om 't lensje schoon te maken, maar zoals bij alle CD/DVD spelers komt daar door de jaren heen vuil op. Roken is overigens helemaal funest. Mocht je het lensje vinden, VOORZICHTIG met een wattenstaafje met een iets isopropyl alcahol de bovenkant schoonmaken. Voorzichtig, wat het lensje ligt geveerd in een kwetsbaar spoeltje. Als je te ruig te werk gaat moet ie vervangen worden. Daarna dichtschroeven en FEEST! Overigens, de NAVI-CD zoekt tijdens het rijden wel vaker...zeker als je iets van je weg afwijkt. Da's dus geen probleem. Succes...en zorg dat je de radio-code bij de hand hebt ;-) als je de radio weer inbouwt!
V40
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”